فاکتورهای موثر در سئو چیست؟

سئو کار ها بخوانند:

فاکتورهای موثر در سئو چیست؟

در این مطلب به بررسی فاکتورهای موثر بر سئوی سایت از جمله Keyword Ranking، Domain Authority، بک لینک، Conversions و غیره می پردازیم.

 

چگونه عملکرد سئو خود را اندازه گیری کنیم ؟ 

Search Engine Optimization یا سئو به مجموعه ای از فعالیت ها اطلاق می گردد که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا صورت می­پذیرد تا بتوان جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرد و بازدیدکننده بیشتری را به سمت سایت هدایت نمود. لذا پیگیری سئو یکی از مهمترین موارد در سنجش عملکرد موفق یک وبسایت محسوب می­شود. تجربه نشان داده است که جذب بیشتر بازدیدکننده از طریق گوگل میتواند موفقیت هر کسب و کاری را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را بر صاحبین مشاغل تحمیل خواهد کرد. لذا اگر می خواهید بر روی پول و زمانتان سرمایه گذاری کنید، لازمه ی آن ایجاد یک برنامه ی مستمر سئو است تا مطمئن شوید ارزش سرمایه گذاری را داشته است.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند  بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

     

 

ارزیابی پارامترها و معیارهای مختلف در سئو میتواند کمک بزرگی در کسب اهداف کسب وکار باشد این پارامترها بیان کننده روند رشد سایت و کسب رتبه بالاتر در گوگل هستند. ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس، اطلاعات زیادی از کارایی سایت ارائه می دهد که می توان کمک کند تا از تلاش های مداوم در امر سئو بی اطلاع نماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را بخوانید:

 

ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس

 

پیگیری سئو چیست؟

پیگیری SEO امری بسیار آسان است این امر بدین معناست که به راحتی میتوان تعیین نمود که کدامین معیار برای کسب و کاری خاص، با ارزشتر است، سپس با نظارت مستمر بر آن معیار، پیشرفت خود را سنجید. هزاران پارامتر برای ردیابی و پیگیری موفقیت کسب و کار وجود دارد اما خواندن آن ها ممکن است ساعت ها زمان ببرد و همچنین خواننده را گیج کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

 

تعریف معیارهای SEO

معیارها قسمتی از داده هستند که قابل اندازه گیری و کمی هستند.

 

  • ترافیک ارگانیک در عملکرد سئو سایت

یکی از مهم ترین معیارهای سنجش سئو ترافیک ارگانیک وب سایت است. این معیار، ورودی یک وب سایت را نشان می دهد. هدف هر سایتی، جذب ترافیک بالا (تعداد بازدیدکنندگان بیشتر) است زیرا تعداد زیاد بازدید کنندگان تعداد زیادی مشتری را برای کسب و کار فراهم خواهد آورد و  این مشتریانند که درآمدزایی می کنند.

هنگامی که بواسطه کلمه کلیدی خاص در موتور جستجو سایتی پیدا می شود  بدین معناست که ترافیکی ارگانیک برای وب سایت ایجاد شده است که  ما را به سمت سایت پیدا شده هدایت می­ کند. ترافیک ارگانیک وبسایت، مهم ترین شاخص کلیدی عملکرد آن است. چرا که به طور مستقیم همسو با هدف اصلی فعالیت های سئو، یعنی دیده شدن در موتور جستجو است. بازدیدهای ارگانیک به طورمستقیم به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس قابل ردیابی هستند. بهترین راه افزایش جستجو طبیعی ( ارگانیک ) انتخاب یک عنوان رقابتی، چالش برانگیز و مناسب با کسب و کار و نوشتن توضیحات قوی و روشن برای وب سایت است.

 

 

این پارامتر نشان دهنده میزان کلیک کاربران بر نرخ نمایش یک صفحه خاص در نتایج جستجو است. با بررسی این پارامتر می توانیم به تاثیرگزار بودن عنوان و توضیحات متا صفحه مورد نظر پی ببریم. -برای مثال اگر 10 کاربر مختلف در جستجوی یک کلمه کلیدی، صفحه ای از یک وبسایت خاص را در نتایج گوگل ببینند، اما فقط یکی از آن ها بر روی وب سایت مذکور کلیک کند و وارد آن گردد، CTR  وب سایت 10% خواهد بود. این پارامتر یکی از بهترین شاخص هایی است که جذابیت وب سایت را در جلب توجه کاربران، نشان می دهد. به طور متوسط هر رتبه در نتایج گوگل درصد مشخص از کلیک کاربران را به خود اختصاص می دهد.

 

بررسی CTR در  سئو سایت -خدمات سئو تارنماگستر

 

بیشترین CTR  معمولا مربوط به رتبه یک گوگل است که در حال حاضر در دسکتاپ 52/31% و در موبایل 05/24% ا ست.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو کلاه سفید

 

  • Bounce rate  در عملکرد سئو سایت

این اصطلاح به این معناست که کاربر ورودی سایت شما بعد از مشاهده مطالب و بدون اینکه فعالیت خاصی در سایت شما انجام دهند از آن خارج شده است. این معیار نشان دهنده رضایت کاربران در مشاهده نتایج حاصل از جستجوی گوگل است. اگر کاربری به یکی از نتایج حاصل از جستجو وارد شود و بلافاصله به صفحه نتایج گوگل باز گردد، می تواند نشان دهنده این باشد که محتوای نتیجه نشان داده شده غیر مرتبط و یا غیر قابل اعتماد نبوده است. اما پایین بودن نرخ پرش نشان دهنده مرتبط بودن محتوا با نیاز کاربران و رضایت بخش بودن نتایج است.

 

Bounce rate - نرخ فرار  در  سئو سایت -خدمات سئو تارنماگستر

 

  • Keyword Ranking   در عملکرد سئو سایت

این معیار به بررسی جایگاه عبارات کلیدی در نتایج جستجو می پردازد که می تواند در بهبود عملکرد سئو به شما کمک کند. برای سنجش این معیار میتوان به صورت دستی برخی از کلید واژه های مرتبط با کسب و کار خود را در موتور جستجو وارد نمود و جایگاه وبسایت را با توجه به کلمات کلیدی یافت.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

۵ ابزار برتر سئو

 

  • Domain Authority    در عملکرد سئو سایت

یکی از مهم ترین اهداف استراتژی های سئو، بهتر کردن سطح اعتبار وبسایت است. وقتی ازدامین آتوریتی صحبت می کنیم منظور ما این نیست که هر سایتی نمره بیشتری بگیرد، رتبه بالاتری دارد بلکه اگر سایتی با قوانین الگوریتم های گوگل هماهنگتر باشد دامین آتوریتی  اش به عدد 100 نزدیک تر خواهد شد.

 

domain authority - دامین آتوریتی در سئو سایت -خدمات سئو تارنماگستر

 

  • New Backlinks And Referring Domainsدر عملکرد سئو سایت

بک لینک ها، لینک های ورودی به یک صفحه از وبسایت هستند. زمانی که یه صفحه به صفحه دیگری لینک می دهد آن را بک لینک می گویند.

از فواید بک لینک می شود به موارد زیر اشاره کرد:

- افزایش ارگانیک رتبه: بک لینک ها کمک می کنند تا در موتورهای جستجوگر رتبه بهتری داشته باشید.

- ایندکس سریع تر: بک لینک ها به رباتهای موتورهای جستجو کمک می کنند تا لینک هایی که به یک وب سایت داده شده است را پیدا کرده و سایت را بهینه تر کنند.

- ترافیک هدایت شده

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو تکنیکال

 

  • در عملکرد سئو سایتPage Speed

یکی دیگر از شاخصه های مهم یک سایت سرعت لود صفحه است، یعنی مدت زمانی که طول می کشد مطالب صفحه بارگذاری شود، افزایش زمان بارگذاری صفحات می تواند عاملی منفی روی تمام عوامل کلیدی باشد.

 

سرعت لود صفحه-gtmetrix.com و تاثیر آنها بر سئو سایت - تارنماگستر

 

  • Conversionsدر عملکرد سئو سایت

این معیار نشان دهنده توانایی یک وبسایت در ترغیب مشتریان برای خرید از فروشگاه آنلاین آنها است. همچنین تبدیل و ترغیب افرادی است که از وبسایتی خاص بازدید می­ کنند تا در آینده به اقداماتی که منجر به فروش می شود دست زنند.

 

Conversions در سئو سایت -خدمات سئو تارنماگستر

 

اگر هنوز هم شک دارید که رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل ارزش هزینه ای که می کنید را دارد یا خیر، کافی است با ما در تارنماگستر تماس بگیرید تا متخصصان ما با بررسی بیزنس و بودجه شما مفیدترین راهکار را در اختیارتان بگذارند. هرگز فراموش نکنید که هر چه بیشتر بر روی سئو سایت تان کار شده باشد و لندینگ پیج بهتری را برای گوگل آماده کرده باشید رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب خواهید نمود.

 

فرم مشاوره رایگان

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha