سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

بهبود رتبه سایت در گوگل: محتوای باکیفیت- استفاده از کلمات کلیدی- لینک سازی- بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه-ساختار URL، مزایای سئو کلاه سفید

 

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو از سه قسمت خزنده‌ها یا Crawlers، ایندکس Index و الگوریتم Algorithm تشکیل شده‌اند. موتورهای جستجو مثل گوگل برای پیداکردن محتواهای مختلف از ربات‌های خزنده Crawler یا عنکبوت‌ها استفاده می‌کنند. محتوا ممکن است یک صفحه از سایت، یک عکس، ویدیو، یک فایل پی دی اف یا غیره باشد. کراولرها از طریق لینک‌ها سایت‌های مختلف را بررسی می‌کنند و محتوا را صرف نظر از نوع آن پیدا می‌کنند. کراولرها با بررسی صفحات وب و لینک‌های موجود در یک صفحه URLهای مختلف را پیدا و آن‌ها را ایندکس می‌کنند. ایندکس پایگاه داده‌ای از URLهای پیدا شده توسط کراولرهاست و از  URLهای دخیره شدن در آن برای جستجوهای بعدی کاربران استفاده می‌شود. در نهایت هنگامی که کاربر یک کلیدواژه را جستجو می‌کند، بهترین نتایج مرتبط با آن کلیدواژه از طریق الگوریتم برای مخاطب نمایش داده می‌شود.

 

 

مهم ترین ملاک های رتبه بندی در گوگل:

ارتباط یا Relevancy

مسلما کاربری که به دنبال وسایل مورد نیاز کمپینگ است علاقه‌ای به دیدن صفحات مرتبط با دستور پخت قرمه سبزی ندارد. ارتباط Relevancy دقیقا اینجا اهمیت پیدا می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یکی از عوامل‌ تاثیرگذار بر رتبه یک سایت است. کراولرهای گوگل با بررسی محتوای یک صفحه و کلمات کلیدی به کار رفته در آن مرتبط بودن یک صفحه را می‌سنجند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو تکنیکال

 

 اعتبار یا Authority

اعتبار Authority یک صفحه‌ را بک لینک‌ها می‌سازد. بک لینک تعداد پیوندهایی ورودی از سایت‌های دیگر به صفحات یک پیج است. بالا بودن تعداد بک‌های یک صفحه برای گوگل نشانه‌‌ی قابل اعتماد بودن و با ارزش بودن محتوای آن صفحه است در نتیجه اگر یک صفحه از نظر گوگل معتبر و با ارزش باشد، رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست می‌آورد.

 

 

مفید بودن

مفید بودن یک محتوا علاوه بر معتبر و مرتبط بودن آن، یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی گوگل است. ایجاد محتوای مفید و جذاب توجه کاربر را به سایت جلب می‌کند. اگر کاربری محتوای یک سایت را مفید بدانند زمان بیشتری در سایت سپری می‌کنند و حتی ممکن است از سایر صفحه‌های سایت نیز بازدید کنند در نتیجه بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش سایت پایین می‌آید. در واقع موتورهای جستجو مفید بودن یک محتوا را از طریق سیگنال‌های تجربه کاربری متوجه می‌شوند.

 

وایت هت سئو white hat seo سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید White Hat SEO

اساس سئو کلاه سفید بر پیروی از اصول و قوانین است. سئو کلاه سفید با پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های ارائه شده از طرف موتورهای جستجو مثل گوگل باعث بهبود رتبه و جایگاه سایت در نتایج گوگل می‌شود. با به کار گرفتن قوانین سئو کلاه سفید صاحبان سایت و بازاریاب‌های دیجیتال از خلق ارزش و امنیت برای کاربران خود می‌تواند اطمینان داشته باشند. اولین اصل در سئوی کلاه سفید پیروی از دستورالعمل‌های وب مستر گوگل برای جلب رضایت کاربران و سپس رضایت موتورهای جستجوست. اصل دوم در سئو کلاه سفید توجه بر مخاطب است، مخاطب با هدف پیدا کردن پاسخی مناسب و مرتبط به سوال خود در گوگل جستجو می‌کند.

موتورهای جستجو نیز برای پاسخ به این سوال به دنبال محتوای با کیفیت هستند. استراتژی سئو کلاه سفید با ارائه تاکتیک‌هایی مانند بهبود سرعت سایت یا تولید محتوای با کیفیت، به بهبود تجربه و رضایت کاربر از سایت کمک می‌کنند. اصل سوم در استراتژی سئو کلاه سفید، توجه بر رویکردی درازمدت است. استفاده از دستورالعمل‌های گوگل وب مستر و ایجاد تجربه مثبت کاربر رویه طولانی مدتی است و به سادگی به دست نمی‌آید و به قول معروف دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. استفاده از سئو کلاه سفید ممکن است از روش‌های دیگر طولانی‌تر و وقت‌گیر‌تر باشد اما نتایج حاصل شده از آن ماندگارتر است و ریسک پنالتی شدن از طرف گوگل را ندارد. در واقع در سئوی کلاه سفید شما بر محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید و با محتوای ارزشمند تجربه بهتر از سایت را به مخاطب خود منتقل می‌کنید.

 

فرم مشاوره رایگان

 

تاکتیک‌های استراتژی سئو کلاه سفید برای بهبود تجربه کاربر از سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل:

 

1.محتوای باکیفیت

محتوا باید برای مخاطب خلق ارزش کند، فراموش نکنید در سئو کلاه سفید مخاطب جایگاه برتری نسبت به موتورهای جستجو دارد. محتوا باید رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد، به پیمایش کاربر در سایت کمک کند و پاسخ مناسبی برای کوئری‌ها داشته باشد. محتوای با کیفیت و منحصر به فرد علاوه بر خلق ارزش برای سایت و کاربر، جذب لینک ورودی نیز برای سایت به همراه دارد که به بهبود جایگاه سایت در گوگل کمک می‌کند.

 

 

2.استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن

اولین قدم در سئو این است که مشخص کنیم برای چه موضوع خاصی می‌خواهیم تولید محتوا کنیم. با این کار کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند را می‌توانیم شناسایی کنیم و برای آن محتوا تولید کنیم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن به ایندکس شدن و رتبه بهتر سایت در آن کلمه کلیدی کمک می‌کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

3.توضیحات متا

توضیحات متا Meta Descriptions در واقع توضیحات کوتاهی است که محتوای صفحه را به موتور جستجو و کاربر معرفی می‌کند. موتورهای جستجو به دنبال کلمه‌های کلیدی در توضیحات متا هستند و به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا بسیار با اهمیت است.

 

 

4.لینک سازی

لینک‌های ورودی ارگانیک در موتورهای جستجو بسیار با ارزش‌تر از لینک‌های پولی هستند. به دست آوردن لینک‌های معتبر خارجی کاری سخت و زمان‌بر است اما تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی در نتایج گوگل دارد و بازدید و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

 

 

5.ناوبری آسان سایت

ناوبری سایت لینک‌هایی هستند که با پیوند دادن صفحات یک سایت با یکدیگر، مسیر را برای حرکت کاربر و کراولرهای گوگل در سایت راحت‌تر می‌کند. با قرار دادن لینک‌های مهم سایت در منوها، اولا مخاطب را با مهم‌ترین پیوندهای سایت آشنا می‌کنید، دوما دسترسی آن‌ها به محتواهای با ارزش سایت را آسان می‌کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

 

6.بارگزاری سریع سایت

یکی از تکنیک‌هایی که معمولا در استراتژی کلاه سفید نادیده گرفته می‌شود سرعت بارگزاری سایت است. رضایت کاربر از سایت را علاوه بر تولید محتوای با کیفیت، با سرعت بالای بارگزاری نیز می‌توان جذب کرد. به طور کلی پایین بودن سرعت بارگزاری سایت، موجب نارضایتی و در نتیجه خروج کاربر از سایت می‌شود. با توجه به اهمیت بالای بانس ریت یا نرخ خروج در رتبه‌بندی گوگل، از اهمیت سرعت بارگزاری بر رتبه سایت در گوگل نباید غافل شد.

 

 

7.بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه

کاربران امروز بیشتر جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط Bright Edge - 57 درصد کل ترافیک آنلاین در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اتفاق افتاده است. بنابراین نباید نقش بهینه سازی صفحات سایت در نمایشگر های موبایل و تبلت را دست کم گرفت، بنابراین سئو سایت شما بر اساس نمایش در صفحه موبایل هم ارزیابی میگردد. 

 

 

8.ساختار URL

داشتن لینک داخلی و ساختار URL منظم، موجب سهولت حرکت کراولرهای گوگل در بین صفحات وبسایت می‌شود که نتیجه آن ایندکس شدن سریع صفحات است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

مزایای سئو کلاه سفید

مسلما یکی از اهداف سئو کسب جایگاه بهتر در رتبه‌بندی نتایج گوگل SERP است، که از روش‌های مختلف و سریع‌تری مثل تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌توان به موفقیت رسید، اما این موفقیت همیشگی نیست. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل استفاده از روش‌های برخلاف اصول ممکن است باعث پنالتی شدن سایت از طرف گوگل شود؛ در عوض تکنیک کلاه سفید اگرچه وقت‌گیر و طولانی است اما موفقیت و جایگاه ثابتی را در SERP به دنبال دارد. در سئو کلاه سفید با استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی که اگرچه نیازمند زمان و صبوری است، با هدف‌گیری کاربرها و مشتریان هدف، می‌توان آن‌ها را به مشتری یا کاربر وفادار تبدیل کرد. استفاده از سئو کلاه سفید نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای جایگاه بهتر و یا هزینه‌های جریمه از طرف گوگل ندارد. سئو کلاه سفید بر اهداف بلندمدت متمرکز است که تنها هزینه آن زمان و صبر است. اما با مورد توجه قرار گرفتن سایت و بالا رفتن رتبه آن، ترافیک بازدید بیشتر می‌شود که تاثیر آن را می‌توان بر نرخ ROI مشاهده کرد.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha