5 ابزار برتر سئو در سال 2021

این مطلب آموزشی را باهم بخوانیم:

5 ابزار برتر سئو در سال 2021

5 ابزار برتر سئو در سال 2021 : Google Keyword Planner - Spyfu - SEMrush - MOZ pro - Ahrefs

 

5 ابزار برتر سئو در سال 2021

جستجو و انتخاب میان ابزارهای متعدد دیجیتال مارکتینگ  میتواند بسیار دشوار و سردرگم کننده باشد، از این رو طی بررسی های دقیق 5 ابزار برتر سئو در سال 2021 را انتخاب کردیم تا کار متخصصان دیجیتال مارکتینگ را سهولت بخشیم. در ادامه به معرفی هر یک از آنها میپردازیم.

 

 مشاوره رایگان سئو 

 

1. Spyfu

 Spyfu ابزاری برای تجزیه و تحلیل جستجو است که خدماتی از قبیل تحقیقات سئو ، تحقیقات تبلیغات کلیکی (PPC)، تحقیقات کلمات کلیدی ، بررسی SERP  و بررسی اجمالی دامنه را ارائه می دهد. یکی از بخش های جذاب این پلتفرم، Spyfu Kombat است. Kombat را میتوانید به راحتی فرا گیرید چرا که فضای آن بسیار ساده و کاربرپسند است.

با استفاده از Spyfu قادر خواهید بود دامنه ها را جستجو کنید و ببینید این دامنه ها در چه جاهایی از گوگل نمایش داده میشوند. به گفته ی خود وبسایت Spyfu میتوانید با استفاده از آن کلیدواژه های خریداری شده از گوگل ادوردز Google Adwords، رنکهای ارگانیک و تبلیغات مربوطه در 14سال اخیر را ببینید. همچنین، چگونگی اتصال دامنه ها به یکدیگر و یافتن روش های بازاریابی آنلاین یا سنتی را میتوانید از Spyfu یاد بگیرید.

 

کدام تاکتیک های سئو به وب سایتتان ضربه می زند

 

تخصص این پلتفرم در جستجوی کلیدواژه است. برای مثال میخواهید ببینید رقبای شما از چه کلیدواژه هایی استفاده میکنند تا ایده هایی برای تولید محتوا به ذهنتان برسد. همچنین، اگر کمپین تبلیغات کلیکی ای راه اندازی کرده اید، می توانید با استفاده از این پلتفرم، روش هایی برای پیشرفت و بهبود کمپین خود بیابید.

برای استفاده از Spyfu کافی است دامنه ی خود را وارد و آن را با دامنه ی رقبای خود مقایسه کنید. با این کار درمی یابید از چه کلیدواژه هایی استفاده نکرده اید و رقبای شما چطور در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی نمایش داده میشوند. با توجه به این اطلاعات میتوانید محتوای تازه با کلیدواژه های پرکاربردتری تولید کنید. در حوزه ی تبلیغات کلیکی یا همان PPC هم اگر به دنبال بهینه سازی کمپین خود هستید، Spyfu Kombat به شما کمک میکند تا کلیدواژه های بی ارزش را با کلیدواژه های پرکاربرد جایگزین کنید تا کمپین خود را بهبود ببخشید. به بیان ساده، Spyfu به شما کمک میکند که همانطور که از اسمش پیداست (spy به معنی جاسوس) بهترین جاسوس دیجیتال مارکتر در صنعت خود شوید.

 

ابزار سئو spyfu -خدمات سئو تارنماگستر- آنالیز رایگان سئو سایت تارنماگستر

https://www.spyfu.com/

 

2. SEMRush

SEMRush مجموعه ای همه جانبه است که خدماتی از قبیل بهینه سازی بازاریابی، سئو، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، محتوا، تحقیقات رقابتی و گزارش دهی را ارائه می دهد. SEMRush یکی از محبوب ترین پلتفرم ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو می باشد که از میان 6 میلیون مشتری آن میتوان eBAy، Philips، HP و Quora را نام برد.

زمانی که می خواهید بک لینک ایجاد کنید، SEMRush بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از این پلتفرم میتوانید گزارشی از بک لینک های رقبای خود تهیه کنید و بک لینک های وبسایت خود را با بک لینک های 5 دامنه ی دیگر مقایسه کنید. همچنین، میتوانید فرصت هایی برای توسعه بک لینک های خود بیابید و پروفایل لینک خود را بهبود بخشید.

 

ابزار بررسی سئو semrush -خدمات سئو تارنماگستر- آنالیز رایگان سئو سایت تارنماگسترhttps://www.semrush.com/  (با فیلتر شکن امتحان کنید)

 

3.  MOZ pro

این پلتفرم یک جعبه ابزار همه کاره است که برای هر نیاز شما راهکار سئو سایت ارائه می دهد تا در کوتاهترین زمان به موفق دست یابید. برخی از خدمات این پلتفرم عبارت اند از: بررسی سایت، بررسی رنک سایت، کراول سایت، تحلیل بک لینک و تحقیقات کلیدواژه.

 

ابزار moz برای سئو - ابزار سئو ماز - ابزار موز خدمات سئو تارنماگستر

 

 

اگر می خواهید مسائل فنی مربوط به سئو را بررسی و بهبود بخشید حتما از MOZpro استفاده کنید. MOZpro سایت شما را بررسی و کراول می کند تا مشکلات فنی احتمالی را پیدا و حل کند. برای مثال، اگر لینک شکسته ای وجود داشته باشد یا تگ عنوانی از قلم افتاده باشد، این پلتفرم آن ها را پیدا کرده و به شما نشان می دهد. همچنین به طور خودکار اشکالات را اولویت بندی می کند تا بتوانید سریعا اشکالات مهم را رفع کنید.

 

 

4. Ahrefs

Ahrefs پلتفرمی همه کاره در حوزه سئو است که می توانید در آن وبسایت خود را بهینه سازی کنید، رقبا را آنالیز کنید، از جستجوهای کاربرانتان مطلع شوید، بهترین و پربازدیدترین محتواها را در صنعت خود بیابید و رنک خود را زیر نظر بگیرید.

اگر وب سایت شرکت خود را به تازگی راه انداخته اید ولی نمیدانید با چه محتوایی شروع کنید، با استفاده از جستجوگر محتوای Ahrefs میتوانید دریابید که در صنعت شما چه محتوایی خواهان بیشتری دارد و چطور میتوانید محتوایی پر بازدیدتر از رقبای خود تولید کنید. تنها کافی است عبارتی مربوط به ایده ی خود را در قسمت جستجو بنویسید و Ahrefs به شما لیست تمام صفحاتی که محتوایی حول عبارت شما را ارائه میدهند و در اختیارتان میگذارد. همچنین، موضوعاتی که رقابت کمتری روی آن ها وجود دارد و توصیه هایی برای ساخت لینک را هم به شما معرفی میکند. اگر شما فرد پر مشغله ای هستید، کارشناسان حرفه ای سئو تارنماگستر، برای ارائه خدمات در این زمینه در خدمت شما هستند.

 

 

5. Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner منبع خوبی برای تهیه لیستی از کلیدواژه های پرکاربرد است تا بتوانید با استفاده از آن شروع پرقدرتی برای کمپین تبلیغات کلیکی خود داشته باشید. درست است که به طور کلی ابزار سردمدار در حوزه PPC  و SEO ،پلتفرم Google Ads میباشد اما در این مقاله به بخش Google Ads Keyword Tool یا همان Google Keyword Planner میپردازیم. با استفاده از این پلتفرم می توانید، کلیدواژه جستجو کنید، ببینید که لیستی از کلیدواژه ها چطور عمل می کند و حتی 2 لیست کلیدواژه را با یکدیگر ادغام کنید و لیست جدیدی بسازید.

 

گوگل ادز، تبلیغات گوگل، گوگل ادوردز، google ads  لینک اول گوگل، خدمات سئو تارنماگستر

Google Ads - Get More Customers With Easy Online Advertising

 

به بیان دیگر، به 4 روش می توان از این پلتفرم استفاده کرد:

  • با نوشتن یک عبارت، اسم وبسایت یا دسته بندی به دنبال کلیدواژه های جدید بگردید تا ایده بدست آورید.

  • می توانید 2 لیست کلیدواژه را با هم ترکیب کنید و لیستی جدید بسازید.

  • تاریخچه و تعداد دفعات جستجوی کلیدواژه ها را ببینید.

  • پیشبینی عملکرد لیست کلیدواژه های خود را بر اساس میانگین جستجوها و بودجه خود ببینید.

اگر می خواهید برای اولین بار کمپین تبلیغات کلیکی ای در Google Ads راه اندازی کنید، می توانید برای بدست آوردن ایده برای کلیدواژه و محتوا از این پلتفرم استفاده کنید. کافی است آدرس وبسایت خود را در آن بنویسید و لیستی از کلیدواژه را دریافت کنید. میتوانید پارامترهایی از قبیل میانگین جستجو و میزان رقابت سر کلیدواژه های مورد نظر را نیز بدست آوردید. همچنین، می توانید کلمه ای به آن بدهید و میزان پتانسیل آن کلمه برای کلیدواژه ای مناسب بودن را ببینید.

 

رموز موفقیت یک وب سایت در رقابت با سایر وب سایت ها

 

کدام یک را انتخاب کنیم؟

به طور کلی، اگرچه پلتفرم های گفته شده دقیقا یکسان نیستند، اما هر یک از آن ها به خودی خود ابزاری همه کاره در حوزه خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. انتخاب بین آن ها بستگی به میزان بودجه و نیاز شما دارد. همچنین، گاهی یکی از آن ها نیاز شما را برطرف میسازد، و گاهی برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید از چند پلتفرم استفاده کنید.
ولی آنچه که محرز است این است که ممکن است پلتفرم های معرفی شده در این مقاله روزی قدیمی و ناکارآمد شوند؛ زیرا که دنیای سئو همواره در حال تغییر است، پس برای موفقیت در رقابت با دیگران راهی جز به روز بودن نیست.  

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند و با ابزارهای برتر 2021 بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

     

 

 

شما نیز می توانید برای آشنایی با بهترین ابزار های سئو از chatGPT استفاده کنید.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha