ارزیابی کیفیت جستجو گوگل بر اساس الگوریتم Your money your life (پول شما یا زندگی شما) در سال 2017 ایجاد شد.

الگوریتم YMYL

 

الگوریتم YMYL که نام خود را از حروف ابتدایی عبارت YOUR MONEY OR YOUR LIFE (یعنی پول شما یا زندگی شما) گرفته است، الگوریتم جدیدی است که گوگل در سال 2017 برای ارزیابی کیفیت جستجوی خود ایجاد کرده است. بر اساس این الگوریتم گوگل سایتها و یا صفحات YMYL را سایتها و صفحاتی می­ داند که می توانند بر شادی، ثبات مالی و یا امنیت افراد تاثیر بگذارند.

 

 

صفحات و سایتهای YMYL:

 

  • سایتهای خبری: این سایتها اساسا بر روی موضوعاتی مانند سیاست، تجارت و حوادث متمرکز هستند که می توانند بر رفاه مردم تاثیر بگذارند.

  • سایتهای مدنی، دولتی و حقوقی: این سایتها با رفاه مدنی، توسعه جامعه، سیاست داخلی و انتخابات سر و کار دارند.

  • سایتهای مالی: سایتهایی که در امور مالی مانند سرمایه­ گذاری، مالیات، برنامه­ ریزی مالی، وام، بانک، بیمه و غیره به کاربران مشاوره و یا اطلاعات می دهند.

  • سایتهای خرید: سایتهایی هستند که درباره خرید، خدمات خرید و یا تجارت الکترونیک به کاربران اطلاعات می دهند.

  • سایتهای سلامتی و ایمنی: این سایتها اطلاعاتی در مورد مسائل پزشکی، داروها، بیمارستانها، ایمنی کار و غیره ارائه می­ دهند.

  • سایتهای اقوام یا گروههای خاص: این دسته از سایتها اطلاعاتی را در مورد گروههای اجتماعی خاص مانند گروههای ادیان، نژادی، معلولیت، گرایشهای جنسی و غیره ارائه می دهند.

  • در انتها هر سایتی که به تصمیمهای بزرگ و یا جنبه های مهم زندگی مردم مربوط باشد، YMYL در نظر گرفته می ­شود؛ مانند سایتهای تناسب اندام، تغذیه، اطلاعات مربوط به مسکن، انتخاب دانشگاه، کاریابی و غیره.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

الگوریتم گوگل فرد

 

 

چگونه بدانیم سایت ما استانداردهای YMYL را رعایت کرده است و یا خیر؟

گوگل برای صفحات YMYL استانداردهای بسیار بالایی برای ارزیابی کیفیت صفحه دارد و معتقد است که صفحات YMYL با کیفیت پایین می ­توانند بر شادی، سلامتی، ثبات مالی و ایمنی افراد تاثیر منفی بگذارند.

قبل از پرداختن به این سوال لازم است با الگوریتم دیگری که گوگل برای ارزیابی کیفیت سایتها استفاده می کند آشنا شویم: الگوریتم EAT

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

 

الگوریتم EAT

کلمه EAT از کنار هم گذاشتن حروف ابتدایی سه کلمه Expertise به معنی تخصص، Authority به معنی اعتبار و یا اقتدار و Trustworthiness به معنی اعتماد گرفته شده است. بر مبنای این الگوریتم سایتهای پزشکی، مالی و یا قانونی باید از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند تا بتوانند محتوایی صحیح و مفید برای کاربران تولید کنند. همچنین این سایتها باید از اقتدار کافی برخوردار باشند، مسئولیت تولید محتوا را بپذیرند و قابل اعتماد باشند. بنابراین لازم است سایتها در مورد تولید کنندگان محتوای سایت به کاربران اطلاعات کافی بدهند. برای انجام این کار می ­توان در بخش درباره ما راجع به تجربه، تخصص، سابقه، مدارک و مدارج علمی اعضای تیم، توضیحاتی ارائه نمود. همچنین برای تقویت حس اطمینان کاربران باید در مورد نحوه تماس، خدمات پس از فروش و نحوه انجام معاملات اطلاعات کافی در اختیار انها قرار داد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

افزایش رتبه گوگل

 

 

چگونه یک سایت YMYL داشته باشیم؟

 

  • محتوای باکیفیت تولید کنید. منظور از محتوای باکیفیت محتوایی است که توسط افراد متخصص و بر اساس داده ­های معتبر و تحقیق شده تولید شده باشد.

  • فاکتورهای on-page سئو را با کلیدواژه های اصلی بهینه کنید. برای اینکار می­توانید ازmeta data، h-tag، anchor text و غیره استفاده کنید.

  • محتوای سایت YMYL را به روز نگاه دارید. برای برخی موضوعات مانند اخبار، ورزش، رویدادهای پرطرفدار به روز بودن بسیار مهم است.

  • اطمینان حاصل کنید که نیازهای بازدیدکنندگان برآورده می شوند. دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل، بر مفهوم دیگری تحت عنوان «برآورده سازی نیازها» تأکید دارند. در واقع شما باید اطمینان داشته باشید که افراد، آنچه که برای آن به سایت شما  آمده اند را بدست می آورند.

  • برای درآمدزایی حریص نباشید و سایت خود را با انواع تبلیغات پر نکنید. استفاده بیش از حد از تبلیغات رتبه سایت را پایین می آورد.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 


خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha