روشهای تولید محتوا برای جذب کاربر بیشتر و کسب رتبه بهتر در سئو
روش های زیادی برای بهبود رتبه یک سایت وجود دارند؛ اما به نظر می رسد محتوای خوب نیروی محرکه هر وب سایت موفق است. هدف از تولید محتوا به اشتراک گذاشتن رسانه های نوشتاری، تصویری و یا صوتی مرتبط است تا مخاطبان بتوانند مطلب جدیدی را یاد بگیرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و به این ترتیب باعث افزایش رتبه سئو سایت شوند. انواع مختلفی از محتوا مانند پست های وبلاگ، تصاویر، فیلم ها، ایمیل ها و موارد دیگر وجود دارند اما همه انواع محتوا نتایج برابری ندارند و سایت های مختلف ممکن است از انواع مختلف محتوا بهره بگیرند. اگر یک نوع محتوا برای یک برند خوب کار می کند، به این معنی نیست که آن نوع محتوای برای برند شما هم کار خواهد کرد. در این مقاله برخی از برترین انواع محتوایی را که می توانند به شما در بهبود رتبه بندی سئو وب سایتتان کمک کنند، بررسی کنیم.
1. محتوای متنی
در مفهوم کلی هر آنچه به قصد انتقال پیام نوشته میشود محتوای متنی نام دارد. محتوای متنی در حوزه دیجیتال مارکتینگ به محتوایی گفته میشود که با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از یک برند، محصولات و یا خدمات آن، در بسترهای گوناگونی تولید و منتشر میشود. محتوای متنی خود انواع گوناگونی دارد که هر کدام کارکردهای مخصوص به خود را دارند و با اهداف گوناگون و منحصربهفردی تولید و منتشر میشوند و هر کسب و کار میتواند با توجه به استراتژی محتوایی خود از تمام یا بعضی از آنها استفاده کند.
انواع محتوای متنی در بازاریابی محتوا:
مقالات وبلاگ و سایت
مقاله نویسی برای سایت و یا وبلاگ یکی از متداول ترین و موثرترین انواع تولید محتوا است. خوانندگان وبلاگ یا جذب یک سایت نمیشوند و یا اگر جذب آنها شوند، در فاصلههای زمانی خاصی به آنها سر میزنند و با آنها از طریق کامنت گذاشتن و یا نظر دادن، عضویت در خبرنامه، اشتراکگذاری مقالههای وبلاگ و سایرموارد ارتباط برقرار میکنند. برای سایتهایی که بخش مقالات را روی سایت ندارند وبلاگ نویسی می تواند بهترین جایگزین باشد.
مزایای وبلاگ نویسی درست:
-
مخاطب را درگیر خود می کند.
-
رتبه بندی سئو شما را افزایش می دهد.
-
بازدیدکنندگان یا خوانندگان جدید را جذب می کند.
-
باعث رشد برند شما می شود.
باید به خاطر داشته باشید که مقاله نویسی برای یک سایت و یا یک وبلاگ اصول و ویژگیهای خود را دارد و تنها با رعایت آنها است که آن سایت و یا وبلاگ می تواند موفق باشد.
بخش های مختلف محتوای متنی:
-
تقویم محتوایی: در تقویم محتوایی هر وبلاگ یا سایت باید فاصلههای زمانی که قرار است یک پست یا مقاله منتشر شود، تعیین شود، برای مثال در تقویم محتوایی باید ذکر شود که در هر هفته باید 3 مقاله در وبلاگ یا سایت منتشر شود، این تقویم به این معناست که شما برای مخاطبان و عادتهای آنان ارزش قائل هستید و میدانید که آنها مدام به وبلاگ یا سایت شما سر میزنند تا آخرین مقالههای شما را بخوانند. مخاطب برای پیگیری به روز رسانیهای وبلاگ یا سایت شما ممکن است حداکثر دو و یا سه دفعه به وبلاگ یا سایت شما سر بزند، در صورتی که در این مدت شما مقاله تازهای منتشر نکرده باشید، مخاطب از بروزرسانی وبلاگ یا سایت شما ناامید میشود و ممکن است دیگر به آن سر نزند!
-
دستهبندی موضوعی: دسته بندی موضوعی به کار شما نظم می دهد. به این ترتیب می دانید در مورد چه موضوعاتی و در چه زمانی باید محتوا تولید کنید. توجه داشته باشید که دستهبندی موضوعی باید در فاصلههای زمانی خاصی و با توجه به نیاز وبلاگ یا سایت به روز شود، قسمتهایی از آن حذف شود و یا قسمتهای دیگری به آن اضافه شود.
-
کلمات کلیدی: داشتن کلمه کلیدی مناسب برای نوشتن محتوای متنی بسیار ضروری است. برای بهره بیشتر باید در مورد کلیدواژه ها تحقیق کنید، آنها را شناسایی کنید و مدام آنها را بررسی و به روز رسانی کنید. از عناصر اصلی در افزایش رتبه سئو، کلید واژه ها هستند.
-
انسجام و یکنواختی لحن: لحن جزئی از هویت یک برند است؛ بنابراین سعی کنید در تمام پلتفرمها، کانالها و انواع محتوایی که تولید میکنید، یک لحن یکنواخت و منسجم داشته باشید تا بهتر در ذهن مخاطب باقی بمانید.
-
طولانی بودن محتوا: محتوای طولانی تولید کنید. طبق مطالعه ای که توسط Backlinko انجام شده است، نتایج صفحه اول گوگل به طور متوسط مقالاتی را نشان می دهد که شامل 1950 کلمه یا بیشتر هستند. علاوه بر این، محتوای طولانی 77.2٪ لینک بیشتر و اشتراک گذاری بیشتری در شبکه های اجتماعی به همراه دارد. داده ها نشان می دهد که محتوای طولانی برای سئو و بازدید بسیار مهم است.
تاثیر محتوا در ایمیل مارکتینگ
اگر ایمیل به درستی طراحی شده باشد، شانس خوانده شدن محتوای متنی آن بیشتر است. نوشتن موضوع و عنوان مناسب برای ایمیل شانس خوانده شدن آن را افزایش میدهد. علاوه بر این دو، برای جدب مخاطب، محتوای متنی ایمیل باید خلاصه، کوتاه و شفاف باشد. دلیل فرستاده شدن ایمیل، خطاب کاربر با نام، بیان ارزشی که ایمیل برای او به همراه دارد، مهمترین مواردی است که باید در محتوای ایمیل گنجانده شود.
همچنین اگر هدفتان از فرستادن ایمیل تقاضای یک کنش از سوی مخاطب است، حتما از دکمه فراخوان و یا CTA استفاده کنید؛ در غیر اینصورت می توانید از این دکمه برای کارهای دیگری استفاده کنید. مثلا اگر یک ویژگی جدید محصول را در ایمیل توضیح دادهاید، میتوانید یک CAll To Action ضمنی هم برای رفتن به وبلاگ و خواندن آخرین مقالات وبلاگ یا مقالهای مرتبط با همین موضوع طراحی کنید.
خبرنامه
احتمالا شما نیز با باز کردن برخی از سایتها پیغام «آیا میخواهید در خبرنامه عضو شوید؟» را دیده اید. برای عضو شدن در این سایتها کافی است آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا خبرهایی درباره محتوای سایت برایتان ارسال شود.
حس دریافت اطلاعات مفید و رایگان حتما حس خوبی را برای شما به همراه دارد و شاید باعث شود به یک سایت علاقه مند شوید. با ارسال این اخبار دائما به شما یادآوری میشود که این سایت هم وجود دارد؛ در واقع یک پیام همیشگی از طرف سایت به شما میگوید: «من را فراموش نکن!». البته در بین این اخبار، تبلیغاتی مثل تخفیفهای سایت، تغییرات آن و سایرموارد هم ارسال میشود.
تاثیر محتوا در اس ام اس مارکتینگ
اگر چه پیامک این روزها به یکی از آزاردهندهترین انواع تبلیغات تبدیل شده است اما ارسال پیامکهای تبلیغاتی انبوه هنوز هم شیوه پرطرفداری از تبلیغات است و روزانه به خیلی کسبوکارهایی که از پنلهای پیامکی استفاده میکنند، اضافه میشود.
اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی:
-
هدف از ارسال پیامک: هدفتان از ارسال پیامک مشخص کنید. مناسبتها، تخفیفها، رویدادها و خلاصه هر چیزی که میتواند بهانهای برای فرستادن پیام باشد را بررسی کنید و هدفتان را لابهلای این بهانهها بگنجانید. مثلا ثبتنام مشتری تازه میتواند بهانه خوبی برای فرستادن پیامکهای تخفیف و سایرموارد باشد. همچنین تبریک روز تولد مخاطب میتواند بهانهای برای یادآوری درباره محصولات تازه یا ویژگیهای جدید محصولتان باشد.
-
شخصی سازی پیامک: شخصیسازی کردن پیام (استفاده از نام کاربر برای خطاب) یکی از روشهای خوب برای جلب توجه مخاطب است. سعی کنید به جای استفاده از کلیشه هایی مانند دوست عزیز، کاربر گرامی و سایرموارد از نام آنها استفاده کنید.
-
جمله یا عبارت آغازین: دنیای تبلیغات هرروز محدودتر میشود، چرا که مخاطبان زمان زیادی ندارند. فرصت شما تنها به اندازه زمانی است که نوتیفیکیشن پیام روی گوشی کاربر ظاهر میشود و او در حالت preview پیام را میبیند، بنابراین جمله آغازین باید چنان جذاب باشد که او پیام را باز کند.
-
تعداد کاراکترها: تا آنجا که می توانید پیامتان را خلاصه بنویسید.
-
گذاشتن CTA و یا لینکها: حتما در انتهای پیامکها دکمه فراخوان، لینک و یا شماره تلفن بگذارید تا مخاطب بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
شبکه های اجتماعی
اگر چه حضور در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم بر سئو سایت شما تأثیر نمی گذارد، اما حضور پررنگ اجتماعی، بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت شما سوق می دهد و از این طریق می تواند رتبه بندی سئو شما را بهبود ببخشد.
علاوه بر این، تمام محتوای وب سایت شما می تواند برای شبکه های اجتماعی با لینک به نسخه اصلی دوباره مورد استفاده قرار گیرد. مخاطبان شبکه های اجتماعی عموماً محتوای کوتاه را ترجیح می دهند، اما در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر در محتوای اصلی جستجو می کنند. صاحبان مشاغل می توانند از محتوای شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند و هدایت کاربر به بازدید از وب سایت و در نتیجه تقویت سئو استفاده کنند.
یافته های تحقیق و مطالعات موردی
در دنیایی که مملو از نظرات است، افراد بیشتری ترجیح می دهند از طریق تحقیقات و مطالعات موردی به دنبال داده های واقعی باشند. اگر بتوانید زمان و منابع کافی برای انجام مطالعه اختصاص دهید، مطمئناً نتایج سئو خوبی به دست خواهید آورد. معمولاً وقتی در جایی از اینترنت مطالعات موردی نقل قول می شوند، لینک های ورودی زیادی پیدا می کنند که برای رتبه بندی خدمات سئو بسیار عالی است.
بر اساس سایت Buzzsumo، این نوع محتوای داده محور می تواند میلیون ها کاربر را به خود جلب کند. یک مثال خوب برای آن، گزارش سالانه CMI در مورد بازاریابی محتوا است. اگرچه این فرایند ممکن است زمانبر باشد، اما ارزش نتایج بالقوه را دارد.
کتاب الکترونیکی
نوشتن کتابهای الکترونیکی که معمولا در قالب پی دی اف منتشر میشوند، ممکن است به صورت رایگان و یا غیر رایگان باشند که در این حالت برای فروش معمولا در سایتهایی مانند آمازون منتشر می شوند.
نقد و بررسی
در این نوع محتوا نویسی شما مطالب را نقد و بررسی می کنید و مطالب خوب و مفید را به مخاطب توصیه می کنید. به طور مثال می توانید یک کتاب را نقد کنید. این کار را می توانید در چند مرحله انجام دهید. به این ترتیب که ابتدا کتاب را در یک الی پنج جمله به طور کامل معرفی می کنید، سپس در حدود همان یک الی پنج جمله نویسنده آن کتاب را معرفی خواهید کرد و الی آخر.
فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا
2.محتوای تصویری
محتوای تصویری استفاده از تصاویر برای انتقال اطلاعات ارزشمند با قالب بصری جذاب است. هدف آن جذب افراد به وب سایت، پیشنهادات و خرید محصولات است.
انواع محتوای تصویری:
عکس
در تولید محتوای تصویری موارد بسیاری حائز اهمیت هستند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از تصاویر جذاب است. چنانچه تصاویری که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با متن نوشته شده مرتبط باشد افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب مورد نظر خواهند داشت. براساس تحقیقات به عمل آمده مقاله هایی که در آنها از تصاویر جذاب استفاده شده باشد در مقایسه با دیگر مقالات ۹۴ درصد بازدید بیشتری دارند. استفاده از تصاویری که توسط مسئول سایت طراحی شده و شخصا تصویربرداری شده اند می تواند تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت و محتوای تولید شده داشته باشد. این تصاویر به کسب و کار راه اندازی شده هویت خواهند بخشید؛ اما باید در نظر داشت که به وجود آوردن تصاویری با کیفیت بالا و جذاب نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری است. افرادی که قصد تولید محتوای تصویری مطلوب و طراحی سایت موفقیت آمیزی را دارند بهتر است از تصاویر تکراری استفاده نکنند؛ چرا که در این حالت سایت از بازدید کمتری برخوردار خواهد بود و این موضوع به عنوان یک نکته منفی به شمار خواهد آمد.
ویدئو کلیپ
محتوای ویدیویی به تازگی محبوبیت زیادی در دنیای دیجیتال پیدا کرده است و روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. فقط کافی است نگاهی به یوتیوب بیندازید که روزانه هزاران فیلم در آن بارگذاری می شوند. دلیل این محبوبیت را می توان در توانایی توضیح یک مسئله به صورت مجموعه تصاویری که یک ویدیو را ایجاد می کنند دانست که می تواند منظور محتوا را به خوبی و با جزئیات بیشتری به مخاطب منتقل کند. در واقع افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند به جای خواندن چند صفحه متن، یک فیلم ساده را مشاهده کنند. از آنجایی که ویدئو طرفداران و کاربران زیادی دارد می تواند در بهبود رتبه بندی خدمات سئو سایت بسیار کمک کننده باشد.
اگر چه تولید محتوای ویدئویی در مقایسه با محتوایی مانند پست های وبلاگ دشوارتر است و به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد اما استفاده از این نوع محتوا بازگشت سرمایه بهتری به همراه خواهد داشت. ایده های زیادی برای محتوای ویدئویی وجود دارند. شما می توانید با توجه به کسب و کارتان روشهای مختلفی را امتحان کنید و ببیند که کدامیک برای سئوی سایت شما بهتر جواب می دهد.پ
روش های استفاده از ویدئو کلیپ:
-
برای معرفی کسب و کار و یا محصول خود، یک ویدیوی توضیح دهنده تولید کنید.
-
برای نمایش محصولات، خدمات و یا ویژگی های خود ویدیوی تولید کنید.
-
آموزش سریع یا راهنمای گام به گام برای کاربران ایجاد کنید.
-
برند خود را از طریق داستان سرایی تبلیغ کنید.
ویدئوهای زنده
ویدئوهای زنده یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی و تولید انواع محتوای تصویری در شبکه های اجتماعی هستند که می توانند رویداد ورزشی، معرفی محصولات و تست آن به صورت زنده و غیره باشند. هیچ چیزی مانند یک ویدئو نمی تواند توجه کاربران را خود جلب کند بنابراین حتما از این امکان بهره ببرید.
وبینار
وبینارها یا همان کنفرانسهای مجازی، خیلی از مسائل را برای افراد راحت تر کرده است. در زمانهایی که زمان کافی برای شرکت در برخی از دورهها را ندارید یا از نظر مکانی امکان دسترسی نیست، وبینار بهترین گزینه است.
تولید انواع محتوا با قرار دادن وبینار در سایت، به ویژه برای سایتهای آموزشی، کاربران زیادی را به خود جذب میکند. چون این محتوا در پایان در اختیار افرادی که در آن شرکت کردهاند قرار میگیرد و میتوانند چندین بار آن را مشاهده کنند، جذابیت زیادی برای کاربران دارد. البته ساخت محتوا به این روش برای سایتهای خاصی قابل انجام است.
اینفوگرافیک ها
اگر به دنبال دریافت بک لینک هستید، ایجاد اینفوگرافیک راهی عالی برای انجام این کار است. شما می توانید با استفاده از اینفوگرافیک، داده ها را جمع آوری کرده، سازماندهی کنید و به صورت تصویری نشان دهید. این نوع محتوا بسیار کاربرپسند است و از طریق جذب بک لینک نتایج سئو بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.
جذابیت اینفوگرافیک در تصاویر و سهولت مصرف آن است. در مقایسه با پست های استاندارد وبلاگ، اینفوگرافیک خلاصه تر است، به این معنی که کاربران احتمالاً آن را می بینند و با دیگران به اشتراک می گذارند. برای ایجاد محتوای اینفوگرافیک به منابع بیشتری نیاز خواهید داشت اما اگر موضوع به خوبی تحقیق شود و تصاویر با هم مطابقت داشته باشند ارزش آن را خواهد داشت.
موشن گرافیک
موشن گرافیک انیمیشنی است که صدای گوینده به همراه موسیقی متن روی آن قرار میگیرد. در این نوع تولید محتوا، اهمیتی ندارد موضوع سایت شما چیست، با هر موضوعی می توان سناریو نوشت و آن را به حالت انیمیشن کوتاه تبدیل کرد.
از آنجایی که نمای بصری سایت تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربر دارد، هرچقدر در زمینه ظاهر سایت و آماده سازی محتواها خلاقیت و سلیقه به خرج دهیم باز هم کم است. دیدن موشن گرافیک برای کاربر جالب است بنابراین باید در چیدمان المانها نهایت دقت را به خرج داد. هرچه کیفیت تولید موشن گرافیک بالاتر باشد، شانس بیشتری در جذب مخاطب خواهید داشت. فراموش نکنید دیدن ویدئو برای کاربران جذابیت خاصی دارد و انتقال مفاهیم از این راه راحتتر و موثرتر است. البته تاثیر بالای آن در سئوی سایت را هم نادیده نگیرید.
محتوای بصری
محتوای بصری را نباید با اینفوگرافیک اشتباه گرفت. محتوای بصری یکی دیگر از انواع محتوا است که برای توضیح ساده تر مفاهیم پیچیده که ارائه آن ها به صورت متنی سخت است، استفاده شود. یکی از کاربردهای محتوای بصری، استفاده از آن ها در تصویرسازی صفحات کتاب کودکان است. همچنین می توان از محتوای بصری در کارت های شبیه کارت های بازی برای ساده سازی مفاهیم سخت آموزشی استفاده کرد. از این نوع محتوا، می توان در بلاگ ها، شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و سایرموارد استفاده کرد.
گیف GIF متحرک
معمولا از گیف های متحرک در چت های دوستانه و فروم ها استفاده می شود و کمتر در اینترنت از آنها استفاده می شود. اخیرا پلتفرم های وبلاگ نویسی مانند تامبلر از گیف های متحرک به عنوان یک عنصر در تولید محتوا استفاده می کنند. استفاده کردن از گیف های متحرک در صفحات وب سایت مخصوصا صفحه فرود باعث افزایش جذابیت محتوای سایت شما و در نهایت جذب کاربران می شود. گیف ها امروزه به عنوان یکی از انواع محتوا استفاده می شوند.
کمیک و کاریکاتور
کمیک و کاریکاتورها نوعی محتوا هستند که بیشتر در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی که کمیک و کاریکاتورها دارند این است که به راحتی می توانند نوع صنعت یا کسب وکار را بازگو کنند و همچنین می توان بسته به شرایط و اتفاقات روزی که در جهان می افتاد، برای هرکدام یک کاریکاتور ایجاد کرد. بر اساس گزارش ها و تحلیل های به دست آمده از شبکه های اجتماعی، میزان به اشتراک گذاری این نوع محتوا بسیار زیاد است. بنابراین اگر اصول آن به خوبی رعایت شود، می تواند به افزایش رتبه سایت کمک کند.
اسلاید
به کمک اسلایدها می توان آمارها و اطلاعات را به دیگران ارائه کرد. اسلایدی که دارای کیفیت بالایی باشد می تواند اطلاع رسانی را بدون هیچ مشکلی انجام دهد و با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار نماید. اسلایدها همچون اینفوگرافیک عمل می کنند؛ اما در آن ها رنگ و طراحی جذاب بیشترین تاثیر را داشته و عمده تمرکز افراد نیز بر روی این موضوع است. این کار باعث می شود تا مخاطبان نسبت به متنی که در اسلاید وجود دارد جذب شده و با حوصله بیشتری آن را مطالعه نمایند.
اسکرین شات
یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای تصویری، اسکرین شات است. چنانچه بازاریابی محتوا مختص اپلیکیشن های خاصی صورت می گیرد، قراردادن اسکرین شات از فضای برنامه به کاربران کمک می کند تا با تائیدیه های بصری مواجه شده و بتوانند ادعای مطرح شده در وب سایت شما را باور کنند. گاهی اوقات می توان در خصوص اسکرین شات ها از حاشیه نویسی نیز استفاده کرد که باعث می شود کاربران به صورت ساده تری راهنمایی شده و مفاهیم را بهتر درک کنند.
پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:
طراحی سایت اختصاصی
3. محتوای صوتی
هر نوع محتوایی که قابل شنیدن باشد و کاربر بتواند مضمون را از طریق شنیدار دریافت کند، محتوای صوتی نامیده میشود.
انواع محتوای صوتی:
پادکست ها
پادکست ها در چند سال گذشته به دلیل دسترسی و سهولت مصرف بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. کاربران می توانند از محتوای پادکست هنگام رانندگی، انجام کارهای خانه و یا فعالیت های مشابه استفاده کنند. ایجاد پادکست در واقع با دیگر محتواها تفاوتی ندارد، بلکه به جای ویدیو یا نوشتار، تنها از صدا استفاده می شود. با توجه به تقاضا، پادکست ها منبع خوبی برای بازدید هستند و بر رتبه بندی سئو شما تأثیر مثبت می گذارند.
اگر چه تولید پاذکست نیازمند صرف زمان و هزینه است، اما ارزش سرمایه گذاری را دارد. پادکستها می توانند به شما برای جذب طرفداران وفادار کمک کنند. شنوندگان پادکست شما برای شنیدن محتوای صوتی شما با برنامه پخش شما هماهنگ میشوند و با گذاشتن نظرات مثبت و به اشتراکگذاری مطالب شما به دوستان خود، به موفقیت شما کمک میکنند.
مقاله صوتی
مقاله صوتی، نسخه شنیداری یک مقاله متنیاست که عینا توسط گوینده بازخوانی میشود. عموما مقالات صوتی در کنار مقالات نوشتاری منتشر میشوند تا مخاطب بتواند بنا به انتخاب خود، به خواندن متن و یا شنیدن آن اقدام نماید. مهمترین فایده مقاله صوتی این است که یک کانال محتوایی جدید برای ارتباط با مخاطبین بوجود میآید. اینروزها محتوای صوتی به یکی از انتخابهای اصلی کاربران بدل شده است و به واسطهی سهولت بیشتری که در استفاده دارند، موجب شده است که کاربران سریعتر و بهتر از آنها بهره ببرند. علاوه بر این، این نوع محتوا زمان حضور کاربر در سایت را به حد چشمگیری افزایش میدهد و کمک میکند که رتبه بهتری را در موتورهای جستجو بدست آورید.
به طور کلی مهمترین تفاوت پادکستها با مقالات صوتی در روایتگری و داستانسرایی آنهاست. پادکستها، فارغ از اینکه در چه موضوعی فعال باشند، تلاش دارند تا با ارائه روایتی داستانسرایانه مخاطب را با خود همراه کنند.
کتاب صوتی
کتاب صوتی، متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده و به صورت ضبط شده در میآید. این نوع محتوا میتواند به صورت نمایشنامه اجرا شود یا ممکن است با موسیقی یا جلوههای صوتی همراه باشد. گاهی اوقات نویسنده با صدای خودش کتاب را میخواند و گاهی گویندگان حرفهای این کار را انجام میدهند
توصیه آخر برای افزایش رتبه سئو سایت
اگر می خواهید رتبه سئو عالی داشته باشید، و جایگاه گوگل خود را ارتقا دهید، حتماً انواع محتوا را ایجاد کنید. هر قالب محتوا مخاطبان متفاوتی را هدف قرار می دهد و بنابراین هیچ مخاطب بالقوه ای را از دست نخواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تاثیر تولید محتوا بر سئو می توانید با شرکت تارنماگستر تماس بگیرید.
اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه