۱.خلاصه کسب وکار:
اولین بخش از بیزینس پلن شما خلاصه مختصری از کسب و کار شما است.
کاری که انجام می دهید، محصول یا خدمات شما، پیشرفت شما تاکنون و طرح های آتی.
۲.تحلیل بازار:
کسب و کاری که به تازگی راه اندازی شده نیازمند کسب اطلاعات از صنعت و آگاهی نسبت به اندازه بازار و سهم بازار بالقوه است. همچنین تحلیل درونی و بررسی نحوه ی عملکرد شرکت نسبت به رقبا و در مقایسه با وضعیت ایده آلش اطلاعات زیادی را در مورد عملکرد اثربخش شرکت ها مشخص می کند.
۳.مدل_مالی:
اگر کسب و کار کهنه کاری داشته باشید، این به معنی سوابق مالی شما (۱ تا ۳ سال) به همراه پیش بینی سال آتی خواهد بود. اگر تازه کار هستید، باید برای ۲ تا ۳ سال آینده خود پیش بینی دقیقی داشته باشید.
میکنید، مقدار پول مورد نیاز فعلی و آتی خود را مشخص کنید، دوره زمانی هر درخواست مالی را تعیین کرده و نوع تأمین مالی (بدهی یا سرمایه) و دورههای (بلند مدت یا کوتاه مدت) را مشخص کنید.
۴.تیم اجرایی:
در اینجا باید به جزئیاتی مانند سوابق تحصیلی و فعالیت های گذشته نیز اشاره کنید. بخش تیم کارکنان شرکت فرصتی برای ایجاد یک رابطه نزدیک با مخاطب است، چرا که هر چه این ارتباط گرم تر باشد، بیشتر به نفع شما و کسب و کارتان خواهد بود.
۵.تحلیل ریسک:
کار به این منظور انجام میشود که سازمان یا نهادهای کسب و کار بتوانند از هر نوع اتفاق پیشبینی نشدهای که اساساً به عنوان ریسک نامیده میشود، جلوگیری کنند. این امر بیشتر شامل شناسایی و تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی است.
۶.استراتژی برند:
معمولا یک تیم این کار را میکند نه یک نفر به تنهایی، استراتژی برند حاصل گفتمان گسترده میان مدیرعامل، بازاریابی، فروش، تبلیغات، روابط عمومی، عملیات و توزیع است.
۷.ساختار سازمانی:
یک سازمان نوعی از یک واحد اجتماعی متشکل از افراد است که برای دستیابی به اهداف جمعی مدیریت می شوند. به عنوان مثال، سازمان ها سیستم های بازی هستند که به شدت تحت تاثیر محیط قرار دارند. هر سازمان دارای ساختار مدیریتی خاص خود هستند، که روابط بین کارمندان مختلف، وظایفی که آنها انجام می دهند و نقش ها و مسئولیت های ارائه شده را تعریف می کند برای انجام وظایف مختلف می باشد.
۸.برنامه ریزی اجرایی:
چگونگی تعیین اهداف و تبدیل این اهداف به صورت عملیات و پیش بینی روش های اجرای آن عملیات می باشد.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه