آموزش الکسا Alexa

این مطلب آموزشی را با هم بخوانیم:

آموزش الکسا Alexa

چگونه از الکسا استفاده کنیم؟ در این مقاله به نحوه ی استفاده از سایت الکسا می پردازیم.

 

آموزش الکسا Alexa

در این مقاله سعی داریم در مورد ابزار مفیدی بنام الکسا صحبت نماییم. این ابزار متعلق به شرکت آمازون می باشد. هنگامی که از مرورگرتان استفاده می نمایید می توانید Add-on   یا افزونه الکسا را نصب نموده و به واسطه این ابزار رتبه وب سایت خود را هم در کشور خود و هم در کل دنیا را در Toolbar مرورگرتان مشاهده کنید. با مراجعه به آدرس Alexa - Alexa Browser Extension میتوانید این افزونه را دانلود نمایید.

 

alexa extension

 

 

فرم مشاوره رایگان 

 

اگر به وب سایت الکسا سر بزنیم خواهیم دید که برای شروع کار می توانید بصورت Trial از آن استفاده نمایید، در غیر این صورت باید برای خود اکانت بسازید و با پرداخت هزینه ای مشخص از امکانات آن بهره مند گردید.

 

alexa -الکسا

 

ابزار های رایگان سایت الکسا از منوی بالا و در قسمت Tools  قابل دستیابی هستند. این ابزارها اکثرا بروی رفتار کاربران و میزان بازدید آنان از وب سایت تحلیل های آماری ارائه می دهند.

 

منوی الکسا

 

اگر به قسمتTop Site  وارد شوید لیستی از تمام وبسایت های دنیا، به ترتیب رتبه ای که الکسا تعیین نموده قابل مشاهده است و اگر بخواهید اطلاعات جامعی از وب سایت خود کسب کنید با وارد کردن نام وب سایتتان در آدرس https://www.alexa.com/siteinfo می توانید به اطلاعات بیشتری دست یابید.

 

our website in alexa- الکسا

 

بعد از وارد کردن آدرس وب سایت رتبه وبسایت شما در الکسا را نشان خواهد داد در سمت چپ نموداری وجود دارد که رتبه ما را در چند ماه اخیر به نمایش می گذارد. کادر قرمز کوچک نمایانگر این است که این رتبه در حال کاهش می باشد.

در سمت راست نمودار، بازدیدکنندگان وب سایتمان را مشخص می کند که بیشتر از چه کشورهایی هستند.

 

بازدیدکنندگان در الکسا- visitors in alexa

 

در تصویر زیر معیارهای اینگیجمنت نظیر Bounce rate یا نرخ فرار و همچنین هر بازدیدکننده در هر بار بازدید به طور متوسط از چند صفحه بازدید می کند و چه مدت در وبسایتمان می ماند را مشاهده خواهیم نمود.

 

bounce rate-  نرخ فرار در الکسا

 

اما نکته مهمی که از این وبسایت می توان کسب کرد این است چه تعداد از بازدید کنندگان از طریق سرچgoogle  و با چه کلمه کلیدی به ما خواهند رسید و چه وبسایتهایی در کلمات کلیدی مشابه ما عمل می کنند.

 

keyword in alexa- کلمات کلیدی در الکسا

 

در سمت چپ تصویر زیر نموداری را مشاهده می کنید که درصد ورودی بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجو، سوشال مدیا، رفرال و بصورت مستقیم را در چند ماه اخیر نمایش خواهد داد.

 

visitor in alexa

 

در پایان این مطلب آموزشی متوجه می شویم که این ابزار، کمک بسیار مهمی در یافتن وبسایتهایی است که قرار است تبلیغات کسب و کار خود را به آنها بسپاریم. لذا هرچه رنک الکسا پایین تر باشد آن سایت معتبرتر است. اما امروزه الکسا از بین رفته است و به جای آن از semrush استفاده می شود.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند و با ابزارهایی نظیر الکسا بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

   

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha