سئو چیست؟ آیا واقعا با سئو می توان به رتبه اول گوگل دست پیدا کرد؟ آیا سئو هزینه دارد؟ چقدر زمان نیاز است تا سئو به نتیجه برسد؟

 

  • سئو چیست؟

کلمه سئو SEO از حروف ابتدایی عبارت Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در واقع سئو مجموعه فعالیتها و یا تکنیکهایی است که برای افزایش رتبه یک سایت در موتورهای جستجو انجام می شوند.


 

 

  • آیا با سئو می توان به رتبه اول گوگل دست پیدا کرد؟

بله. اگر فاکتورها و الگوریتم های مد نظر گوگل به خوبی رعایت شوند، قرار گرفتن در جایگاه نخست گوگل دور از ذهن نخواهد بود.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

بهینه سازی موتور جستجو | سئو

 

 

  • آیا سئو سایت واقعا نتیجه بخش است ؟

قطعا خدمات سئو تاثیر مستقیم بر میزان افزایش بازدید و فروش شما دارد. سایت‌هایی که در رتبه‌های نخست گوگل قرار دارند، روزانه صدها یا هزاران بازدید و مشتری جذب سایت می‌کنند.


 

  • سئو سایت چگونه انجام می شود؟

فاکتورهای زیادی برای سئو سایت وجود دارند که برخی از آنها به طور رسمی اعلام شده اند و برخی دیگر از طریق تجربه و با آزمون و خطا به دست آمده اند. 

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو تکنیکال


 

  • آیا سئو هزینه دارد؟

بله. سئو کاری بسیار تخصصی، پرزحمت، وقت گیر و پر هزینه است. البته ابزارهای رایگانی هم برای سئو وجود دارند اما اطلاعات به دست آمده از آنها بسیار ناچیز است.


 

  • هزینه سئو سایت چقدر است؟

قیمت سئو سایت بر اساس میزان کار و زمان صرف شده برای سایت تعیین می‌شود. با توجه به اینکه دستیابی به موفقیت در سئو روی کلمات کلیدی رقابتی، بسیار مشکل است، به همین نسبت هزینه‌ آن هم زیاد است. نباید فراموش کرد که مبلغی که برای سئو پرداخت می‌ شود در واقع نوعی هزینه برای تبلیغات و جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است بنابراین باید به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه کرد. افزون بر این، اغلب بازدهی سئو چندین برابر مبلغی است که برای آن هزینه شده است.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

 

 

  • آیا سئو ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت می‌شود را دارد ؟

اگر سئو سایت به درستی و توسط تیم متخصص انجام شود، همانطور که در بالا نیز اشاره شد منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار می شود، بنابراین خدمات سئو ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت می‌شود را دارد. البته نباید فراموش کرد که این کار بسیار تخصصی است و در صورت سپردن خدمات سئو سایت به تیم غیر حرفه ای، ممکن است نتیجه دلخواهتان حاصل نشود.


 

  • آیا خودم می‌توانم کار سئو سایتم را انجام بدهم ؟

سئو کاری تخصصی است و یادگیری آن مسلتزم صرف زمان و کسب تجربه است. اگر برای یادگیری سئو زمان کافی دارید می‌توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید. اما با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل روز به روز تغییر میکند، ممکن است لازم باشد مادام برای این کار زمان صرف کنید. اگر هدف شما از یادگیری سئو، سئو کردن سایت شخصی خودتان است، از نظر اقتصادی و زمانی بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چک لیست سئو سایت

 

 

  • آیا می شود در مدت زمان کوتاه به صفحه اول گوگل رسید؟

اگر برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل عجله دارید می توانید از گوگل ادز استفاده کنید. اما اگر سایتی داشته باشید که اصول سئو در آن رعایت نشده است، هزینه گوگل ادز شما افزایش می یابد.

 

 

  • فرق سئو با گوگل ادز؟

ما همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می دهیم که قبل از شروع تبلیغات گوگل ادز، ابتدا سئو سایت خود را تقویت کنند، چرا که نتیجه سئو پایدار بوده و سبب کاهش هزینه گوگل ادز و تبلیغات گوگل شما می شود و با این روش بهترین نتیجه را از هزینه ای که میکنید دریافت خواهید کرد، اما مشتری با تبلیغات گوگل، مادامی که گوگل ادز شما فعال باشد به سمتتان سرازیر می شود. لذا ابتدا سئو و سپس گوگل ادز 

 

مشاوره سئو

مشاوره google ads

 

 

  • چقدر زمان نیاز است تا نتایج سئو قابل مشاهده باشد ؟

می توان به طور قطعی به این سوال پاسخ داد. فاکتورها و عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی زمان دستیابی به سئو تاثیر می گذارند. گاهی برخی از این عوامل مانند مدت زمان فعالیت سایت، اقدامات سئو در گذشته، مقدار محتوای موجود در سایت و استراتژی سئو پیاده‌سازی شده روی سایت، از اختیار صاحب سایت و متخصص سئو خارج است بنابراین زمان  دستیابی به سئو متغیر است. اگر روند اقداماتی که برای سئو انجام می شود مثبت و مناسب باشد، باید پس از چند هفته بتوان اثرات مثبت فعالیت‌های سئو را مشاهده کرد.


 

  • چقدر زمان نیاز است تا سئو به نتیجه برسد ؟

بستگی به میزان رقابت کلیدواژه ها دارد.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

 

  • سئو سایت تازه تاسیس چقدر طول می کشد؟

نمی توان به طور دقیق حدس زد که چقدر طول می کشد تا  نتایج مورد نظر حاصل شود و بتوانید سایت خود را در رتبه های برتر گوگل ببینید. به همین دلیل است که باید نگاه واقع بینانه تری به این موضوع داشته باشید و انتظار معجزه در نتایج  در مدت زمان کوتاه نداشته باشید. در مقابل فاکتورهایی که به سئو سایت شما کمک می کنند موانع مختلفی نیز مانند مسائل فنی، مشکلات پیروی از قوانین گوگل، جریمه ها و موارد دیگری وجود دارند که رسیدن به نتایج دلخواه را به تعویق می اندازند. معمولا کسب رتبه برای سایت های تازه تاسیس حدود 6 ماه طول می کشد.


 

  • چه عواملی به سئو سایت کمک می کنند؟

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب،

  • تولید محتوای با کیفیت،

  • اعتبار و سن سایت،

  • لینک سازی های مناسب،

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و پرهیز از استفاده از لینکهای زیاد و یا بی ارزش از عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت هستند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

5 ابزار برتر سئو


 

  • آیا خرید بک لینک برای سئو مفید است ؟

خرید بک لینک از نظر گوگل کاری غیر قانونی محسوب می‌شود و اگر متوجه شود که بک‌لینک‌ها خریداری شده‌اند، هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده جریمه خواهند شد. با این حال هنوز بسیاری از افراد این کار را انجام می‌دهند و برخی از آن‌ها که توسط گوگل شناسایی نشده‌اند، می‌توانند به نتایجی در سئو دست پیدا کنند. البته گوگل به صورت مستمر در تلاش است تا خطای شناسایی بک‌لینک‌های خریداری شده را کمتر و کمتر کند.


 

  • آیا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنم؟

تبلیغات کلیدی یکی از استراتژی های سئو است و می تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

 

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید، گوگل ادز یکی از بهترین نوع تبلیغات هدفمند است، برای دریافت مشاوره رایگان با تارنماگستر تماس بگیرید

02188077827 - 02188077827

 

 

  • آیا پس از رسیدن به یک رتبه خوب نیاز است سئو را ادامه دهم؟

بله. رسیدن به رتبه بندی تنها نیمی از راه است. از آنجا که موتورهای جستجو به طور مداوم در حال پیشرفت و به روزرسانی الگوریتم های خود هستند، رتبه بندی شما می تواند از روزی به روز دیگر نوسان داشته باشد. حفظ رتبه بندی فعلی به همان اندازه کسب رتبه های جدید مهم است. برای نگه داشتن رتبه بندی صفحات در رتبه های بالا، به تحقیقات مداوم، به روزرسانی و آزمایش نیاز است. متوقف کردن سئو بعد از رسیدن به رتبه بندی، خیلی زود منجر به از دست دادن رتبه می شود.


 

  • آیا می توانید رتبه سئو سایت من را تضمین کنید؟

هیچ تضمینی برای بالا بردن رتبه وجود ندارد و هیچ سئوکاری نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد. زیرا موتورهای جستجو دائما در حال پیشرفت هستند و تضمین رتبه کاری غیراخلاقی است چرا که بی شک از سئو کلاه سیاه استفاده خواهند کرد. بنابراین گول شرکتهایی که چنین ادعایی دارند را نخورید.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه می توان در سئو با سایت های بزرگ رقابت کرد؟

 

 

  • موتورهای جستجو چند وقت یکبار الگوریتم های خود را به روز می کنند؟

تنها فناوری های موجود در موتورهای جستجو این پاسخ را به طور قطعی می دانند. اما Matt Cutts، رئیس وب اسپم گوگل می گوید بیش از 500 به روزرسانی در سال انجام می شود. از آنجا که موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تحول و تغییر هستند، مهم است که دائما در مورد اهداف خود به روز رسانی انجام دهیم و فقط از استراتژی های اخلاقی و پایدار استفاده کنیم.


 

  • چگونه مطالب سایت را برای سئو اولویت بندی کنیم؟

ابتدا صفحاتی را سئو کنید که پربازدید هستند و رتبه بهتری دارند. برای پیدا کردن چنین صفحاتی می توانید از google webmaster tool استفاده کنید. اگر با این ابزار آشنایی ندارید می توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست

 

  • آیا قرار دادن محتوای متنی داخل صفحه ایی که محتوای صوتی و تصویری دارد کپی محسوب می شود؟

خیر. با توجه به اینکه گوگل محتوای متنی را ایندکس می کند، استفاده از فیلم و پادکست نه تنها کپی محسوب نمی شود بلکه به شما امتیاز می دهد و با اینکار رتبه سایت خود را بالا می برید.


 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

  • چگونه افت سایت را که به دلیل لینکهای ورودی زیاد که به یکباره وارد سایت می شوند برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن این مشکل  می توانید از ابزار کنسول سرچ گوگل استفاده کنید و یا با یک متخصص سئو مشورت کنید و پس از بررسی لینک ها، لینک هایی که دارای Spam Score بالایی هستند را حذف کنید.

 

 

  • چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

  1. سایت رقبایتان را بررسی کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی ترافیک بیشتری برای سایت آنها جذب کرده اند.

  2. میزان رقابت و تعداد وبسایت‌هایی که از کلمه کلیدی مورد نظرتان استفاده می‌کنند را بررسی کنید.

  3. از کلمات کلیدی مرتبط و یا مترادف با کلمه کلیدی مانند گوشی، موبایل، تلفن همراه و همچنین از کلمات مرتبط با کسب و کار خود مثل لوازم جانبی، سیستم عامل، اندروید، iOS استفاده کنید.

  4. نگارش‌های مختلف یک کلمه مثل: بخارشوی، بخارشور، بخارشو را در نظر داشته باشید.

  5. از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

ابزار سئو rank tracker

 

  • گوگل با چه ابزاری وب سایت ها را ایندکس می کند؟

گوگل با استفاده از یکسری ربات اطلاعات موجود در تمامی وبسایت ها را بررسی و در پایگاه داده خود ذخیره می کند و براساس الگوریتم های پیشرفته و مخفیِ خود، صفحات وب را رتبه بندی کرده و به کاربران نمایش می دهد. این بررسی ها توسط رباتهای مختلف انجام می شود و هر ربات وظیفه خاصی را برعهده دارد. به عنوان مثال: رباتی با نام Googlebot Images وظیفه پردازش تصاویر و Googlebot News وظیفه بررسی اخبار را دارد.


 

  • چگونه بفهمیم گوگل از چه الگوریتمهایی استفاده میکند؟

کسی به طور دقیق از الگوریتم های گوگل خبر ندارد. گوگل تنها گاهی در وبلاگ رسمی خود، اطلاعات مختصری در اختیار سئوکاران و توسعه دهندگان وب قرار می دهد اما این اطلاعات به هیچ عنوان کامل نیستند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

ابزار سئو word tracker

 

  • برای صفحه ها بهتراست از نام انگلیسی استفاده کنیم و یا نام فارسی؟

فرقی ندارد. ربات های گوگل نام صفحات را به هر زبانی که باشند می فهمند.

 

 

  • آیا برای مقالات ترجمه ای باید به سایت مرجع لینک داده شود؟

فقط مقالات آکادمیک هستند که باید معرف و مرجع معتبر داشته باشند. در سطح وب چنین قانونی وجود ندارد. می توانید به منابع معتبر و باکیفیت، لینک بدهید. این کار نه تنها آسیبی به سایت شما نمی زند، بلکه به اعتبار سایت شما نیز می افزاید. زیرا گوگل متوجه می شود که مقاله شما به منبع موثقی متصل است؛ بنابراین محتوای شما نه تنها با موضوع تخصصیتان مرتبط است، بلکه کاملاً جدی و معتبر است.

 

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 


 

خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

برچسب ها :

سئو سایت

سئو سایت تازه تاسیس

هزینه سئو

عوامل موثر بر سئو

رتبه گوگل

رتبه‌ی یک سایت در نتایج گوگل

رتبه اول گوگل

Search Engine Optimization

موتورهای جستجو

موتور جستجوی گوگل

موتورهای جستجوگر

بهینه سازی موتور جستجو

ابزار بهینه سازی موتور جستجو

رتبه بندی موتورهای جستجو

موتورهای جستجوگر گوگل

سئو

سئو خارجی

خدمات سئو خارجی

بهترین شرکت سئو

خدمات سئو

سئوی سایت خبری

چه زمانی سئو نتیجه می دهد

میزان رقابت کلیدواژه ها

محتوا

محتوای باکیفیت

محتوا سئو

محتوا سئو محور

به روز رسانی محتوا

طراحی محتوا

استراتژی سئو

اعتبار و سن سایت

تولید محتوای با کیفیت

بک لینک

ساخت بک لینک

سرچ کنسول گوگل

کلمات کلیدی ترافیک بیشتر

کلمات کلیدی پر ترافیک

نحوه ایندکس شدن در yandex

ایندکس سایت

Googlebot Images ربات

ربات Googlebot Images

الگوریتم گوگل

الگوریتم YMYL

الگوریتم EAT

الگوریتم موش کور

الگوریتم لینک گوگل

الگوریتم پاندا

انواع الگوریتم گوگل

الگوریتم های مد نظر گوگل

قیمت سئو سایت

کلمات کلیدی

خدمات سئو سایت

متخصص سئو

گوگل ادز

اصول سئو

تبلیغات گوگل

کلیدواژه

تولید محتوا

تبلیغات کلیدی

افزایش ترافیک سایت

سئو کلاه سیاه

google webmaster tool

گوگل

گوگل سرچ کنسول

ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی

الگوریتم های پیشرفته

توسعه دهندگان وب

سئوکاران

اعتبار سایت

سئو چیست

سئو سایت چیست

آیا با سئو می توان به رتبه اول گوگل دست پیدا کرد

چه عواملی به سئو سایت کمک می کنند

آیا خرید بک لینک برای سئو مفید است

فاکتورهای موثر در سئو چیست

هزینه سئو سایت

سئو تکنیکال

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

چک لیست سئو سایت

فاکتورهای موثر در سئو

5 ابزار برتر سئو

ابزار سئو word tracker

ابزار سئو rank tracker

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha