کلمات کلیدی (Keywords) در سئو چیست؟ دلیل اهمیت زیاد کلمات کلیدی در مقالات چیست؟

 

سئو داخلی (SEO On Page):

به تمام فاکتورهایی اشاره دارد که درون وب سایت و صفحه وجود دارند، مانند: بهینه سازی تصاویر، کلمات کلیدی، طراحی ریسپانسیو و سایرموارد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی

 

Keywords (کلمات کلیدی):

keywords در زبان فارسی به معنای کلمات کلیدی می باشد! کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد به هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده می کنند. کلمات کلیدی در تولید محتوا بیان کننده موضوعاتی هستند که محتوای یک صفحه از وب را شامل می شوند. گوگل برای ایجاد ارتباط بین محتوای یک صفحه با کلمه مورد جستجوی کاربران از کلمات کلیدی استفاده می کند. هرچه محتوای شما به کلمه کلیدی که کاربر سرچ می کند مرتبط باشد، احتمال اینکه گوگل آن را نمایش دهد و توسط افراد دیده شود بیشتر است.

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت، یکی از مهمترین کارهایی است که می تواند در سئو سایت انجام گیرد. وقتی کلمات کلیدی اشتباهی را مورد هدف قرار دهید یعنی از کلیدواژه هایی استفاده کنید که کاربران مورد نظر کسب و کار شما را به سمت سایت هدایت نکند، بدون اینکه متوجه شوید وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد. در نتیجه از طریق کلمات کلیدی هیچ ترافیکی به سمت سایت ارسال نخواهد شد و رتبه سایت شما بهبود پیدا نمی کند.

 

 

ابزارهای تشخیص کلمات کلیدی:

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

۵ ابزار برتر سئو

 

 

Google Trends:
مقایسه جستجوی کلمات کلیدی در google trends

یکی از ابزار تحقیقات کلمات کلیدی گوگل ترندز می باشد. به کمک گوگل ترندز نه تنها می‌توانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید، بلکه می‌توانید آن را با کلمات دیگر هم مقایسه کنید.

درست است که این ابزار آمار دقیقی مثل کیورد پلنر را به شما نمی دهد، ولی در عوض می‌توانید چند عبارت را با هم 

مقایسه کنید؛ مثلاً بفهمید از بین دو عبارت کدام بیشتر جستجو می‌شود؟ یک عبارت بیشتر در کدام یک از شهرهای ایران سرچ می‌شود؟ کلمات پرسرچ مرتبط با این کلمه به ترتیب کدام است؟ فرض کنید می‌خواهید کسب و کاری در زمینه خرید لپ تاپ راه بیندازید ولی اول کار از سرمایه چندانی برخوردار نیستید که بتوانید انواع لپ تاپ را بیاورید یا جامعه هدف بزرگی داشته باشید. در ضمن نمی‌توانید بی‌گدار به آب بزنید و بر پایه شانس پیش بروید. بنابراین نیاز دارید فعلاً فقط یک نوع از لپ تاپ را انتخاب کنید. اما کدام را؟ شما در کیورد پلنر کلمات مربوط به لپ تاپ را جستجو کرده‌اید و متوجه شده‌اید که لپ تاپ و مک بوک جستجوی زیادی دارند؛ اما شما فعلاٌ قصد دارید فقط یکی از این دوتا را هدف قرار دهید؛ بنابراین خیلی راحت وارد گوگل ترند شده و این دو عبارت را از نظر آمار جستجو و روندی که دارند با هم مقایسه می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی خدمات سئو سایت می توانید سایت تارنماگستر یا لینکدین ما را دنبال کنید و در صورت نیاز با شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید.

 

 

 برای دریافت مشاوره رایگان با تارنماگستر تماس بگیرید

 

     

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha