گوگل در Google I/O 2024 از AI Teammate رونمایی کرد، همکار مجازی جدیدی که با هوش مصنوعی Gemini طراحی شده است. این ابزار نوآورانه برای Google Workspace، وظایف تیمی را بهبود می بخشد.

 

 

AI Teammate گوگل ابزار نوآورانه ای که با فناوری هوش مصنوعی Gemini طراحی شده ، این دستیار مجازی که برای Google Workspace ساخته شده . در نگاه اول، تقریباً شبیه به "Team Copilot" مایکروسافت به نظر می‌رسد که در Microsoft Build 2024 معرفی شد. این ابزار می‌تواند اسناد مشترک، نظرات، ایمیل‌ها، چت‌ها و اطلاعات موجود در Workspace را جمع‌آوری کند و از آن برای "همکاری" با کارکنان استفاده کند.

 

هوش مصنوعی گوگل همکار مجازی

 
 
 

همه چیز درباره "AI Teammate" هوش مصنوعی گوگل

تصور کنید یک دستیار هوشمند که می‌تواند به طور فعال در کارهای تیمی شما شرکت کند، AI Teammate گوگل فراتر از عملکردهای پایه می‌رود و به طور یکپارچه با برنامه‌های آشنایی مانند جیمیل، داکس و چت ادغام می‌شود.

ویژگی جالب توجه این است که AI Teammate حساب کاربری Workspace خود را دارد و می‌تواند نقش‌ها و اهداف خاصی در پروژه‌های شما داشته باشد.

 

مثال: آیا برای مدیریت تعداد بالای ایمیل های خود دچار مشکل شده اید؟

می‌توانید نقش "مدیر ایمیل" را به AI Teammate اختصاص دهید. این ابزار می‌تواند ایمیل‌ها را مرتب کند، پیام‌های مهم را نشان دهد و حتی بر اساس ترجیحات شما پاسخ‌هایی بنویسد.

 

بهبود همکاری با هوش مصنوعی گوگل

همکاری با هوش مصنوعی گوگل نیز به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، AI Teammate می‌تواند در بحث‌ها شرکت کند و اطلاعات مرتبط را از طریق نظرات و چت‌ها ارائه دهد.

 

مثال: ایده‌پردازی برای یک کمپین بازاریابی می خواهید؟

AI Teammate را در یک Google Doc یا Chat ذکر کنید، می‌تواند داده‌های کمپین‌های قبلی را تحلیل کند، روندهای مرتبط را پیشنهاد دهد و حتی محتوای خلاقانه تولید کند تا بحث را شروع کند.

 

کاربردهای عملی AI Teammate گوگل

یکی از ویژگی‌های اصلی AI Teammate گوگل این است که می‌توانید یک همکار با هوش مصنوعی سفارشی ایجاد کنید، وقتی AI Teammate خود را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید نامی سفارشی به آن بدهید (گوگل نام "Chip" را انتخاب کرد)، نقش شغلی به آن اختصاص دهید و حتی توضیحاتی در مورد وظایفی که قرار است انجام دهد به آن ارائه دهید.

 

 

بهبود همکاری با استفاده از هوش مصنوعی گوگل

 

تعامل با همکار هوش مصنوعی گوگل

در طول دمو Google I/O، گوگل بیشتر بر نحوه تعامل شما با همکار هوش مصنوعی گوگل خود در مکالمات روزمره تأکید کرد. این فقط یک مرحله از تعاملات هوش مصنوعی شما را حذف می‌کند و به ربات شما اجازه می‌دهد در اتاق‌های چت شما نفوذ کند، به جای اینکه در یک نوار کناری قرار گیرد.

 

دسترسی به AI Teammate گوگل

در حالی که جزئییات خاص هنوز در حال مشخص شدن هستند و کسی خبر کاملی در باره آن ندارد، اما این موارد درباره دسترسی به هوش مصنوعی جدید گوگل را می‌دانیم:

 

  • محدودیت دسترسی:

به دلیل در حال توسعه بودن، AI Teammate احتمالاً در ابتدا به صورت محدود عرضه خواهد شد. ممکن است از طریق آزمایش‌ها یا برنامه‌های بتای Google Workspace ارائه شود.

 

  • کنترل مدیران:

مدیران Workspace احتمالاً کنترل بر فعال‌سازی و مدیریت AI Teammate در سازمان خود خواهند داشت.

 

  • تمرکز بر همکاری تیمی:

با توجه به ویژگی‌های همکاری این هوش مصنوعی، AI Teammate احتمالاً برای تیم‌های استفاده‌کننده از Google Workspace طراحی شده است.

 

 

دسترسی به AI Teammate گوگل هوش مصنوعی گوگل برای همکاری

 

چشم‌انداز گوگل برای همکاری انسان و هوش مصنوعی

گوگل تاکنون نتایج عالی از سرمایه‌گذاری‌های خود در هوش مصنوعی دیده است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با چت‌بات Gemini گوگل، ویژگی‌های هوش مصنوعی در برنامه‌های موبایل و وب و حتی هوش مصنوعی در جیمیل، آزمایش کرده‌اند.

در نهایت، معرفی همکارهای هوش مصنوعی به محل کار احتمالاً به نگرانی‌های مربوط به جایگزینی مشاغل با هوش مصنوعی دامن خواهد زد. از یک سو، داشتن یک عامل هوش مصنوعی که به همکاری‌ها کمک کند و مدیریت پروژه‌ها را انجام دهد مفید به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، موانعی وجود دارد که باید بر آن‌ها غلبه کرد. همه افراد احساس راحتی نمی‌کنند که در کنار یک ربات هوش مصنوعی کار کنند.اکنون، باید دید که آیا همکارهای هوش مصنوعی به یک همکار مفید در دفتر تبدیل می‌شوند یا نه.

 

نتیجه‌گیری

اگرچه هنوز این هوش مصنوعی در حال توسعه است،اما AI Teammate گوگل امکانات هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد. می‌تواند نحوه کار ما با فناوری را متحول کند، تیم‌ها را کارآمدتر و دقیق تر کند. چه AI Teammate بهترین همکار مجازی شما شود یا دستیار دیجیتالی که امور را به خوبی پیش ببرد، یک چیز مشخص است: نحوه کار ما قرار است هوشمندتر شود.

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha