آموزش رایگان سئوی سایت

این مطلب آموزشی را بخوانیم:

آموزش رایگان سئوی سایت

سئو سایت مجموعه اقداماتی است که جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با هدف کسب رتبه های برتر و جذب ترافیک ارگانیک انجام می شود.

 

آموزش رایگان سئوی سایت

سئو یک پروسه کاری است که می تواند برای کسب و کار شما بسیار سودآور باشد. در این پروسه می توان رتبه وب سایت خود را در جستجوی گوگل ارتقا داد. گوگل یکی از بزرگترین و معتبرترین موتورهای جستجو اینترنت است لذا هدف اکثریت سئو کاران بهینه سازی وب سایت برای الگوریتمهای گوگل می باشد. وقتی کلمه ای مورد جستجو قرار می گیرد الگوریتم های زیادی توسط گوگل استفاده می گردد تا بخشی از عمل جستجو را انجام دهند. این الگوریتم ها کاملا محرمانه هستند و کسی دقیقا نمی داند که این الگوریتمها چه کاری انجام میدهند. هدف این است که با تکنیک های سئو بتوان تعداد مشتریان وبسایت کسب و کار خود را افزایش داد.هنگامی که گزینه ای جستجو می شود احتمال اینکه کاربران به صفحات دوم و سوم گوگل بروند بسیار پایین است. و تقریبا بیش از نود درصد کلیک ها مربوط به صفحه اول SERP است. بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با طراحی شیک وبسایت میتوانند برنده رقابت شد. اما هدف اصلی از طراحی سایت نمایش آن به تعداد زیادی از کاربران و جذب مشتری هدف است.

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

بصورت کلی دو نوع سئو داریم : Black Hat  (کلاه سیاه) و white Hat (کلاه سفید) اصطلاحا سئوکاران Black Hat سعی می کنند تا از روشهایی استفاده کنند که  بتوانند الگوریتم های گوگل را دور بزنند. این روشها در عمل به سرعت رتبه سایت را افزایش می دهند اما در حقیقت از روشهای متقلبانه استفاده می کنند. اما در مقابل سئو کاران white Hat از روشهای صحیح و درست برای بهینه سازی وب سایت بهره می برند. قطعا مسیر این دو با هم متفاوت خواهد بود زیرا white Hat ها نیاز به زمان بیشتری برای کار بروی وبسایت دارند اما در عمل ماندگاری رتبه کسب شده در حالت کلاه سفید بالاتر از کلاه سیاه است.

 


سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ تاکتیک‌های استراتژی سئو کل...

 

کلاه سیاه ها رتبه کسب شده خود را خیلی زود از دست می دهند و دچار پنالتی می شوند و از دور رقابت خارج می شوند و گوگل دیگر برای ایندکس کردنشان به سراغشان نخواهد رفت. سئوی سایتهای پنالتی شده بسیار سخت و زمانگیر خواهد بود. سئو فیلد کاری بسیار سود آوری است. لذا یادگیری صحیح آن سبب می شود که شما به یک متخصص سئوی کلاه سفید تبدیل گردید.

 


تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (black hat seo)

 

برای شروع کار، تمرکز اصلی ما بروی تعیین کلمات کلیدی است. به عنوان یک سئو کار باید بتوانیم تعداد بیشتری از کاربران را وارد سایت کنیم و آنها را به مشتری تبدیل نماییم و نهایتا فروش را افزایش دهیم. لذا کار کردن بروی کلمات کلیدی که کاربران به دنبال آن هستند بسیار ارزشمند خواهد بود. با توجه به ابزار های مختلف در یافتن کلمات کلیدی مناسب، حتی میتوان کلیدواژه های رقبای خود را یافت و وب سایت خود را قوت بخشید.

بسیاری از وب سایتها سعی دارند که تنها کاربران زیادی را وارد سایت نمایند اما تبدیل آنها به مشتری که تحت عنوانConversion rate  (نرخ تبدیل) شناخته می شود بسیار مهم تراز موارد دیگر است. بسیاری از طراحان وب سایت تنها روی صفحه اصلی وب سایت کار می کنند و به آن اهمیت می دهند، اما وظیفه یک سئو کار حرفه ای این است که لندیگ پیجهای جذابی داشته باشد که کاربران را به بخشهای مختلف وبسایت هدایت کنند و به واسطه این مسیر نرخ تبدیل را افزایش دهند و فروش بیشتری را به همراه داشته باشد.

از طرفی دیگر یک سئوکار لازم است با تگ های اچ تی ام ال آشنا باشد. نیاز نیست که طراحی قالب را بدانید اما باید بدانید که هریک از تگ ها چه کاری انجام می دهند.

 

html - تگ های html  در سئو

 

نکته بعدی، سئو داخلی وب سایت است. چیدمان و معماری تگ ها، سبب می شود موتورهای جستجوی به محتوای وبسایتمان دسترسی داشته باشند و آن را ایندکس نمایند. صفحات باید از لحاظ محتوا، کلمات کلیدی، تصاویر،url  ها، لینک های داخلی و سرعت لود وب سایت مورد بررسی قرار گیرند.

سئو خارجی سایت نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. باید روی بک لینک ها کار کنیم تا ترافیک بیشتری را وارد سایتمان نماییم. روشهای پولی و رایگانی برای افزایش بازدید وب سایتمان وجود دارد که باید آنها را بیاموزیم. سئوی خارجی فیلد بسیار مهمی در سئو است زیرا اشتباهات رایج می تواند سبب شود که گوگل پنالتی را برای وبسایتمان در نظر بگیرد.

 


تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

 

و در مرحله آخر باید بتوان با ابزارهای مختلفی در سئو کار کرد تا گزارش جامعی از عملکرد وبسایتمان در گوگل به ما ارائه دهد.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha