شبکه Display گوگل 20% از کل ترافیک ادوردز را به خود اختصاص می دهد و به اکثریت کاربران اینترنت در آمریکا دسترسی دارد.

 

شبکه display گوگل یکی از پر استفاده ترین کمپین های تبلیغ در گوگل است. شبکه Display گوگل 20% از کل ترافیک ادوردز را به خود اختصاص می دهد و به 92% از کاربران اینترنت در آمریکا دسترسی دارد. این شبکه مدام در حال گسترش است. 

بنابراین ضروری است که تبلیغ کنندگان بدانند که چگونه از قدرت تبلیغات دیسپلی استفاده کنند تا بتوانند کسب و کار خود را در سراسر اینترنت به مخاطبین مدنظر خود معرفی کنند.

 

 

چرا تبلیغات DISPLAY در گوگل ادوردز اهمیت دارد؟

گوگل تخمین می زند که شبکه Display آن ها 90% کل کاربران اینترنت را پوشش می دهد که خود دلیل بسنده ای است برای اینکه شما از این شبکه به منظور تبلیغات استفاده کنید.

با این حال، تنها میزان دسترسی شبکه google display نیست که بسیار چشمگیر است، بلکه این قابلیت بخش بندی و هدف قرار دادن کاربران به شیوه های مختلف است که شبکه Display گوگل ادوردز را تبدیل به پلتفرمی سودمند برای تبلیغات کرده است.

 

 

چرا تبلیغات DISPLAY در گوگل ادوردز اهمیت دارد

 

 

انواع مختلف تبلیغات DISPLAY در google ads

کمپین دیسپلی یکی از انواع تبلیغات گوگل ادز به شمار می‌رود و میزان استفاده از آن در سال های اخیر افزایش یافته است. یک باور اشتباه وجود دارد که شبکه Display تنها امکان نمایش تبلیغات تصویری را دارد. در واقع، شبکه Display گوگل این امکان را برای شما فراهم می کند که با فرمت ها و اندازه های مختلف تبلیغات خود را به نمایش بگذارید.

 

  • تبلیغات متنی (TEXT ADS) در google display

 تبلیغات متنی شامل یک عنوان و دو خط توضیحات می شود و این امکان را برای تبلیغ دهنده فراهم می کند تا تبلیغات گوناگونی ایجاد کند و ببیند کدام یک کلیک بیشتری دریافت می کند. تبلیغات متنی در شبکه Display همانند تبلیغات متنی در شبکه سرچ هستند.

 

  • تبلیغات تصویری (IMAGE ADS) در google display

یک تصویر ثابت که کل فضای تبلیغی که قرار است بر روی وب سایت ظاهر شود را پر می کند. در تبلیغات تصویری شما می توانید ویژگی های عکس، چیدمان ها و رنگ های پس زمینه را تغییر دهید.

 

  • تبلیغات رسانه ای غنی (RICH MEDIA ADS) در google display

در برگیرنده عناصری است که کاربر را به تعامل تشویق می کند. از انیمیشن و سایر ویژگی ها نیز در آن استفاده می شود و با توجه به اینکه چه کسی تبلیغ را می بیند و چگونه با آن ارتباط برقرار می کند، ظاهر این تبلیغ متفاوت خواهد بود. مانند تصاویر کوچک از محصولات که خود جا به جا می شوند.

 

  • تبلیغات ویدئویی (VIDEO ADS)در google display 

از زمانی که تبلیغات یوتیوب نیز به شبکه Display پیوسته است این نوع از تبلیغات محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اکنون شما می توانید با استفاده از تبلیغات در شبکه Display، تبلیغ خود را در کنار ویدئو های یوتیوب قرار دهید، تبلیغات یوتیوب یکی از روش های تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه است.

 

 

انواع مختلف تبلیغات DISPLAY در گوگل ادز

 

 

اندازه های تبلیغات DISPLAY در گوگل ادوردز

 

هر سایتی که به عضویت شبکه Display گوگل در می آید (که به Google AdSense شناخته می شود) ابعادی را انتخاب می کند که با چیدمان و ساختار سایت آن ها مطابقت داشته باشد.در شبکه Display گوگل بیش از 20 اندازه یا سایز مختلف وجود دارد.بنابراین اگر می خواهید تبلیغات شما، صرف نظر از این ابعاد، در سایت های مختلف نمایش داده شود، بهترین کار این است که تبلیغات Display خود را در ابعاد مختلف ایجاد کنید.

 

 

 

سایز بندی تبلیغات در google ads

 

 

به یاد داشته باشید که اندازه تصاویر برای تبلیغات در شبکه Display گوگل ادوردز نباید بیش تر از 150KB  باشد و می تواند این فرمت ها را داشته باشد: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP.

ضروری است که تبلیغاتی ایجاد کنید که با تمام ابعاد لیست بالا همخوانی داشته باشند. اگر در این باره کوتاهی کنید، میزان دسترسی شما در شبکه Display محدود خواهد بود و تبلیغات شما در برخی از سایت ها نشان داده نخواهد شد.

این انتظار می رود که تبلیغات تصویری یا رسانه ای غنی، نسبت به تبلیغات متنی، تقریبا نرخ کلیک به نمایش دو برابری داشته باشند، اما نرخ کلیک به نمایش این تبلیغات معمولا کمتر از میزان انتظار است.

چرا که گوگل می تواند بیش از یک تبلیغ متنی را در یک بلوک قرار دهد اما در همان فضای تبلیغاتی تنها می تواند یک تبلیغ تصویری را قرار دهد، بنابراین شما باید هزینه حداکثری به ازای هر کلیک (max CPC) را برای تبلیغات متنی که در یک بلوک تبلیغاتی قرار می گیرند را بیشتر کنید تا به جای آن ها تبلیغ تصویری در آن جایگاه به نمایش درآید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو

 

هدف گذاری در شبکه DISPLAY گوگل

شما می توانید مخاطبین خود را در شبکه Display هدف گذاری کرده تا میزان دسترسی تبلیغات خود را محدود به افرادی کنید که احتمال بیشتری می رود که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشند. به این منظور می توانید از راه های زیر اقدام کنید:

 

هدف گذاری مکان نمایش تبلیغ (PLACEMENT TARGETING) در google ads 

 

این نوع از هدف گذاری به امکان انتخاب وبسایت هایی اشاره دارد که مایل هستید تبلیغات شما در آن ها به نمایش دربیاید که در واقع بیشترین کنترل در مورد انتخاب مکان نمایش تبلیغات در شبکه Display را به شما می دهد.

این قابلیت برای هدف قرار دادن یک گروه جمعیتی خاص کارآمد است و این فرصت را در اختیار تبلیغ دهندگان قرار می دهد تا به دنبال وبسایت هایی باشند که زمینه فعالیت آن ها بسیار نزدیک به علایق مخاطبین هدف آن ها است.

با استفاده از Adwords Display Planner می توانید وبسایت هایی که تبلیغات شبکه Display را نمایش می دهند و مشابه وبسایت هایی هستند که شما مایل هستید تبلیغات خود را در آن ها به نمایش بگذارید، را پیدا کنید.

 

 

 برای دریافت مشاوره جهت طراحی وب سایت، با ما تماس بگیر

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

طراحی سایت

 

 

 

 

 

هدف گذاری محتوایی (CONTEXTUAL TARGETING)

 

این مدل رایج ترین نوع از هدف گذاری در google display  است، چرا که از کلیدواژه هایی استفاده می کند که با خدمات و کالا هایی که شما ارائه می دهید، در ارتباط هستند. شما در ابتدا باید لیستی از کلیدواژه ها تهیه کنید و گوگل تبلیغات Display شما را به گونه ای بهینه سازی می کند تا در وبسایت هایی نمایش داده شوند که با کلیدواژه های شما در ارتباط باشند.

 

هدف گذاری محتوایی (CONTEXTUAL TARGETING) در گوگل ادوردز

 

 

 

شما باید حواستان به لیست وبسایت هایی که تبلیغات شما در آن ها به نمایش در می آید باشد و لیست کلیدواژه های خود را بر همین اساس بهبود ببخشید. باید لیستی از 5 تا 20 کلمه یا عبارت کوتاه که بسیار نزدیک به موضوع تبلیغات شما هستند را یادداشت کنید.

 

همانطور که در تصویر زیر می بینید، با استفاده از داده های موجود در تب ‘Placements’ در ادوردز و تحلیل آن ها، می توانید بر لیست وبسایت ها نظارت داشته باشید.

 

 

 

 

هدف گذاری محتوایی در google ads

 

 

 

هدف گذاری بر اساس عنوان (TOPIC TARGETING) در google ads 

 

هدف گذاری بر اساس عنوان به شما اجازه می دهد تا از لیست موجود در مورد عناوین صفحات انتخاب کنید، به این معنی که تبلیغات شما فقط در صفحاتی نشان داده می شوند که موضوعات انتخابی شما را داشته باشند.

 

هدف گذاری بر اساس عنوان (TOPIC TARGETING) در google ads

 

 

نکته منفی این نوع از هدف گذاری این است که شما نمی توانید بسیاری از عناوین را به صورت دقیق و جزئی انتخاب کنید. 

با توجه به این مسئله، من همیشه توصیه می کنم که هدف گذاری بر اساس عنوان را به همراه یک شیوه دیگر از هدف گذاری انتخاب کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما به درستی هدف گذاری شده اند و به مخاطبین مدنظر شما نشان داده می شوند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تبلیغات کلیدی گوگل ادز

 

 

 

هدف گذاری بر اساس علایق (INTEREST TARGETING)

 

لیست دسته بندی علائق موجود که تبلیغ دهندگان می توانند از آن انتخاب کنند، مشابه لیست عناوین است، اما این شیوه هدف گذاری بسیار متفاوت از هدف گذاری در google ads  بر اساس عنوان است.

هدف گذاری بر اساس علایق به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تا به جای محتوای صفحات، کاربران را هدف قرار دهند، یعنی این که کاربر می تواند در هر صفحه ای باشد وقتی که تبلیغ شما برای او به نمایش در می آید ( به شرطی که سایتی که کاربر در آن قرار دارد بخشی از شبکه Display گوگل باشد).

گوگل می تواند هر بار که کاربر از صفحه ای در شبکه تبلیغاتی اش بازدید کرد، بر روی سیستم اش کوکی هایی ذخیره کند که به آن ها کوکی های DoubleClick گفته می شود. گوگل اطلاعاتی در مورد اینکه این کاربران چه کسانی هستند ذخیره نمی کند و تبلیغ دهندگان قادر نیستند اطلاعات تنها یک کاربر را مشاهده کنند.

با این حال، اگر افراد مرتبا از صفحاتی مربوط به موضوعی مشخص (علاقه مندی) بازدید کنند، آنگاه به لیست افرادی که گوگل آنها را “علاقه مند” به آن موضوع مشخص در نظر می گیرد، اضافه خواهند شد. شما با چک کردن بخش “My Account” حساب خود می توانید ببینید گوگل چه اطلاعاتی در مورد شما دارد. مانند مثال زیر، اگر چه این موضوع هنوز بسیار مبهم است:

 

هدف گذاری بر اساس علایق (INTEREST TARGETING) ئر google display

 

 

 

بازاریابی مجدد (REMARKETING) در google display

 

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد این امکان را برای شما فراهم می کند تا به کامپیوتر بازدیدکنندگانی که از صفحات وبسایت شما دیدن کرده اند، یک کوکی اضافه کنید. سپس هر زمان که این کاربران از سایتی که در شبکه Display گوگل قرار دارد بازدید کنند، گوگل تبلیغات را نشان آن ها خواهد داد.

هدف گذاری بر اساس استراتژی بازاریابی مجدد، گستره وسیعی دارد، به این معنی که شما می توانید تبلیغات خود را نشان تمام کسانی بدهید که از سایت شما بازدید کرده اند، و یا اینکه تنظیمات پیچیده تری تعریف کنید.

هر چه لیست های ریمارکتینگ بیشتری بتوانید ایجاد کنید، به شکلی استراتژیک تر می توانید مخاطبین خود در زمان حضور در شبکه Display را هدف قرار دهید.

 

بازاریابی مجدد (REMARKETING) در google ads

 

 

 

گوگل به صورت مداوم به قابلیت های ریمارکتینگ می افزاید و در طی چند سال گذشته از ابزار هایی مانند Google Customer Match رونمایی کرده است که از این طریق تبلیغ دهندگان می توانند با آپلود کردن لیست آدرس ایمیل ها در گوگل ادوردز، مشتریان خود را هدف قرار دهند.

 

 

تلفیق شیوه های مختلف هدف گذاری

 

اگر شما از تلفیقی از شیوه های هدف گذاری استفاده کنید تبلیغات در شبکه Display گوگل ادوردز بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. اگر یک تبلیغ دهنده برای یک اد گروپ از بیش از یک شیوه هدف گذاری استفاده کند، تبلیغات آن ها فقط نشان کاربرانی داده خواهد شد که با هر دو معیار تعریف شده مطابقت داشته باشند.

تلفیق شیوه های هدف گذاری می تواند از سهم نمایش تبلیغات شما بکاهد، اما در عوض اد گروپ های شما کاملا هدفمند خواهند بود. اگر از این نوع ادگروپ ها به تعداد کافی ایجاد کنید، می توانید اد گروپ هایی با ترافیک بالا و هدف گذاری موثرتری داشته باشید.

به عنوان مثال می توانید هدف گذاری بر اساس عنوان و علایق را با هم ترکیب کنید. اگر کاربری از سایتی با یکی از عناوین انتخابی تبلیغ دهنده دیدن کند و علاقه کاربر نیز با دسته بندی علائق تبلیغ دهنده هم خوانی داشته باشد، آنگاه کاملا مشخص است که این کاربر به طور مدام از این سایت بازدید می کند.

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads

 

 

 

بهینه سازی کمپین های DISPLAY

 

برای بهینه سازی کمپین های Display، شما می بایست به طور منظم گزارش عملکرد مکان های نمایش اتوماتیک را بررسی کنید و مکان های نمایشی که عملکرد خوبی دارند را به کمپین های مدیریت شده مکان نمایش بیافزایید.

 

 

سایر تکنیک ها برای بهینه سازی کمپین های Display عبارت اند از:

 

  • حذف دسته بندی های نامرتبط

  • حذف مخاطبین نامرتبط

  • افزودن افزونه تماس، اگر تبلیغات موبایل را نیز هدف گذاری کرده اید

  • با استفاده از تب Dimensions میزان دسترسی را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید میزان دسترسی خود را افزایش دهید باید به بودجه خود بیافزایید.

  • عملکرد تبلیغات را بر اساس منطقه جغرافیایی بررسی کنید و هر منطقه ای که مرتبا عملکرد ضعیفی دارد را حذف کنید (با استفاده از تب Dimensions)

اپلیکیشن های موبایلی را حذف کنید، نمایش تبلیغات اپلیکیشن در بازی ها و برنامه های موسیقی احتمالا برای شما سودمند نخواهد بود. بیشتر افراد به طور اتفاقی بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به سرعت به بازی برمی گردند. آن ها می خواهند سرشان گرم شود و قصد خرید یا معامله ندارند. بودجه خود را به خاطر این کلیک های تصادفی از دست ندهید.

یوتیوب را حذف کنید، والدین معمولا گوشی های هوشمند خود را به فرزندانشان می دهند تا سرگرم باشند. در همین حین کودکان می توانند بر روی تبلیغ شما کلیک کنند بدون اینکه بدانند آن ها چه هستند.

استراتژی های بسیار دیگری برای بهبود مداوم کمپین های شبکه Display وجود دارند؛ اما اگر در زمینه شبکه Display تازه کار هستید و می خواهید عملکرد تبلیغات را به دقت در برخی از سایت ها زیر نظر داشته باشید، آنگاه بررسی منظم گزارش محل نمایش باید الویت اصلی شما باشد.

 

google display گوگل ادوردز

 

 

کدام بخش های تجاری بهتر است که از تبلیغات در شبکه Display گوگل ادوردز استفاده کنند؟

 

اکثر کسب و کار هایی که از تبلیغات پولی استفاده می کنند، می توانند برای بهبود عملکرد تبلیغات خود از شبکه Display گوگل ادوردز استفاده کنند. در واقع، در برخی از صنایع، شبکه Search به حدی رقابتی است که شبکه Display بهترین فرصت برای کسب و کار های کوچک است تا در فضای مجازی دیده شوند.

کسب و کار ها اگر می خواهند در زمینه فعالیت خود به سطح استانداردی برسند، باید از تبلیغات پولی استفاده کنند. نرخ میانگین کلیک به نمایش در گوگل ادوردز در تمام صنایع 1.91% برای شبکه Search و 0.35% برای شبکه Display است.

اگرچه نرخ کلیک تبلیغات Display کمتر است اما این تبلیغات هزینه پایین تری نیز دارند، مثلا هزینه به ازای هر کلیک در شبکه Display 0.58$ است در حالی که برای شبکه Search 2.32$ است.

بنابراین اگر شما در شغل خود کالاهایی با قیمت پایین را به فروش می رسانید و یا سود آنچنانی ندارید، بهتر است که از تبلیغات در شبکه Display گوگل استفاده کنید؛ چرا که هزینه آن کسری از هزینه تبلیغات گوگل است.

 

 

تفاوت شبکه search با display:

 

در شبکه Search، مردم صرفا به دنبال کالا یا خدماتی می گردند که شما تبلیغی به این منظور به آن ها نشان می دهید. به عنوان مثال شبکه Search به یک شرکت اجازه می دهد تا افرادی که این عبارت را جستجو می کنند هدف قرار دهد:”خدمات بازاریابی دیجیتال.”

اما شبکه Display تا این حد قاطع نیست، یعنی همانطور که مردم در وبسایت ها برای خود می چرخند، تبلیغ گوگل شما را هم می بینند. این یکی از موارد انتقاد از شبکه Display است؛ زیرا به اندازه سرچ، تبلیغ هدفمند ارائه نمی‌کند.

با این حال، با تمام گزینه های هدف گذاری که اکنون در اختیار است، شبکه Display گزینه ای عالی برای تبلیغ دهندگانی است که بودجه شان به تبلیغات در شبکه Search نمی رسد.

اگر شما در حال حاضر از تبلیغات در شبکه Search استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد، یک کمپین Display را نیز امتحان کنید تا ببینید که آیا شبکه Display می تواند در کنار کمپین های تبلیغاتی شما در شبکه Search، برای کسب و کار شما نتیجه بخش باشد یا نه.

 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان گوگل ادز و سئو سایت با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید

 

     

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha