چگونه لوگو طراحی کنیم؟

برای طراحی لوگوی برند، باید بدانیم:

چگونه لوگو طراحی کنیم؟

قبل از اینکه اقدام به طراحی لوگو برندتان کنید باید بدانید که چه تصویری از برند خود را میخواهید در ذهن مخاطب جا بیندازید.

 

چگونه لوگو طراحی کنیم؟

لوگو طرح نمادینی است که تصویری از کسب و کار شما در ذهن می سازد، بیان تصویریِ معنای شرکت شماست.

پس با کمی ‌فکر و خلاقیت لوگوی شما می‌تواند شاخصه‌ها‌ی مثبت بیزنس تان را به سرعت و به شکل تصویری به نمایش بگذارد.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر

پیشنهاد میکنیم این پادکست را در اینستاگرام تارنماگستر بشنوید

لوگوها براساس استفاده از نمادهای تصویر و نشانه های تصویری دسته بندی می شوند:

 

1. مونوگرام لوگو  Monogram logo – Letter mark

لوگو مخفف چند حرف از برند بوده و با حروف بزرگ نشان داده می شود. غالبا کسب و کارهای مشهوری که شامل چند کلمه هستند از مخفف کلمات برای برند خود استفاده می کنند چرا که به ذهن سپاری اسامی طولانی به عنوان نام برند کار سختی است و از طرفی استفاده از چند حرف(مخفف نام برند) سادگی در طراحی خوانایی بهتری در چاپ  داشته و راحتر به ذهن سپرده می شود پس بهتر است لوگو آن ها از نوع مونوگرام باشد مثل اچ پی، آی بی ام

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - مونوگرام لوگو

 

 

2. لوگوتایپ logotype - Wordmarks

لوگو براساس فونت بوده و برنام برند متمرکز است. هرگاه نام کسب و کار متمایز و کوتاه باشد می تواند با انتخاب یک لوگوتایپ مناسب قدم مهمی در برندینگ بردارد. فونت انتخابی برای لوگوتایپ باید متناسب با ماهیت کسب و کار باشد و حس برند را منتقل کند. البته انتخاب یک فونت و نوشتن نام برند به معنی لوگوتایپ نبوده و گاها برای برندها فونت طراحی می شود، پس از خلاق ترین گرافیست حرفه ای که میشناسید بخواهید تا برای شما لوگوتایپ را طراحی کند، چرا اولین برخورد مخاطبان شما با کسب و کارتان لوگوی شماست.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگوتایپ

 

3. لوگو تصویری Pictorial marks

لوگو شامل ساختاری آیکونیک و گرافیکی است یعنی همان المانی که با شنیده نام برند در ذهن شما تصویرسازی می شود. مثال تکراری سیب گاز زده اپل و پرنده ی آبی توئیتر است. این نوع لوگو قابلیت نماد شدن برای برند را دارد پس مناسب کسب و کارهای جدید هم هست در صورتی که تصویر مناسب انتخاب شود تا تداعی تصویی_ذهنی درستی از برند باشد.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگو تصویری

 

 

4. لوگو انتزاعی Abstract logo

لوگو تصویری هندسی شده از نماد تصویری برند است. و مزیت آن نسبت به لوگوی تصویری در این است که به جای تلاش برای یافتن مناسبترین تصویرفارغ از انواع معانی فرهنگی و اجتماعی آن تصویر می توانید نشانه ای تصویری منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید و با انتخاب فرم و رنگ بهترین حس برند خود را انتقال دهید.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگو انتزاعی

 

5. لوگو Mascot

لوگو شخصیت نقاشی شده است که اغلب بصورت کارتونی و رنگی است. شخصیت انتخاب شده مستقیما با مخاطب درگیر کرده و حس برند را منتقل می کند. این نوع لوگو برای کسب و کارهای مرتبط با خانواده و کودکان مناسبتر است چرا می توانند شخصیت برند را در غالب عروسک و یا لباسهای عروسکی در رویداد ها و کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کرده و با مخاطب تعامل سازنده داشته باشد. لوگوی مسکات برای کسب و کارهای جهانی مختص جوانان که ممکن است نام برند سخت تلفظ شود، نیز بهترین گزینه است.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگو مسکات

 

 

6. لوگو ترکیبی Combination Mark

لوگو ترکیبی wordmark یا lettermark و pictorial یا apstract و یا mascot است؛ بصورتی که تصویر و متن با هم آمده اند و از نوع بسیار منعطف و کارا هستند.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگوی ترکیبی

 

7. لوگو emblem

لوگو شامل یک لوگوتایپ درون یک آیکون یا شکل است. این مدل لوگوی مهرگونه حالت سنتی داشته و برای مراکز دولتی، صنایع غذایی و سایرموارد مناسب هستند. اما بدلیل جزئیات بیشتر لوگو نسبت به لوگوی ترکیبی انعطاف کمتری دارند و برای برندینگ مناسب نیستند یعنی برای چاپ بر روی سایز کوچک کارت ویزیت یا دوخت لوگو بر روی لباس.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر_ لوگو امبلم

 

8. لوگو مینیمال minimal

لوگو با استفاده از حداقل شکل ممکن طراحی می شود. البته با توجه به این امر که سادگی بیش از حد به زیبایی لوگو صدمه نزند و بتواند هویت برند و ارزش کسب و کار را به سرعت نمایش دهد.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگو مینیمال

 

9. لوگو سه بعدی

لوگو با استفاده از قوعد پرسپکتیو و ایجاد بعد ساخته می شود. دارای جذابیت بصری زیادی است. در گذشته کسب و کارهای رسمی از این نوع لوگو استفاده می کردند اما اکنون به ترند طراحی لوگو تبدیل شده است.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر - لوگو سه بعدی

 

چند نکته ی مهم در طراحی لوگو 

- قبل از شروع طراحی لوگو سعی کنید تصویر و ماموریت شرکت را در یک جمله بنویسید تا تلاش‌ها‌ی‌‌تان را حول همان جمله متمرکز کرده و هنگام طراحی مطابق با آن عمل کنید.

- لوگوی شما باید کاملا متمایز از لوگوی شرکت های دیگر در صنعت شما باشد. به عنوان مثال در صنعت تولید نوشابه، لوگوی هیچ یک از کارخانه های کوکاکولا، فانتا، پپسی و اسپرایت  ذره ای شبیه به هم نیستند.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر

 

 

- لوگوی شما باید مقیاس پذیر باشد؛ زیرا که قرار است هم روی کارت ویزیت و هم روی کامیون به یک اندازه خوب به نظر برسد. به همین دلیل، نمادهای ساده بهتر از تصاویر با جزییات بالا هستند؛ زیرا تصاویر ممکن است در مقیاس خیلی بزرگ یا خیلی کوچک مبهم به نظر برسند.

- مطمئن شوید لوگویی که طراحی می‌کنید در حالت سیاه‌و‌سفید به همان اندازه‌ی حالت رنگی مشخص و واضح باشد و ماهیتش از بین نرود. برای مثال، لوگوی اینستاگرام، چه رنگی و چه سیاه و سفید، همان لوگوی اینستاگرام است.

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر

 

- لوگویی طراحی کنید که با گذر زمان چندان نیاز به تغییر نداشته باشد؛ زیرا تغییر لوگو منجر به سردرگم کردن مشتری یا بدتر از آن بیگانه کردن او با برند شما می شود. اگر میخواهید لوگو خود را تغییر دهید، به تدریج این کار را انجام دهید. این تغییر تدریجی را میتوانید به خوبی در تغییرات لوگوی مایکروسافت و پپسی ببینید.  

 

اصول طراحی لوگو و برندینگ در تارنماگستر- تغییر تدریجی لوگو

 

- بعد از طراحی و ثبت لوگو تازه کار اصلی که جا انداختن تصویر لوگو در ذهن مشتری است شروع میشود. روی کارت شرکت، لوازم‌التحریر، سربرگ، بروشور، تبلیغات، وب سایت و هر جای دیگری که نام شرکت را استفاده می‌کنید آن را به کار ببرید. این کار به ساختن تصویر شرکت شما، به چشم آمدن شرکت‌تان و در حالت ایده‌آل به گسترش بیزنس شما منتهی می شود.

 


طراحی گرافیک

خدمات طراحی گرافیک در شرکت تارنماگستر

طراحی گرافیک

نقش طراحی گرافیکی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟وظیفه یه طراح گرافیک مسلط به UI , UX تاثیر طراحی گرافیک در بازاریابی آنلاین وتبلیغات کسب و کارها. چگونه تیم طراحان تارنماگستر تبلیغات کسب و کار شما را بهبود می دهد؟طراحی گرافیکی سایت خدمات طراحی گرافیکی تارنما گستر در عرصه دیجیتال مارکتینگ نحوه سفارش طرح گرافیکی در شرکت تارنماگستر

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha