Wordtracker ابزار سئو
Wordtracker یکی از ابزارهای سئو است که از آن می توانید برای آنالیز و یافتن کلمات کلیدی و شناسایی لینکهای داخلی و خارجی استفاده کنید. این ابزار یک نسخه 7 روزه رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. پس از این دوره کاربران می توانند با پرداخت هزینه از یکی از پکیجهای برنزی، نقره ای و یا طلایی این سایت استفاده کنند. امکانات و اطلاعاتی که از نسخه رایگان به کاربر داده می شود، بسیار محدودتر از اطلاعاتی است که از نسخه پولی به دست می آید. با کلیک بر روی تب Feature در بالای سایت Wordtracker خواهید دید که این سایت امکانات زیر را در اختیار کاربران قرار می دهد:
-
KEYWORD TOOL: کلیدواژه های جدید را برای شما پیدا می کند.
-
NICHE EXPLORER: 100 کلید واژه رایج برای هر صفحه را کشف می کند.
-
INSPECT TOOL: کلیدواژه های رقبا را پیدا می کند.
-
CUSTOM REPORTS: بالاترین کلمات کلیدی برای هر موتور جستجو و هر کشوری را نشان می دهد.
KEYWORD TOO
برای استفاده از این امکان وارد سایت Wordtracker شوید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. سپس کلید سرچ را بزنید.
در صفحه ای که باز می شود از تب Territory کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که نام ایران در لیست کشورهای این سایت وجود ندارد. پس از انتخاب کشور، کلمه سرچ را بزنید. برای مثال ما کلمه book را برای کشور امریکا جستجو کرده ایم.
با فشردن Search صفحه ای مانند صفحه زیر باز می شود و نتایج جستجو را نشان می دهد.
همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، 50 کلیدواژه برای کلمه book نشان داده شده است. همچنین در سمت چپ، چندین کلمه مرتبط با کلیدواژه شما پیشنهاد شده است. با استفاده از گزینه Save می توانید نتایج به دست آمده را ذخیره کنید. همچنین با استفاده از گزینه Export می توانید از نتایج به دست آمده خروجی بگیرید. در بالای این جدول دو گزینه SEO و PPC وجود دارد.
با کلیک بر روی گزینه SEO اطلاعات زیر به نمایش در می آیند:
-
Volume: نشان دهنده میانگین تعداد سرچ ماهانه در 12 ماه اخیر است.
-
Competition: نشان دهنده میزان رقابت ارگانیک برای یک کلید واژه است. منظور از رقابت ارگانیک نمره ای است که نشان می دهد که بالا رفتن در صفحات جستجوی گوگل(SERP) برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است. بدیهی است که هر چه این عدد بالاتر باشد رقابت ارگانیک برای کلمه مورد نظر، بیشتر است.
-
IAAT: این آیتم مخفف In Anchor And Title است و نشان دهنده تعداد صفحاتی است که کلید واژه مورد نظر هم در تگ عنوان و هم در متن بک لینک دیده می شود.
با کلیک بر روی گزینه PPC، اطلاعات دیگری به شما داده می شود که در زیر به آنها می پردازیم:
-
Volume: نشان دهنده میانگین تعداد سرچ ماهانه در 12 ماه اخیر است.
-
PPC Competition: نمایانگر میزان رقابت برای PPC(Pay Per Click) است.
-
CPC: این آیتم نشان دهنده کلید واژه هایی است که CPP (Cast Per Click) بیشتری دارند.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست
NICHE EXPLORER
برای استفاده از این ویژگی، در سایت Wordtracker، روی تب Feature کلیک کنید و سپس NICHE EXPLORER را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود در قسمت Choose a search engineیک موتور جستجوeBay, YouTube, Amazon, Google ) ) را انتخاب کنید. سپس در قسمت Choose a country کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در گام بعدی از تب Select a category دسته ای که کسب و کار شما به آن مربوط است را انتخاب کنید و سپس Generate report را بزنید. در اینجا، ما کلمه book را برای کشور آمریکا و در دسته آموزش انتخاب کرده ایم.
در این لحظه صفحه ای مانند شکل زیر باز می شود. در این صفحه گزارش 100 جستجوی برتر برای کلمه book در کشور آمریکا در ماه آپریل 2021 نشان داده شده است.
INSPECT TOOL
برای استفاده از این امکان نیز وارد سایت Wordtracker از تب Feature گزینه INSPECT TOOL را انتخاب کنید و به کمک آن کلمات کلیدی رقبایتان را بشناسید. برای استفاده آدرس سایت موردنظرتان را وارد کنید و دکمه Inspect را بزنید. در این هنگام اطلاعات زیر در اختیار شما قرار می گیرد:
-
Citation flow: این شاخص میزان قدرت لینکها را نشان می دهد.
-
Trust flow: این شاخص میزان نزدیک بودن به دامنه های قابل اعتماد را نشان می دهد.
-
Page speed: بیانگر سرعت بارگذاری صفحه است.
-
Optimization: این عدد شاخص نشان می دهد که تا چه اندازه معیار خدمات سئو برای این صفحه برآورده شده است.
-
Difficulty: این آیتم میزان دشواری برای رسیدن به این نتیجه را نشان می دهد. این عدد بر اساس میزان قدرت لینکها، میزان نزدیکی به دامنه های قابل اعتماد، سرعت صفحه جستجو و بهینه سازی به دست آمده است.
علاوه بر این موارد، برترین کلیدواژه های موجود در این صفحه نشان داده می شوند. همچنین، ابزار سئو Wordtracker در مورد کلیدواژه هایی که می توانستند در صفحه شما موجود باشند اما نیستند، به شما اطلاعات می دهد.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
فاکتورهای موثر در سئو
CUSTOM REPORTS
در گزارش CUSTOM REPORTS hc ابزار سئو Wordtracker، حدود 100000 کلمه کلیدی برای هر موتور جستجو نشان داده می شود. برای استفاده از این امکان از تب Feature گزینه CUSTOM REPORTS را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود در قسمت Choose a search engine یک موتور جستجو eBay, YouTube, Amazon, Google)) را انتخاب کنید. سپس در قسمت Choose a countryکشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در گام بعدی از تب Choose your report size می تواند 1000، 10000 و یا 100000 کلمه برتر را انتخاب کنید و سپس Generate report را بزنید و از نتایج به دست آمده بهره ببرید.
API
علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، تنها در نسخه طلایی و با پرداخت هزینه جداگانه می توان اطلاعاتی در مورد API (Application Programming Interface) به دست آورد. APIها یک رابط برنامه نویسی کاربردی هستند که اجازه می دهند از داده های یک نرم افزار در یک نرم افزار دیگر استفاده شود. این بخش از Wordtracker کلمات کلیدی و میزان جستجوی مرتبط در Google، Amazon، eBay و You Tube را فراهم می کند. API به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا ابزارها و برنامه هایی را که مستقیما با پایگاه داده کلمات کلیدی Wordtracker با بیش از 5.5 میلیار عبارت جستجو (2 میلیارد کلمه کلیدی منحصر به فرد) از 18 میلیون پنلیست جهانی تعامل دارند، ایجاد کنند. با این کار می توانید با تقویت ابزارها، سئو و مارکتینگتان به خود و مشتریانتان برتری رقابتی بدهید. همچنین با استفاده از تحلیلهایی که این ابزار در مورد کلید واژه ها برای یک مکان و یا زمان خاص ارائه می دهد می توانید به بینش بهتری درباره بازار و موقعیتهای تجاری برسید. افزون بر این موارد می توانید گرایشهای جدید بازار کسب و کار را بشناسید و بتوانید از فرصتهای ثبت دامنه بهره ببرید.
اگر متوجه شدید که سئو، برگ برنده شما در بازار رقابت آنلاین می باشد، همین حالا با کارشناسان ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید.
سئو سایت چه نقشی در رونق کسب و کار ها دارد؟
خدمات سئو سایتسئو چیست و چگونه سئو باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟ استراتژی تارنماگستر در حوزه بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ ابزارهای سئو شامل چه مواردی هست؟
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه