محبوب ترین کلمات و یا عبارات جستجو برای تجارت شما کدامند؟ شرکت دانش بنیان تارنماگستر ارائه دهنده خدمات سئو، گوگل ادز، گوگل دیسکاوری و سایرموارد ۰۲۱۸۸۰۷۷۸۲۷

 

keyword Discovery

 

Keyword Discovery ابزار پیشرفته ای برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و امکانی را فراهم می کند تا کاربران بتوانند به یک پایگاه داده 36 میلیاردی از کلمات کلیدی به دست آمده از موتورهای جستجو دسترسی پیدا کنند. از اطلاعاتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد می توانید برای یافتن موارد زیر بهره ببرید:

 

  • کلمات و یا عباراتی که افراد برای یافتن محصولات و خدمات از آنها استفاده می کنند.

  • کلمات و یا عبارات جستجو که بیشترین میزان بازدید را ایجاد می کنند.

  • کلمات و عباراتی که بازدیدکنندگان را به سمت رقبا سوق می دهند.

  • کلمات و یا عبارات جستجو که به رشد آنلاین کسب و کار شما بیشترین کمک را می کنند.

 

این اطلاعات می تواند برای مارکتینگ موتور جستجو، کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک PPC و سئو بسیار ارزشمند باشد. بنابراین می توانید محتوای وب سایت و برچسب های متای سایتتان را بهینه کنید؛ کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک PPC را به حداکثر برسانید و ترافیک را از رقبایتان دور کنید.

 

 

ابزارهای تحلیل کیوورد دیسکاوری Keyword Discovery

 

1. ابزار Keyword Research

آیا می دانید محبوب ترین کلمات و یا عبارات جستجو برای تجارت شما کدامند؟ ابزار Keyword Research این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند بهترین کلیدواژه های مربوط به کسب و کارشان را بیابند. تصور کنید که شما یک شرکت میزبانی وب را اداره می کنید. در این حالت شما با تایپ کردن عبارت Web Hosting جستجوی Keyword Discovery خود را شروع می کنید. در اینصورت نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

keyword research خدمات سئو تارنما گستر

 

نتایج نشان می دهند محبوب ترین عبارات جستجو، عباراتی شامل عبارت Web Hosting هستند. وقتی کاربر این عبارت را جستجو می کند معمولا در صفحاتی که در 10 نتیجه برتر نمایش داده می شوند، دقیقا همان عبارت جستجو شده موجود است. این بدان معنی است که اگر عبارت Web Hosting را در جایی از صفحه خود داشته باشید، اما عبارتهای cheep web hosting و یا free web hosting را نداشته باشید هزاران مشتری بالقوه را که از این عبارات برای جستجوی میزبانی وب شما استفاده می کنند، از دست خواهید داد. 

 

 

2. ابزار Industry Keywords

ابزار Industry Keywords محبوب ترین اصطلاحات جستجو شده که ترافیک واقعی را به سایت ها در صنایع مختلف منتقل می کنند را ردیابی می کند. این داده ها به شما این امکان را می دهند که کلیدواژه هایی که در حال حاضر برای آنها ترافیک دریافت می کنید را با کلمات کلیدی رقبا در همان صنعت مقایسه کنید. برای مثال بیشترین جستجوها در گروه تفریحی / موتورسیکلت ها عبارتند از:

  • اسکوتر برقی

  • کاوازاکی

  • بی ام دابلیو r80

  • هارلی دیویدسون

  • اسکوتر موتوری

 

 industry key word خدمات سئو تارنما گستر

 

دسته انتخاب شده دسته گسترده ای است و بنابراین شامل طیف وسیعی از اصطلاحات جستجو است، اما هرچه بیشتر وارد جزئیات شوید، نتایج دقیقتری به دست می آورید.

ابزار Industery Keywords به شما کمک می کند عبارات جستجوی جدیدی که سایت های مشابه سایت شما در حال حاضر از آنها استفاده می کنند را کشف کنید. این ابزار همچنین با دسته بندی کردن کلمات، در پیدا کردن و تطبیق کلمات کلیدی، به ویژه به صاحبان شرکتهای هاستینگ و صاحبان کسب و کارهای کوچک و خاص کمک می کند. علاوه بر این، نتایج به دست آمده می تواند به عنوان معیار مقایسه صفحات شما با کل صنعت، مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

Industry Categories search

 

Industry Categories search و یا جستجوی دسته های صنعت، برای نمایش دسته هایی که کلمات کلیدی در آنها قرار دارند، از پایگاه داده های کلمات صنعت استفاده می کند. با این کار می توانید کلمات کلیدی مرتبط که باعث جابجایی بازدیدکنندگان به همان دسته یا جایگاه خاص می شوند را کشف کنید. همچنین می توانید کلیدواژه هایی را پیدا کنید و با دسته های موجود تطبیق دهید. این نتایج برای صاحبان شرکتهای هاستینگ و صاحبان کسب و کارهای کوچک و خاص بسیار کمک کننده است.

 

keyword discoveryتحقیق کلمه کلیدی تارنما گستر

 

در اینجا کلمه Valentins day جستجو شده است. نتایج جستجو دسته های صنایعی که برای این عبارت ترافیک سایت را دریافت می کنند نشان می دهند. مانند: Society/Holidays/Valentine's_Day

 

 

3. ابزار Spelling Mistake Research

بسیاری از افراد در هنگام وارد کردن کلمات کلیدی، آنها را  اشتباه تایپ می کنند یا به سادگی کلمات را به روش دیگری می نویسند. اغلب برای کلماتی که اشتباه نوشته می شوند در مقابل کلماتی که درست  نوشته می شوند رقابت کمتری وجود دارد. شما می توانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی که غلط املایی دارند از این مزیت استفاده کنید. ابزار Spelling Mistake Research کلید واژه هایی که غلط تایپی دارند را به شما نمایش می دهد. به عنوان مثال به جستجوی کلمه accommodation دقت کنید:

 

keyword discovery, keyword research تارنما گستر

 

 

همانطور که در شکل بالا می بینید این کلمه به 823 روش مختلف نوشته شده است. بنابراین اگر شما غلط های املایی متداول را در کمپینهای PPC و  یا حتی در SEO ارگانیک خود هدف قرار دهید، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

 

4. ابزار Seasonal Search Trends

مشکلی که در اکثر ابزارهای تحقیق وجود دارد این است که به داده های جستجو در 1 یا 2 ماه قبل بسنده می کنند. این امر پیش بینی آنچه را که کاربران در هفته آینده یا ماه آینده جستجو خواهند کرد را بسیار دشوار می کند. یکی از مزایای Seasonal Search Trends این است که یک تاریخچه جستجو که شامل یک دوره کامل 12 ماهه است را نزد خود نگه می دارد. این ابزار به شما این امکان را می دهد که جستجوهایی را که برای مناسبتهای آینده، محبوب خواهند بود را پیش بینی کنید و گرایشهای فصلی را بررسی کنید تا ببینید تقاضا برای کالاها و خدمات مختلف در طول سال چگونه تغییر می کند. برای مثال روز ولنتاین را که یک روز شلوغ برای بسیاری از سایت های خرید گل و هدیه است را در نظر بگیرید. با استفاده از Seasonal Search Trends، می توانید  در مورد عبارتهای مربوط به این روز  اطلاعاتی به دست آوردید و نمودار گرایش های فصلی را برای هر عبارت ببینید.

 

seasonal search trends تارنما گستر

 

به اوج روز ولنتاین در داده ها توجه کنید. اگر این جستجو در ماه ژوئیه در ابزارهای دیگر انجام شده بود، این اطلاعات مهم را از دست می دادید. بنابراین با استفاده از این ابزار می توانید:

 
  • پرفروشترین های فصلی را شناسایی کنید.

  • برنامه های مارکتینگ را همزمان با مناسبتهای خاص مانند نوروز و یا روز ولنتاین برنامه ریزی کنید.

  • زمان مناسب برای کمپینهای تبلغاتی خود را تعیین کنید.

  • سطح ترافیک را در دوره های کم اوج مانند تعطیلات پیش بینی کنید.

 

 

5. ابزار Related Keywords

ممکن است کلیدواژه هایی وجود داشته باشند که بسیار مرتبط با هدف وبسایت شما هستند، اما شما آنها را هدف قرار نداده اید. همچنین ممکن است کلمات و یا نامهای مختلفی وجود داشته باشند که به دلیل تفاوتهای منطقه ای یا فرهنگی، معنای مشابه کلمات دیگر داشته باشند. یافتن همه این کلمات بسیار دشوار است ابزار Related keyword کلمات مرتبط با کلمات کلیدی مد نظر شما را در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال اگر شما کلمه shoes را جستجو کنید این ابزار کلمات زیر را به شما نشان خواهد داد:

  • boots

  • footwear

  • shoe

  • sandals

  • nike

  • loafers

  • bottes

  • boot

  • reebok

  • sneakers

  • runners

 

 

6. ابزار KEI Analysis

برای برخی از عبارت های جستجو رتبه بندی در 10 نتیجه برتر بسیار آسان است، اما برای برخی دیگر بسیار دشوار است. به همین دلیل، محبوب ترین عبارات جستجو ممکن است بهترین اصطلاحات برای هدف قرار دادن نباشند. ابزار KEI Analysis مدعی است بهترین کلمات و عبارات جستجو را به شما نشان می دهد. به مثال زیر دقت کنید:

 

KEI تارنما گستر

 

همانطور که در شکل بالا می بینید عبارت hotel sydney یکی از عبارتهای محبوب است و 63 دفعه جستجو شده است، اما این عبارت در 688000 صفحه دیگر نیز موجود است؛ بنابراین رقابت بر سر آن بسیار سخت است. در مقابل، عبارت sydney hotel که 237 دفعه جستجو شده است در 365000 صفحه (تقریبا نصف عبارت اول) وجود دارد؛ بنابراین چهار برابر محبوتر از عبارت اول است. اگر چه رقابت بر سر هر دو عبارت مذکور دشوار است اما تنها یکی از آنها می تواند ترافیک بیشتری را جذب کند. حال به عبارت rydged hotel sydney دقت کنید. این عبارت کلیدی تنها در 648 صفحه وجود دارد و رقابت بر سر آن کمتر است. اما از سوی دیگر محبوبیت این عبارت نیز بسیار کم است و نمی تواند ترافیک زیادی جذب کند.

بهترین کلمات کلیدی، کلماتی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و بیشتر جستجو می شوند اما رقابت بر سر آنها کمتر است و در صفحات کمتری دیده می شوند. این رابطه توسط شاخص اثربخشی کلمات کلیدی keyword Effectiveness Indicator و یا KEI نشان داده می شود. KEI مقیاسی الگوریتمی است که هدف آن تعیین میزان اثربخشی هر واژه جستجو است. مقدار KEI از 0 تا 10 است.

 

 

7. ابزار Keyword Density Analysis

 از ابزار Keyword Density Analysis می توانید برای بررسی میزان تراکم کلید واژه های استفاده شده در صفحاتتان و همچنین شناسایی کلید واژه های رقبایتان استفاده کنید. به طور معمول، باید در هر صفحه بین 3% تا 15% کلمه کلیدی استفاده شود. موتورهای جستجو در الگوریتمهای رتبه بندی خود از تراکم کلمات کلیدی در یک صفحه استفاده می کنند. بنابراین تراکم کلید واژه ها می تواند به افزایش رتبه سایت کمک کند. به کمک این ابزار می توانید میزان کلیدواژه های سایت رقبایتان را بررسی کنید. ابزار keyword Density Analysis به شما می گوید:

 

  • هر کلمه کلیدی در کدام قسمت از سایت رقبایتان به کار رفته است،

  • در هر صفحه چه تعداد کلمه کلیدی استفاده شده است،

  • آیا در تگهای متا و لینکها استفاده شده است.

 

keyword density analysis تحقیق کلمه کلیدی، خدمات سئو تارنما گستر

 

در جدول اول شکل بالا، حداقل و حداکثر کلیدواژه های استفاده شده در هر عبارت، کمترین تعداد کارکترهای هر واژه و حداقل وقوع در هر صفحه نشان داده شده است. در جدول دوم میزان تراکم، میزان حضور یک واژه کلیدی در تیتر، دیسکریپشن، کلیدواژه، متن، پیوند، هدینگ، alt و href نشان داده شده است.

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 
 
خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

برچسب ها :

کلمه کلیدی

keyword Discovery

پیدا کردن کلمه کلیدی

سئو

تحقیق کلمه کلیدی

ابزار برای پیدا کردن کلید واژه

ابزار Keyword Research

Industry Keywords

Industry Categories search

Spelling Mistake Research

Seasonal Search Trends

Related Keywords

KEI Analysis

Keyword Density Analysis

keyword Effectiveness Indicator

شاخص اثربخشی کلمات کلیدی

کیوورد

keyword

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در محتوا

تحقیقات کلمات کلیدی

کلمات کلیدی رقبا

استراتژی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب

تحقیق کلمات کلیدی

بررسی کلمات کلیدی

سرچ کلمات کلیدی

رقابت در کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی ترافیک بیشتر

کلمات کلیدی پر ترافیک

تعداد کلمات متن

keywords

moz keyword explorer

keyword tool

Google keyword planner

google keyword planner

google ads keyword tools

Keyword Ranking در سئو سایت

Keyword Explorer

Keyword Research

Web Hosting

Keyword Discovery

کیوورد دیسکاوری

کیوورد سرچر

گوگل کیوورد پلنر

کاربرد کیوورد پلنر

cheep web hosting

free web hosting

ابزار Spelling Mistake Research

گوگل ادز Google ads

گوگل دیسکاوری

موتورهای جستجو

کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک PPC

کلیدواژه

keyword research خدمات سئو تارنما گستر

ترافیک سایت

SEO

Related keyword

KEI تارنما گستر

شناسایی کلید واژه های رقبایتان

تارنماگستر

خدمات سئو سایت

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha