تبلیغات کلیکی گوگل ادز چیست؟
گوگل ادز که قبلاً گوگل ادوردز نام داشت، یک سیستم تبلیغات کلیکی گوگل ادز است. راهاندازی تبلیغات کلیکی گوگل ادز این امکان را فراهم میکند که هزینهٔ هر کلیک توسط تبلیغکننده تعیین شود. با کمک تبلیغات کلیکی گوگل ادز، امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی، دیسکاور گوگل، جیمیل و همچنین سایتها و اپلیکیشنهای همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد. این شبکه گسترده، تبلیغات کلیکی گوگل ادز را به یک پلتفرم جامع برای بازاریابان تبدیل کرده است.
شبکه های گوگل ادز یا تبلیغات گوگل
گوگل ادز به کسبوکارها این اجازه را میدهد تا کاربران را از طریق دو شبکه اصلی در تبلیغات گوگل ادوردز هدفگیری کنند: شبکه جستجو و شبکه نمایش. این هسته اصلی سیستم تبلیغات در گوگل ادز است.
-
شبکه جستجو: در این شبکه گوگل، تبلیغ کنندگان برای کلیدواژه ها قیمتی پیشنهاد می دهند تا هنگامی که آن کلیدواژه در گوگل جستجو می شود تبلیغات بیزینس آنها نمایش داده شوند. تبلیغات گوگل معمولا در بالاترین و پایینترین قسمت صفحات نتایج جستجو گوگل نشان داده می شوند و کنار لینک هر سایت، آیکون Ad وجود دارد.
-
شبکه نمایش: این شبکه گوگل ادز این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند تا تبلیغات آنها در وبسایت هایی که مربوط به خود گوگل هستند نمایش داده شوند.
آگهیهای گوگل (Google Ads) به ترکیب متن و لینکهایی گفته میشود که به عنوان تبلیغات سایت شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده میشوند.
رنک تبلیغات Ad Rank گوگل چیست؟
همانطور که اشاره شد، سیستم تبلیغات در گوگل ادز دقیقاً مانند یک حراجی عمل میکند. در این سیستم، advertisers برای کسب جایگاههای تبلیغاتی پیشنهاد قیمت میدهند. موفقیت در تبلیغات گوگل ادوردز تنها به میزان بودجه بستگی ندارد، بلکه ترکیبی از پیشنهاد قیمت و کیفیت تبلیغات است.
رتبهبندی در تبلیغات در گوگل ادز بر اساس دو فاکتور کلیدی محاسبه میشود: بالاترین قیمت پیشنهادی و امتیاز کیفیت. امتیاز کیفیت شامل عوامل مختلفی مانند مرتبط بودن تبلیغ، کیفیت landing page و نرخ کلیک پیشبینی شده میباشد.
برای بهینهسازی عملکرد تبلیغات گوگل ادوردز، همکاری با متخصصان ضروری است. آنها میتوانند با بهینهسازی landing pageها و استفاده استراتژیک از call-to-actionها، به بهبود امتیاز کیفیت و در نهایت کاهش هزینههای تبلیغات در گوگل ادز کمک شایانی کنند.
تبلیغات با کیفیت و کمپین های تبلیغاتی موفق که فاکتورهایی زیر را در سایت خود لحاظ کرده اند می توانند از تخفیفات هزینه تبلیغات، رنک تبلیغاتی بالا و امکان دیده شدن در بالای نتایج جستجوی ارگانیک بهره مند شوند:
-
تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری جذاب، جدید و بهینه شده برای گوگل (سئو)
-
سایت بهینه شده یا سئو شده برای موبایل
-
انتخاب و استفاده درست از کلید واژه ها
-
داشتن لندینگ پیج اصولی و مطابق بر اصول سئو همراه با کال تو اکشن هایی که رتبه بالایی را برایتان بیاورند
چگونه از گوگل ادز استفاده کنیم؟
مراحل استفاده از گوگل ادز:
اهداف اکانت خود را در تبلیغات کلیکی گوگل ادز مشخص کنید. برای مثال، اگر از تبلیغات کلیکی گوگل ادز برای ساخت برند استفاده میکنید، ساختار اکانت خود را مطابق با این هدف در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را در تبلیغات کلیکی گوگل ادز برای کسبوکارهای کوچک و انواع کسبوکارها بگیرید.
2. پرسونای مخاطبان خود را در بیاورید. مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه می کنند، چه چیزی را جستجو می کنند و از چه دستگاهی استفاده می کنند.
3. تحقیقات کلیدواژه ای انجام دهید. میتوانید از ابزار هایی مانند SEMrush استفاده کنید تا از قیمت کلید واژه ها و میزان رقابت برای آنها آگاه شوید، البته لازم به ذکر است که گوگل ادز تمام این داده ها را در اختیارتان قرار می دهد.
4. اکانت گوگل ادز خود را در کمپین های مختلف تبلیغاتی، با کلید واژه ها و تبلیغات مرتبط، به اشتراک بگذارید.
5. هنگامی که لیست کلیدواژه های مرتبط به بیزنس خود را نوشتید. شروع به قیمت گذاری روی آنها کنید. اگر قیمتهای پیشنهادی دیگر رقبا بسیار بالا بود، بهتر است به سراغ کلید واژه های طولانی تر و ارزان تر بروید. البته پیدا کردن کلید واژه های هدف برای تبلیغات گوگل کار متخصص سئو است چرا که با آگاهی به اصول و قواعد سئو و شناخت الگوریتم های گوگل و سابقه کار با گوگل ادز می تواند کلید واژه هایی را انتخاب کند که هر کلیک آن تبدیل به مشتری شود، پس هدفمند بودن کلید واژه از اهمیت بسیاری برخوردار است، همچنین هنگامی که کار را به نیرو متخصص سئو می سپارید، می داند با توجه به کلید واژه های هدف چگونه لندینگ پیجی طراحی کند که بیشترین جذب را داشته باشد و از کال تو اکشن ها به موقع استفاده کند تا هزینه تبلیغات گوگل شما کاهش یابد.
6. تبلیغ بسازید. در تبلیغ خود حتما از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید، تیتر جذابی برای تبلیغتان بنویسید و کال تو اکشن مناسب و واضحی را به کار ببرید.
7. لندینگ پیجی بسازید که برای تلفنهای همراه هم مناسب باشند. در لندینگ پیج توضیحاتی راجع به محصولات و یا خدمات، تصاویر با کیفیت بالا، فرم تماس و کال تو اکشن واضحی قرار دهید.
8. به منظور آگاهی از نرخ تبدیل سایت، کدی مربوط به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در وبسایت خود قرار دهید.
9. کلید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی روتین و انجام مداوم تست ای/بی (A/B testing) روی همه لندینگ پیج ها و تبلیغات است.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز
چگونه google ads یا همان تبلیغات گوگل قیمت را محاسبه می کند؟
هزینه ای که گوگل ادز برای تبلیغ کنندگان در نظر می گیرد به چیزی که تبلیغ می شود بستگی دارد.
از آنجایی که تبلیغات کلیکی گوگل ادز پلتفرم تبلیغات کلیکی است، تبلیغ گوگل شما رایگان نمایش داده میشود و تنها زمانی که بر روی آن کلیک شود باید هزینهای پرداخت کنید. بنابراین اهمیت صفحهای که کاربرانتان را در تبلیغات کلیکی گوگل ادز به آن هدایت میکنید بسیار زیاد است و بهتر است توسط بهترین سئوکار، برنامهریزی و ساخته شود. همچنین، سیستم تبلیغات کلیکی گوگل ادز به گونهای است که قیمتها بر اساس میزان رقابت همواره در حال تغییر است.
اگر تبلیغات خود را به درستی در گوگل ادز انجام دهید، نسبت به ترافیکی که به سایت شما روانه می شود بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تبلیغاتی است. تنها کسانی از تبلیغات گوگل اعلام نارضایتی می کنند که مدیریت پنل خود را به فردی غیر متخصص سپرده اند و یا گمان می کنند خودشان بیشتر از هر کس به کلید واژ های بیزینس خود آگاهند، اما باز هم تاکید می کنیم که ساخت پنل گوگل ادز و شروع کمپین تبلیغاتی در google ads کاریست، تخصصی که حتما باید با مشورت سئو کار حرفه ای انجام پذیرد.
خدمات سئو سایت وردپرس
عوامل موثر در هزینه هر کلیک در کمپین تبلیغاتی گوگل Google Ads
-
رقابت کلیدواژه ای
-
کیفیت لندینگ پیج
-
بالاترین پیشنهاد قیمت و جایگاه
-
نرخ کلیک
-
امتیاز کیفیت کلیدواژه ها
به منظور مدیریت هزینه تبلیغات گوگل خود، بودجه روزانه ای را برای کمپینی که در آن هستید در نظر بگیرید. هر زمان که بخواهید می توانید میزان بودجه را تغییر دهید، اما هرگز فراموش نکنید که اگر تخصصی در این کار ندارید ممکن است میزان پولی که خرج تبلیغات در گوگل می کنید به نسبت میزان جذب مشتری توجیه اقتصادی نداشته باشد و شما به جای افزایش فروش و سود آوری با ضرر مواجه شوید.
سئو سایت فروشگاهی
آیا تبلیغات گوگل Google Ads، برای همه کسب و کارها مناسب است؟
خیر، مثلا گوگل ادز برای سایت خبری اصلا پیشنهاد نمی شود. گوگل ادز برای همه کسب و کارهای خدماتی، فروشگاهی، کلینیک ها و سایرموارد مناسب است که اگر درست مدیریت شود می تواند ترافیک زیادی را به سایت شما روانه سازد.
نکات مدیریت کمپین تبلیغات گوگل:
-
آگاهی از همه جوانب تبلیغات گوگل، استراتژی های قیمت گذاری، تحقیقات کلید واژه ای، ساختار اکانت
-
مشخص نمودن بودجه کل و بودجه روزانه برای کمپین
-
انجام تحقیقات و پیشنهاد قیمت روی کلید واژه هایی که رقابت روی آنها زیاد است تا احتمال کلیک شدن بالا رود
-
مرتبط و واضح بودن تبلیغ برای کاربر
-
بهینه سازی لندینگ پیج ها با انجام تست IB
مزایای گوگل ادز نسبت به ترافیک ارگانیک
-
سرعت دستیابی به نتایج
-
کنترل دقیق بودجه تبلیغات
-
هدفگیری پیشرفته کاربران
-
نمایش در بالاترین نتایج جستجو
1.سرعت دستیابی به نتایج
تبلیغات در گوگل ادز به شما این امکان را خواد داد که به سرعت در نتایج جستجو نیز ظاهر شوید. این یکی از مهم ترین مزایای گوگل ادز نسبت به گوگل ترافیک ارگانیک است، زیرا ترافیک ارگانیک به زمان بسیار بیشتری به نسبت نیاز دارد. مورد استفاده قرار دادن تبلیغات در گوگل ادز به کسب و کارها کمک میکند تا سریع تر از هر راه دیگری نیز به اهداف خود برسند.
2.کنترل دقیق بودجه تبلیغات
با استفاده از تبلیغات در گوگل ادز، میتوانید بودجه تبلیغاتی خود را به صورت دقیق مدیریت کنید. این ویژگی یکی از اصلی ترین مزایای گوگل ادز نسبت به ترافیک ارگانیک به شمار میآید. کنترل تمامی مخارج و هزینه ها در تبلیغات در گوگل ادز بهینه سازی منابع مالی را بسیار راحت تر و آسان تر از قبل خواهد کرد.
3.هدفگیری پیشرفته کاربران
یکی از برجسته ترین مزایای گوگل ادز نسبت به جذب ترافیک ارگانیک، قابلیت هدف گیری دقیق کاربران براساس مکان، سن، علاقهها و کلمات کلیدی نسط میباشد. این ویژگی در تبلیغات در گوگل ادز باعث میشود که بازدهی تبلیغات به صورت چشم گیری افزایش یابد و کاربران مرتبط بیشتری به سایت هدایت شوند.
4.نمایش در بالاترین نتایج جستجو
تبلیغات در گوگل ادز به شما کمک میکند که در بالاترین نتایج جستجو دیده شوید، حتی اگر به صورت ارگانیک هنوز رتبه بالایی ندارید. این موضوع یکی از کلیدیترین مزایای گوگل ادز نسبت به ترافیک ارگانیک به شمار میآید. نمایش برجسته در تبلیغات در گوگل ادز شانس جذب کاربران بیشتری را افزایش میدهد.
هزینه و تعرفه سئو سایت
معایب گوگل ادز نسبت به ترافیک ارگانیک
هزینههای بالا: تبلیغات در گوگل ادز میتواند هزینه های زیادی داشته باشد، به خصوص در کلمات کلیدی پررقابت.
نیاز به مدیریت مداوم: برای موفقیت در تبلیغات در گوگل ادز، باید کمپین ها را به صورت مرتب بررسی و بهینه سازی کرد.
پایان ترافیک با اتمام بودجه: برخلاف ترافیک ارگانیک، با اتمام بودجه، تبلیغات در گوگل ادز متوقف میشود.
کلیکهای غیرواقعی: گاهی تبلیغات در گوگل ادز دچار کلیک های تقلبی میشود که مخارج را تا حدی زیادی نیز افزایش خواهد داد.
جمع بندی
-
زمانی که احساس می کنید میزان فروشتان کم شده است، قرار گیری سایت شما در صفحه اول گوگل، فروش شما را به صورت چشم گیری افزایش می دهد.
-
شما می توانید تبلیغات خود را در صفحات گوگل بدون پرداخت هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی هزینه از شما کسر می شود که مشتری هدف، وارد سایت شما شود و به عبارتی روی لینک سایت شما کلیک کند، اینجاست که ساخت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را اگر به متخصص سئو بسپارید، از هدر رفتن پولتان جلوگیری می شود، چرا که تنها مشتری هایی به تبلیغ شما می رسند که مخاطب هدف شما هستند و به تماس یا فروش منجر می شوند.
-
تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز برای کسانی به نمایش در می آیند که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند.
-
هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات گوگل سایتتان از هزینه شما کسر می گردد.
-
سقف هزینه روزانه در سرویس گوگل ادز قابل کنترل است.
-
امکان تعیین کشوری که مایلید تبلیغات در آنجا نمایش داده شوند
-
امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات گوگل سایت شما برای آنها نمایش داده شوند
-
امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات گوگل سایت شما نمایش داده شوند
-
امکان تعیین صفحه ای خاص، که بینندگان تبلیغات گوگل شما بعد از کلیک آنرا ببینند
-
امکان نمایش آگهی گوگل شما از همان زمانی که کمپین تبلیغاتی شما ساخته شود
-
سهولت دستیابی به مشتریان هدف در تبلیغات گوگل
-
امکان تعیین هزینه برای هر کلیک در تنظیمات گوگل ادوردز
اگر میخواهید مطمئن شوید که تبلیغات کلیکی گوگل ادز ارزش هزینهای که میکنید را دارد یا خیر، کافی است با ما در تارنماگستر تماس بگیرید تا متخصصان ما با بررسی بیزنس و بودجه شما مفیدترین راهکار را در تبلیغات کلیکی گوگل ادز در اختیارتان بگذارند. هرگز فراموش نکنید که هر چه بیشتر بر روی سئو سایتتان کار شده باشد و لندینگ پیج بهتری را برای تبلیغات کلیکی گوگل ادز خود آماده کرده باشید، هزینه تبلیغات کلیکی گوگل ادز برای شما کاهش مییابد.
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه