انتخاب هوشمندانه اسم برند سکوی پرتاب شماست

برای برند خود یک اسم قوی انتخاب کنید

انتخاب هوشمندانه اسم برند سکوی پرتاب شماست

یکی از دلایل اصلی موفقیت یک برند، انتخاب درست و هوشمندانه نام آن برند می باشد و روش های مختلفی برای انتخاب درست نام برند وجود دارد.

 

در این مطلب ۵ روش انتخاب اسم برند رو با هم بررسی میکنیم.

 

 

 

 

انتخاب نام برند یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما برای کسب و کار خود باید بگیرید. نام برند شما باید قوی، قابل تذکر و مناسب با محصولات یا خدمات شما باشد. در ادامه، نکاتی برای انتخاب نام برند موثر را ارائه می‌دهم:

انتخاب مفهومی: نام برند شما باید با مفهوم و معنی مشخصی همراه باشد که با محصولات یا خدمات شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، نام برند "آسمان پاک" برای یک شرکت تصفیه آب مناسب است.

سادگی و سهولت: نام برند شما باید ساده و قابل تلفظ باشد تا به راحتی به یاد مانده و تلفظ شود. از استفاده از کلمات پیچیده یا اختصارهای مبهم خودداری کنید.

یکتاپرستی: برای جلب توجه و برجسته کردن خود از نام‌هایی که بسیار شبیه به برندهای مشابه هستند، خودداری کنید. نام برند شما باید منحصر به فرد باشد.

سازگاری با هدف و مخاطبان: مطمئن شوید که نام برند به خوبی با محصولات یا خدمات شما و بازار هدفتان سازگار است. این نام باید جلب توجه مخاطبان مورد نظر شما را داشته باشد.

بررسی قوانین و مقررات: قبل از نهایی کردن نام برند، اطمینان حاصل کنید که آن نام تجاری در مراحل ثبت و حقوق مالکیت معنوی مشکلی ایجاد نمی‌کند و به اشتباه با نام‌های دیگر تداخل ندارد.

تست و بازخورد: پیشنهاد می‌شود که نام برند را به دوستان، خانواده، و حتی مشتریان پیشنهاد دهید و نظرات آن‌ها را جمع آوری کنید. بازخوردهای مثبت و منفی می‌توانند به شما کمک کنند تا نام برند خود را بهبود دهید.

بررسی دامنه و حساب‌های اجتماعی: مطمئن شوید که نام برند شما در دامنه و حساب‌های اجتماعی موجود است تا به آسانی قابل دسترسی باشد.

تفکر طولانی مدت: نام برند باید برای مدت طولانی قابل استفاده باشد و از مدل‌های گذشته و آینده کسب و کار شما پشتیبانی کند.

در نهایت، انتخاب نام برند یک فرآیند خلاقانه و شخصی است. باید زمان کافی را صرف بررسی و تفکر در مورد این موضوع کنید تا به یک نام برند مناسب و جذاب برسید.

 

چند نمونه از روش های انتخاب اسم برند:

1. استفاده از اسم اشخاصی که اون بیزنس رو راه انداختند مثل:

calvin klein 

dolce and gabbana 

edison records 

ferrari 

 

 

لوگو برند calvin klein

 

 

2. توضیحی از محصولات یا خدمات مثل:

general motors 

south west airlines 

electronic arts 

simple skin care 

 

 

لوگو برند simple skin care

 

3. استفاده از سرواژه یا فقط چند حرف کنار هم مثل:

kfc 

hp 

bmw 

ibm 

 

 

لوگو برند bmw

 

4. یک کلمه ی معنی دار مرتبط یا حتی نامربوط  مثل:

dove 

jaguar 

amazon 

apple 

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو سایت

 

 

 

لوگو برند amazon

 

 

5. استفاده از یک کلمه ی ساختگی مثل:

zapya 

kodak 

nivea 

google

 
 
 
 
 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha