link juice چیست؟ لینک جویس چگونه کار می کند؟ چطور رتبه لینک جویس سایت خود را افزایش دهیم؟چگونه Link Juice خود را افزایش دهیم؟

 

لینک جویس link juice چیست؟

Link juice لینک جویس اصطلاحی است که در دنیای SEO به معنای ارزش یا دارایی ویژه ای است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر منتقل می شود. این مقدار از طریق پیوندها منتقل می شود. موتور جستجوی گوگل با توجه به اعتبار لینک (Link Authority) و اعتبار بک لینکهایی(Backlink Authority) که به یک صفحه یا وب سایت اشاره می کند میزان این دارایی ویژه را آنالیز می ­نماید تا رتبه صفحه را در نتایج جستجو مشخص نماید.

 

 

انواع روش های لینک گیری از طریق وب:

روش­های زیادی برای لینک­ گیری از وب از طریق مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. تلاش مستقیم به استراتژی های ایجاد لینک از جمله اشتراک اسناد و منابع و موارد دیگر اشاره دارد. تلاش غیرمستقیم ایجاد بک لینک است که از طریق ارائه محتوای عالی در سایت شما حاصل می شود که باعث می شود خوانندگان آن را در وبسایت خویش به اشتراک بگذارند و به صفحات شما به طور طبیعی لینک دهند. ارزش پیوندی که از این سایت ها به سایت شما منتقل می شود، Link juice  است و میزان ارزش این Link juice در اعتبار سایت هایی است که به شما پیوند می خورند.

 

 

Link juice چگونه کار می کند؟

فرض کنید سایت­های A و B را دارید. اگر تمام فاکتورهای رتبه بندی ثابت باشند و سایت A دارای یک لینک باشد در حالیکه سایت B هیچ لینکی نداشته باشد، سایت A به دلیل داشتن لینک از یک سایت خارجی، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. به نمودار زیر نگاه کنید. سایت A لینک ها را از چهار سایت خارجی دریافت می­ کند در حالی که B لینکها را تنها از دو سایت دریافت می کند. از آنجا که سایت A بک لینک ها را از سایت­های بیشتری دریافت می کند، Link juice بیشتری نسبت به B دارد و در نتیجه، A  در نتایج جستجو بالاتر از B قرار می گیرد.

 

link juice لینک جویس چگونه کار میکند

 

نحوه ساخت لینک جویس link juice به چه صورت است؟

به منظور تعیین رتبه صفحات، با اضافه کردن خصیصه nofollow به یک لینک، سبب می شویم تا Link juice به آن صفحه انتقال نیابد و تنها بین باقی لینک ها توزیع گردد. در غیر این صورت انتقال link juice به طور مساوی بین تمام پیوندهای خروجی از یک وب سایت توزیع می شود.

 

نحوه ساخت لینک جویس

 

چطور رتبه لینک جویس وب سایت خود را افزایش دهیم؟

به دست آوردن لینک جویس:

 

  • صفحاتی که دارای محتوای مربوط به سایت شما هستند.

  • صفحاتی که دارای PageRank بالا هستند.

  • صفحاتی که لینک های خروجی نسبتاً کمی دارند.

  • صفحاتی که حاوی محتوای با کیفیت هستند.

  • صفحاتی که در SERP زیاد ظاهر می­شوند.

  • صفحاتی که محتوای تولید شده توسط کاربر دارند.

  • صفحاتی که در بین مخاطبان شبکه های اجتماعی محبوب هستند، یعنی اغلب در رسانه های اجتماعی ذکر می شوند.

 

 

عدم بدست آوردن لینک جویس link juice:

 

  • صفحاتی که لینک با خصیصه nofollowed به سایت شما داده اند

  • صفحاتی با محتوای بی ربط

  • صفحاتی که لینک های زیادی دارند. به عنوان مثال، لینک های تبلیغاتی

  • صفحاتی که توسط  موتور جستجو ایندکس نمی شوند

  • لینک های پولی

  • لینک­های بدست آمده در یک طرح تبادل لینک. (این جایی است که شما در ازای دریافت لینک به سایت خود به سایت شخصی لینک می دهید، که اساساً تأثیر آن را لغو می کند.)

  • لینک هایی از سایت های بی اعتبار و بدون محتوا.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

دیجیتال مارکتینگ

 

چگونه Link Juice خود را به حداکثر برسانیم؟

از آنجایی که link juice در رتبه بندی جستجوی یک صفحه بسیار مهم است، بهینه سازی لینک جویس link juice وب سایت بخشی جدایی ناپذیر از سئو است. که به دو قسمت تقسیم می­ شود:

 

 

به حداکثر رساندن لینک جویس link juice  موجود

یکی از منابع بالقوه لینک جویس link juice که اغلب نادیده گرفته می شود لینک دهی داخلی سایت شماست. مانند اکثر عناصر سئو داخلی on page seo، لینک داخلی با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما شروع می شود. لیستی از چند کلمه کلیدی را برای یک صفحه بیابید سپس لیست صفحاتی را در سایت خود که دارای آن کلمات کلیدی هستند را پیدا کرده این لیست را به چند صفحه با اولویت بالا با امتیاز بالا محدود کنید.

وقتی لیست کلمات کلیدی مورد نظر و صفحات با رنک پیج بالا را جمع کردید، وقت آن است که لینک جویس link juice به صفحات مورد نظر منتقل شود.

 

 

نحوه منتقل شدن لینک جویس:

 

  • با استفاده از کلمات کلیدی در قالب anchor text، لینکها را به صفحه مورد نظر پیوند دهید.

  • از پیوند دادن کلمات کلیدی با نامهای دقیقا یکسان خودداری کنید زیرا از منظر موتور جستجو به عنوان یک هرزنامه به نظر می رسند.

  • در صورت امکان از کلمات مترادف یا کلمات کلیدی مرتبط latent semantic (کلمات کلیدی LSI) استفاده کنید.

  •  لینکهای خروجی غیرضروری را از صفحات خود حذف کنید. 

 

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مقدار ارزشی که از یک صفحه می تواند بگذرد به طور مساوی بین تعداد کل لینکهای یک صفحه تقسیم می شود. برای جلوگیری از عبور لینک جویس link juice، می توانید از برچسپ "rel="nofollow استفاده کنید، اما نوفالو کردن یک صفحه نمی تواند سبب افزایش میزان ارزش سهم دیگر لینکهای صفحه شود. (می توانید تعداد پیوندهای داخلی یک صفحه را در Google Search Console در زیر بخش Search Traffic پیدا کنید.)

 

 

 به دست آوردن لینک جویس link juice  بیشتر 

لینک سازی از همان ابتدا بخشی حیاتی در بهینه سازی سئو وب سایت بوده است. بک لینک ها می توانند یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو باشند. هر لینک خارجی به دامنه شما بیانگر این است که سایت شما چیزهای مرتبط و ارزشمندی برای کاربران دارد. این بدان معناست که موتورهای جستجو لینک جویس Link Juice  را از طریق بک لینک­ها منتقل می کنند و هنگام رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو تاثیر بسزایی دارد، الگوریتم  PageRank  گوگل مشهورترین نمونه از این مورد است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی واکنش گرا

 

چگونه می توانید بک لینک برای سایت خود ایجاد کنید؟

 1-  برچسب "hreflang"

ممکن است محتوای وب سایت های بین المللی ترجمه یا بومی سازی شوند تا برای همه کاربرانشان مناسب باشند. برچسب hreflang با استفاده از یک سیگنال در موتورهای جستجو، هر صفحه را به نسخه های مختلف نشان می دهد و به آنها کمک می کند تا بسته به زبان یا مکان کاربر، مناسب ترین نسخه را برگرداند. برچسب های Hreflang همچنین امکان به اشتراک گذاری لینک جویس LinkJuice را بین صفحات و نسخه های بومی سازی شده معادل آن فراهم می کند، و پایه خوبی برای رتبه بندی این صفحات در موتورهای جستجوی محلی فراهم می کند. همچنین می توان برچسب های hreflang را به xml sitemap نقشه سایت خود اضافه کرده و به یک فایل واحد، جهت هدایت موتورهای جستجو به همه صفحات و نسخه های ترجمه شده یا بومی شده مرتبط با آن ها ساخت.

 

 

2- احیای پیوند

 احیای پیوند، فرآیند یافتن و حذف پیوندهای قدیمی است که به صفحات شما اشاره می کنند. برای یافتن URL هایی که ارور 404 را برمی گردانند از یک خزنده مانند Site Crawl استفاده کنید یا گزارش صفحه اول فهرست Google search console را بررسی کنید. برای یافتن لینک­های یک صفحه می توانید از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید. پیوندهای قدیمی با وضعیت 404 می توانند باعث شوند که Google  صفحه اصلی شما را به عنوان صفحه 404 ببیند و بر نرخ تبدیل سایت شما تأثیر بگذارد. این موضوع مشکل شایع خیلی از وب سایت‌ها است.

 

 

3-  تولید محتوای با ارزش

 یکی از موثرترین راه ها برای تولید لینک جویس Link Juice بیشتر، تولید محتوایی است که ارزش لینک­دهی دارد.

برای تولید محتوای جذاب که افراد به آن لینک دهند از روش‌های زیر استفاده نمائید:

  • گسترش محتوا: موضوعات جذاب با قابلیت به اشتراک گذاری را بیابید. لیستی از 10 یا 20 موضوع برتر را یافته و به مخاطبان خود اختصاص دهید. و با جزئیات و مثالهای متعدد محتوا را به نگارش درآرید.

  • بروزرسانی محتوا: محتوا همیشه از رده خارج می شود. به روزرسانی یک مطلب با جدیدترین اطلاعات، آن را بسیار مفیدتر و قابل پیوندتر می کند.

  • زیباسازی محتوا: کاربران عناصر بصری را ترجیح می دهند، مخصوصاً وقتی صحبت از مباحث سنگین داده باشد، اینفو گرافیک ها فوق العاده قابل اشتراک هستند.

هنگامی که مطالب را به صورت گسترده تهیه کردید، آن را در رسانه های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. درگیر کردن مخاطبان، اشتراک گذاری پیوندها را به همراه دارد.

 

 

4- ارتباط یابی

 اکنون که محتوای لینک پذیر خود را آماده کردید، زمان مهم ایجاد لینک است: ارتباط یابی. برای یافتن بهترین افرادی که مایلند با شما ارتباط برقرار کنند، با تحقیق در مورد رقبا شروع کنید. برای یافتن سایتهایی که به رقبای شما اشاره می کنند از ابزاری مانند Open Site Explorer استفاده کنید. صفحات ارجاع دهنده مانند فروم ها و دایرکتوری ها را نادیده نگیرید. اکنون لیستی از وب سایت هایی را دارید که:

  • به صنعت شما علاقه مند هستند،

  • در رابطه با موضوع شما هستند،

  • قبلاً به محتوای مشابه (اما مسلما نامرغوبتر) لینک می داده اند

 برای بررسی صلاحیت دامنه های موجود در لیست خود، سایت های دارای بیشترین امتیاز را پیدا کنید و آنها را هدف قرار دهید تا شانس خود را برای دریافت با ارزش ترین لینک ها، افزایش دهید.

 

ابزارهای تهیه لیست ارتباطی:

  • BlogDash: بلاگرهای حوزه فعالیت خود و مهمتر از همه، اطلاعات تماس و آنچه که اخیراً در مورد آن نوشتند را بیابید.

  • AuthorCrawler:این ابزار با خزیدن در بین پیوندهای یک صفحه اطلاعات نویسندگان را استخراج می کند و همچنین از SEOmoz API برای لینک دهی وبلاگ ها به صفحه و یافتن  Domain Authority استفاده می کند.

 

هنگام انجام اقدامات ارتباطی با بک لینک، با تعیین ارزش محتوای خود شروع کنید. صفحه مورد نظر خود را از نظر وجود پیوندهای خراب که می­تواند جایگزین شوند، بررسی کنید. Check My Links ابزاری عالی برای یافتن پیوندهای نامعتبر است که می توانند به URL شما هدایت شوند. هنگام ارسال ایمیل­ها، الگوی کلی ارائه دهید تا هنگام نوشتن ایمیل برای بلاگرها از آن استفاده کنید. این کار به ساده سازی روند کار شما کمک خواهد کرد.

 

 

عناصر مورد استفاده هنگام ساخت الگو ایمیل:
  •  محتوای شما نسبت به محتواهای قبلی بلاگرها باید ارزش افزوده‌ای داشته باشد. بلاگرها احتمالاً علاقه ای به خواندن مطالب تکراری را ندارند در عوض، شروع کنید و به آنها بگویید که چگونه مقاله شما خلا موجود در پست قبلی وبلاگ آنها را پر می کند.

  • URL ها را مستقیماً در ایمیل کپی و جایگذاری نکنید. حتی اگر به صورت دستی انجام می دهید، زیرا به نظر می ­رسد از نرم افزاری استفاده کرده اید که اطلاعات را از اکسل بیرون آورده است. پیوند به پست وبلاگ یا حتی حذف کردن کامل URL را امتحان کنید. نویسندگان احتمالاً پستی را که اخیراً نوشته اند به خاطر می آورند.

  • از یک عنوان موضوعی منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید. اگر می خواهید با یک وبلاگ معتبر تماس بگیرید، احتمالاً با ده­ها و یا حتی صدها نفر برای جلب توجه، رقابت می کنید. اگر موضوع ایمیل شما این‌ها باشد: "این ایمیل خوانده شود" یا "دوست دارید با وبلاگ‌نویس در ارتباط باشید"، احتمالاً بدون باز شدن حذف می‌شود. موضوعات ایمیل خود را به اندازه کافی واضح بنویسید که گیرنده موضوع را بدون ابهام متوجه شود.

  • با وارد کردن اطلاعات تماس شخصی خود باعث افزایش اعتبار شما می شود و ایمیل شما کمتر اسپم به نظر می رسد.

ممکن است متوجه شوید که فقط از درصد کمی از بلاگرها که با آنها تماس گرفته اید، پاسخ دریافت کرده اید. دلسرد نشوید بخاطر بسپارید: بدین جهت با بلاگرها تماس گرفتید که مخاطبان زیاد و ارزش بالایی داشتند. این بدان معنی است که وقتی صحبت از ارزش عبور داده شده توسط لینک­های آنها می شود، حتی مقدار کم هم می تواند کمک زیادی کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

ارزش کامل Link Juice

به یاد داشته باشید که link juice  از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در واقع روشی برای سنجش دیدگاه بازدیدکنندگان درباره محتوای وب سایت و نام تجاری شما است. link juice  برای رتبه بندی Google شما بسیار مهم است. از این رو یک روش عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری، ایجاد اعتبار شما و تثبیتان به عنوان منبعی در حوزه فعالیت خاصی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لینک جویس می توانید با کارشناسان سئو تارنماگستر تماس بگیرید.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که کسب و کار خود را بصورت هدفمند و آنلاین تبلیغ کنید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha