آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟

رابطه بین تعداد کلمات و رتبه گرفتن در گوگل

آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟

آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟

تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا از دیدگاه سئو

 

دنیای سئو پر از سوالات چالش برانگیز است. در این مقاله قصد داریم به سوالات مطرح درباره ارتباط بین تعداد کلمات یک صفحه و کسب رتبه برتر در نتایج جستجو بپردازیم. برخی از سوالاتی که ممکن است ذهن یک کارشناس تولید محتوا را قبل از تولید هر محتوایی به خود مشغول کنند، عبارتند از:

 

 

  • آیا تعداد کلمات محتوا تاثیری در سئو دارد؟
  • برای یک مقاله مناسب، چند کلمه باید بنویسیم؟
  • حداقل تعداد کلمات برای یک محتوا چقدر است؟
  • آیا تعداد کلمات پایین موجب کاهش امتیاز سئو سایت می شود؟
  • آیا مقالات طولانی شانس بیشتری برای کسب جایگاه دارند؟
  • آیا طولانی بودن مقاله یک ارزش محسوب می شود ؟
  • نظر گوگل در مورد کمیت محتوا چیست؟
محتوا پادشاه است

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید
 

 

 

تحقیقات زیادی در مورد رابطه بین تعداد کلمات یک صفحه و کسب جایگاه در نتایج جستجو انجام شده است. تا سال 2005 تعداد کلمات یک محتوا تاثیر زیادی بر سئو سایت داشت و اگر سایتی یک محتوای طولانی داشت به احتمال خیلی زیاد در گوگل رتبه می گرفت. اما بعدها ارزش این فاکتور رتبه بندی، کاهش پیدا کرد.

 

 

تحقیقات انجام شده در زمینه ارتباط تعداد کلمات محتوا با کسب رتبه در گوگل و بهبود سئو

  1. بر اساس  مطالعات سایت SEMrush صفحاتی که در رتبه‌های بالای گوگل هستند حجم محتوای بیشتری نسبت به رقبای خود در همان جستجو دارند؛ همچنین محتوای صفحاتی که در کلمات پرجستجو جایگاه مناسبی دارند، 1.5 برابر طولانی‌تر از صفحاتی ا‌ست که در عبارات ساده رتبه دارند.

         طول محتوا، سئو، خدمات سئو تارنما گستر

 

 

  1. تحقیقات شرکت Ahrefs نشان می دهند که میانگین تعداد کلمات در یک مقاله برای کسب رتبه 1 گوگل حدود 750 کلمه است. با این حال Ahrefs توصیه می کند تعداد کلمات را ملاک اصلی تولید محتوا قرار ندهید. تنها اطمینان حاصل کنید که یک موضوع را به طور کامل پوشش می دهید؛ خواه محتوای تولیدی شما 500 کلمه و یا 10 هزار کلمه باشد. به عبارت دیگر، شما باید بهترین منبع برای پاسخ به سوالات کاربر را ایجاد کنید. با این حال اگر به دنبال بهترین روش تولید محتوا در رابطه با تعداد مشخصی هستید، توصیه می کنیم حداقل 750 کلمه را برای محتوایی که می خواهید انتشار دهید در نظر بگیرید؛ زیرا فضای کافی برای پاسخگویی کامل به سوالات را برای شما فراهم می کند.

 

طول محتوا خدمات سئو تارنما گستر                     

 

 

3. بر اساس تحقیقی که سایت Backlinko در آپریل 2020 انجام داده است میانگین تعداد کلمات برای مقالاتی که در رتبه 1 گوگل هستند 1447 کلمه است این سایت در گزارش خود می نویسد:

«علیرغم این واقعیت که محتوای طولانی برای جذب لینک عالی است، ما هیچ ارتباط مستقیمی بین تعداد کلمات و کسب رتبه پیدا نکردیم».

طول محتوا، سئو، تارنما گستر

 

 

 

4.SerpIQ  مطالعاتی بر روی ۲۰۰۰۰ کلمه کلیدی انجام داده است. برای انجام این آزمایش تمام این ۲۰۰۰۰ کلیدواژه را در گوگل جستجو کردند و ۱۰ سایت اول را مورد بررسی و آنالیز قرار دادند.

طول محتوا سئو تارنما گستر

 

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید سایت اول شامل ۲۴۱۶ کلمه در صفحه‌ اش  است و سایت دهم دارای 2032 کلمه است. با توجه به نمودار بالا می بینیم که کلمات هیچ یک از نتایج به دست آمده کمتر از 2000 کلمه نیست از این رو می توان نتیجه گرفت حداقل تعداد کلمه برای یک متن طولانی 2000 کلمه است.

 

 

فرم مشاوره رایگان محتوا

 

 

5. سایت Oncrawl در زمینه ارتباط میان تعداد کلمات مقالات تولیدی و افزایش رتبه گوگل بیش از ۱۰ هزار صفحه را در ۱۰ کلید واژه که در آن رتبه بالایی دارند با رقبایشان مقایسه کرده است. نتایج حاکی از آن هستند که درصد بالایی از صفحاتی که رتبه های اول گوگل را به خود اختصاص داده بودند طول محتوای زیادی داشتند و تعداد کلمات آن ها بیشتر بود. البته در این میان صفحاتی نیز وجود داشتند که با تعداد کلمات کمتر، رتبه های خوبی را کسب کرده بودند. بررسی های بیشتر نشان دادند که این صفحات طراحی سایت دقیق و کاربرپسند داشتند. این طراحی سبب شده بود مخاطب بیشتر جذب سایت شود و از ماندن در سایت لذت ببرد.

 

 

اهمیت محتوا در بهبود سئو

 

 

نظر گوگل در مورد کمیت محتوا در افزایش رنک سایت چیست؟

گوگل  در سال 2018 کتاب راهنمایی برای ارزیابی نتایج جستجوب ا نام Search Quality Evaluator Guidelines منتشر کرد. در صفحه 20 این کتاب که در مورد تعداد مناسب کلمه در مقالات است گوگل از اصلاح satistying amount استفاده کرده است. بنابراین همانطور که مشاهده می کنید گوگل هیچ عددی را به عنوان یک معیار ثابت و ایده آل برای مقالات در نظر نگرفته است و تعداد کلمات یک مقاله را نسبی می داند. انچه برای گوگل مهم است به رضایت کاربر و مدت زمان ماندن آن در سایت شما بستگی دارد که منجر به بهبود سئو سایت میشود. 

 

کمیت محتوا

 

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

 

 

 

چرا مقالات طولانی شانس بیشتری برای کسب رتبه در گوگل دارند؟

اگر چه در طراحی وب سایت طولانی بودن و با کیفیت بودن محتوا شانس حضور ما را در صفحه اول افزایش می‌دهد؛ اما قرار نیست که هر مقاله با کیفیت و طولانی بلافاصله در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. گوگل برای ارزیابی سایت‌ها، بیش از 200 فاکتور را بررسی می‌کند. نوشتن محتوای طولانی و با کیفیت تنها یکی از این فاکتورهاست. همانطور که در بالا نیز اشاره شد طولانی و با کیفیت بودن مطالب تنها یکی از فاکتورهای کسب رتبه برتر در گوگل است؛ با این حال مطالب طولانی و با کیفیت می توانند به طور غیرمستقیم بر سئو تاثیر بگذارند. این تاثیرات عبارتند از:

  • افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت
  • براورده کردن کامل نیاز کاربر و درنتیجه افزایش رضایت کاربر
  • افزایش فضا برای لینک‌سازی داخلی و ارجاع کاربر به دیگر بخش‌های سایت
  • افزایش احتمال بازنشر مطالب در شبکه های اجتماعی

 

 

 

تولید محتوای وبسایت

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید
 

 

 

رابطه طول محتوا با میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

 بررسی های سایت MOZدر زمینه ارتباط بین تعداد کلمات و نرخ به اشتراک گذاری آن ها نشان می دهند محتوایی که شامل 3000 تا 10000 باشد، شانس بیشتری برای بازنشر در شبکه‌های اجتماعی دارد. این که آیا مردم مقالاتی را که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند می خوانند یا خیر، داستان دیگری است،  موضوع اصلی این است که به طور معمول، محتوای عمیق تر و دقیق تر، اشتراک اجتماعی بیشتری به دست می آورد. 

 

رابطه طول محتوا با میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، سئو، خدمات سئو تارنما گستر

 

 

یکی از متخصصان سئو با نام Nail patel، به بررسی ارتباط بین تعداد کلمات پستها و میزان بازنشر آنها در فضای مجازی پرداخته است.  او در این آزمایش بر روی 327 تا از پستهایش  آنالیزی انجام داده است. نتایج بررسهای وی نشان می دهند که پست‌هایی که کمتر از ۱۵۰۰ کلمه بودند در توییتر و فیس بوک به طور میانگین  ۱۷۴٫۶ مرتبه توییت و ۵۹٫۳ مرتبه لایک شده بودند. در مقابل پست‌هایی که بالای ۱۵۰۰ کلمه بودند به طور میانگین ۲۹۳٫۵ توییت و ۷۲٫۷ لایک شده بودند. همانطور که در نمودار زیر نیز مشاهده می کنید پست‌هایی که بالای ۱۵۰۰ کلمه هستند به طور میانگین ۶۸٫۱% بیشتر در توییت‌ها و ۲۲٫۶% در لایک فیسبوک عملکرد بهتری دارند.

 

رابطه طول محتوا با میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تارنما گستر

 

 

 

آیا محتوا واقعا ارزشمند است؟

اگر چه اغلب محتوای طولانی می تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد اما گاهی ممکن است استفاده بیش از حد از کلمات به ضرر شما تمام شود. مثلا  اگر برای موضوعی یک محتوای 3000 کلمه ای تولید کرده اید در حالی که برای آن ۴۰۰ کلمه هم کافی بود. گوگل ممکن است این محتوای را کم ارزش تر تلقی کند. زیرا گوگل ویژگی های دیگری مانند مدت زمان حضور کاربر در صفحه را هم در ارزیابی محتوا دخالت می دهد. اگر شما 3000 کلمه نوشته باشید اما کاربران به طور میانگین ۳۰ ثانیه در صفحه شما مانده باشند به این معناست که محتوای شما برای آنها جذاب است. اینجاست که در الگوریتم ماشین لرنینگ گوگل رفتار کاربر هم به طور کامل آنالیز می شود و مطابق با این رفتار به محتوای شما نمره داده می شود.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو محتوای متنی سایت

 

 

کلام آخر درباره ارتباط بین طول محتوا و سئو

به خاطر داشته باشید اگر چه طولانی بودن و با کیفیت بودن محتوا شانس حضور ما را در صفحه اول افزایش می‌دهد؛ اما قرار نیست که هر مقاله با کیفیت و طولانی بلافاصله در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. گوگل برای ارزیابی سایت‌ها، بیش از 200 فاکتور را بررسی می‌کند. نوشتن محتوای طولانی و با کیفیت تنها یکی از این فاکتورهاست.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 


خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha