چگونه با بودجه کمتر بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهیم؟

چگونه با بودجه کمتر بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهیم؟

چگونه با بودجه کمتر بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهیم؟

بازاریابی محتوا چیست؟چگونه می توان با بودجه کمتر بهترین بازاریابی محتوا را انجام داد؟

 

بازاریابی محتوا  content marketing چیست؟

بازاریابی محتوا که یکی از زیر مجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود، فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب‌کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان می‌پردازد و هدف از انجام آن تشویق مشتریان به خرید و در نتیجه سودآوری است. 

مطالبی که در بازاریابی محتوا، تولید می شوند باید کاملا با محصولات و خدمات شما مرتبط باشند تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحات دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند. به چنین تکنیکی که با استفاده مطالب سایت، کاربر را ترغیب به خرید کند، بازاریابی محتوا گفته می شود.

 

بهینه سازی بودجه بازاریابی محتوا

 

راهکارهای استفاده بهینه از بودجه بازاریابی محتوا

 در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را ارائه کنیم که به شما در کاهش هزینه های بازاریابی محتوا کمک می کنند.

 

1. هیچ چیز را در بازاریابی محتوا هدر ندهید

محتوایی تولید کنید که از بازگشت سرمایه ای که برای آن کرده اید مطمئن هستید. باید ببینید کدام نوع محتوا برای شما سوددهی بیشتری دارد. کدام محتوا و کدام کانال مشتری بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. در این صورت متوجه خواهید شد که کجا زمان و انرژی شما به هدر می رود و می توانید برای جلوگیری از اتلاف آنها چاره ای بیندیشید. در حالت ایده آل هر کانال و هر نوع محتوایی که بیشترین سوددهی را برای شما دارد باید در اولویت قرار بگیرد و فعالیت های تیم در آنجا متمرکز شود.

 

 

2. از منابع در دسترس استفاده کنید

گاهی اوقات وقت و انرژی تیم صرف پیدا کردن منابع می شود. برای برخی محتواها حتی نیاز به مصاحبه یا خرید و مطالعه کتاب ها وجود دارد. اما در شرایطی که مشکلات مالی دارید می توانید از منابع در دسترس تان استفاده کنید؛ مثلا اگر قبلا محتوایی به صورت اینفوگرافیک تولید کرده اید می توانید آن را به صورت متنی در بیاورید. یا اینکه از منابع ترجمه برای تولید محتوا استفاده کنید. در اینصورت در وقت و انرژی صرفه جویی می شود.

 

 

3. تنها کار نکنید

گاهی پیش می آید که نمی توانید به تنهایی تولید محتوا کنید؛ در این هنگام می توانید با مشتریان، کاربران، شرکا و افراد متخصص در مجموعه تان صحبت کنید و آز آنها بخواهید در امر تولید محتوا متنی با شما همفکری و همکاری کنند تا بتوانید به کار سرعت و دقت بیشتری ببخشید و محتوای بهتری تولید کنید.

 

 

4. یک هیئت تحریریه ایجاد کنید

جلسات دوره ای هیئت تحریریه راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه است. در این جلسات با به اشتراک گذاشتن محتواهایی که اخیرا تولید شده اند، تیم ها اغلب می توانند برای پروژه ها و یا موارد برنامه ریزی شده سرنخ هایی را پیدا کنند که بتوانند نیازهای مشابه سایر بخشهای شرکت را برآورده کنند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

5. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

فضاهایی مانند اینستاگرام، توییتر، Reddit ،Quora و سایرموارد شبکه های اجتماعی رایگانی هستند و کاربران فراوانی دارند. شما می توانید محتوای تولیدی خود را در اختیار کاربران این شبکه ها که می توانند مشتریان احتمالی شما باشند قرار دهید و از این طریق جذب مشتری کنید.

 

 

6. محتوای صوتی تولید کنید

محتوای صوتی بیشتری تولید کنید. از آنجایی که محتوای صوتی راهی کم هزینه و موثر برای جلب نظر کاربران است، می تواند مکمل خوبی برای محتواهای نوشتاری شما باشد. می توانید پست ها و یا مقالات وبلاگ و یا سایتتان را به یک فایل صوتی تبدیل کنید. اخیرا فایلهای صوتی نیز در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و شما می توانید با صرف هزینه کم برای سئو در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

7. محتواهای ناکارآمد را حذف کنید

بهتر است به جای اینکه هر روز چندین محتوا تولید کنید، محتوای کم تر اما باکیفیت تری تولید کنید. اگر محتوایی دارید که احتمال می دهید، بازخوردی از آن نمی گیرید آن را حذف کنید و  روی محتوایی متمرکز شوید که بیشترین بازدهی را برایتان به همراه دارد. 

 

 

8. کار خود را متمرکز کنید

به این فکر کنید که چگونه می توانید به جای اینکه سایتتان را پر از ایده کنید، از چند ایده محدود و مرتبط به هم استفاده کنید.

 

 

9. محتوای قدیمی را بازسازی کنید

 از آنچه که به دست آورده اید بیشترین بهره را ببرید. به روز رسانی یا رویت مجدد محتوای قدیمی معمولاً نسبت به ایجاد محتوای کاملاً جدید، آسانتر و مقرون به صرفه تر است. می توانید محتواهای قدیمی که به هر دلیلی در گوگل رتبه نگرفته اما کلیدواژه های ارزشمندی دارند را کامل تر و با حوصله ی بیشتر باز نویسی کنید تا حتما رتبه بگیرد. همچنین می توانید محتواهای قدیمی ای که مشکل دارند را در قالب جدیدی دوباره ویرایش کنید و صفحه قدیمی را روی صفحه جدید ری دایرکت کنید. به عنوان مثال، از پست های وبلاگ قدیمی به عنوان اسکریپت برای یک محتوای صوتی و یا تصویری جدید استفاده کنید، یا می توانید از متن ویدئوهای موجود به عنوان پست وبلاگ استفاده کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی واکنش گرا

 

10. توزیع محتوای خود را گسترش دهید

هر محتوایی که تولید می کنید باید به دست بیشترین مخاطب ممکن برسد. بنابراین می توانید یک محتوا را در کانال های مختلف توزیع کنید تا بیشترین تعداد کاربر را جذب کنید.

 

 

11. متن فرهنگی تولید کنید

کیفیت تولید و «محتوای خوب» مشابه  هم نیستند. بیشترین چیزی که مردم به اشتراک می گذارند میم ها (meme) هستند. میم ها ایده، رفتار و یا روشی هستند که در قالب محتوای چندرسانه‌ای، خصوصا عکس از طریق فرهنگ از فردی به فرد دیگر و با هدف انتقال یک پدیدهٔ مشخص، موضوع یا معنایی که توسط آنها بازنمایی می‌شود منتشر می‌شوند. اغلب میم ها تصاویری به کیفیت و با فونت بد هستند. مردم میم ها را به اشتراک می گذارند زیرا میم ها به عنوان محصولات فرهنگی عمل می کنند و به ما کمک می کنند ضمن برقراری ارتباط با مردم، به پروژه های هویتی دست پیدا کنیم. بنابراین وقت و منابع خود را صرف ساختن محتوایی کنید که به عنوان متن فرهنگی باشد زیرا این نوع محتوا برای افرادی که شما به دنبال آنها هستید معنی دار است. توجه داشته باشید نیازی نیست که محتوای شما توسط کارگردانهای حرفه ای کارگردانی شود تا عالی باشد.

 

12. محتوای معنادار تولید کنید

ما در دنیای مملو از محتوا زندگی می کنیم و به محتوای بیشتری احتیاج نداریم. مصرف کنندگان تشنه محتوای معنادار هستند،چند محتوای خوب برای رسیدن به هدف کافی است. بنابراین منابع خود را صرف تولید محتوای با ارزش کنید. 

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

13. تنها از چند محتواکار استفاده کنید

به جای اینکه با مجموعه ای از محتواکارهای مختلف کار کنید، نویسندگان محتوای خود را عالمانه انتخاب کنید و با آنها همکاری طولانی مدت و مفید داشته باشید. به تدریج، آنها با ارزش ترین سفیران محتوای شما خواهند شد.

 

 

14. توانایی های تیم خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه به فکر خرید تجهیزات جدید و یا استخدام نیروی جدید باشید، توانایی ها و پتانسیل تیم خودتان را بسنجید و اگر می توانید بیشترین میزان بازده را از تیم خود بگیرید و سراغ گزینه های دیگر نروید. این کار بسیار مهم است؛ زیرا در بسیاری از مواقع ممکن است از قابلیتهای تیم خود خبر نداشته باشید و یا کارها را به درستی تقسیم نکرده باشید. با یک آنالیز کلی می توانید به نکات مهمی در مورد تیم خودتان دست پیدا کنید. تیم شما از هر نیروی خارجی دیگری به تجارت شما نزدیکتر است و اشراف بیشتری به کار شما دارد؛ بنابراین سعی کنید برای حل چالشهای بیزنس خود حتی الامکان از اعضای تیم خود استفاده کنید. هنگامی که اعضای تیم موفق به حل چالش شدند برای آنها پاداش در نظر بگیرید. این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه، یک مزیت است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با سئو

 

15. دانش تیم خود را افزایش دهید

 به جای اینکه تولید محتوا را برون سپاری کنید، روی توانایی های تیم خود سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری برای رشد مهارت های تیم در دراز مدت سود بیشتری نسبت به برونسپاری کارها به همراه دارد. ممکن است در زمانی که  تیم شما در حال یادگیری ابزارهای جدید هستند، کارها کند پیش برود اما با این کار شما در حال پس انداز هستید و در آینده کارتان آنچنان سرعت خواهد گرفت که این کندی را جبران خواهد کرد.

 

 

16. تولید محتوا را برون سپاری نکنید

باید برنامه بازاریابی محتوا را خودتان اجرا کنید. اگرچه برونسپاری تولید محتوا می تواند بسیار کمک کننده باشد اما اگر بتوانید خودتان این کار را انجام دهید می توانید هزینه ها را پایین نگه دارید و پیوستگی و ارتباط را حفظ کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئو کاری الزامیست

 

 17. همواره در حال یادگیری باشید

 سعی کنید مهارتهای جدید و به روز را یاد بگیرید و یا این مهارت ها را به تیم تان بیاموزید. با این کار می توانید نیروی خودتان را چندین برابر کنید و در رقابت ها گوی سبقت را از دیگران بربایند. آنچه که مهم است انتقال دقیق این مهارت ها به تیم است. خودتان هم به عنوان مدیرعامل و یا مدیر محتوا همواره باید در حال یادگیری باشید و به تمام جنبه ها و نکات مدرن دنیای محتوا آشنا باشید تا بتوانید این رشد را در تیم تان هم پیاده سازی کنید.

 

 

18. گزینه های کم هزینه را پیدا کنید

 نیازی نیست برای اکثر پروژه ها گرانترین نرم افزار را خریداری کنید. در بسیاری از موارد گزینه های ارزان قیمت مناسبی وجود دارند.

 

 

19. آزمون و خطا نکنید

 در دنیای پر رقابت تولید محتوا جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد. باید کم اشتباه جلو بروید و بهترین چیزی که در دسترس دارید را پیاده سازی کنید. برای موفقیت در این راه می توانید از رقبای خودتان الهام بگیرید. ولی هرگز کورکورانه از کسی تقلید نکنید و سعی کنید با هر آنچه که می دانید و هر آنچه که یاد می گیرید بهترین چیز ممکن را خلق کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی

 

20. همه کارها را یک باره انجام ندهید

نیازی نیست به یکباره محتوای زیادی خلق کنید. آهسته و پیوسته جلو بروید. موفقیت به یکباره به دست نمی آید؛ بنابراین سعی کنید گامهای کوچک اما مطمئن بردارید.

 

 

21. همواره به خریداران فکر کنید

آنچه خریداران می خواهند بدانند را کشف کنید و  متناسب با نیازهای مخاطب تان جلو بروید و برای آنها محتوا تولید کنید. محتوای تولید شده را در کانالها و یا قالب هایی مورد علاقه خریداران به آنها  ارائه بدهید.

دنیای بازاریابی محتوا یک هدف مهم دارد. جذب مخاطب و در نهایت تبدیل مخاطب به مشتری. اگر مخاطب را نادیده بگیرید یعنی تمام تلاش های شما برای بازاریابی بر باد می رود. باید متناسب با نیازهای مخاطب تان جلو بروید و برای مخاطب تان محتوا تولید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی روش های مختلف جذب مشتری و بازاریابی محتوا می توانید با شرکت دانش بنیان نوآوران تارنماگستر تماس بگیرید.

 

 

  برای کسب اطلاعات در زمینه ی بازاریابی محتوا می توانید با شرکت دانش بنیان تارنما گستر تماس بگیرید

 

 


خدمات سئو سایت تارنماگستر

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha