اگر تابحال در مورد کسب و کارهای بزرگ تحقیق کرده باشید، متوجه خواهید شد که تمامی آن ها دارای مدیر سئو  هستند که در واقع مسئولیت طراحی استراتژی سئو، مدیریت تیم تولید محتوا، سئو تکنیکال سایت و … را بر عهده دارند، اما واقعا به چه شخص یا فردی مدیر سئو گفته می شود؟ین فرد باید دارای چه مهارت هایی باشد و چه وظایفی را در یک شرکت یا کسب و کار آنلاین برعهده دارد؟

 
 
مدیر سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد
 
 

سئو یا بهینه سازی سایت به چه معناست؟

شاید خیلی از افراد که در حوزه تکنولوژی مشغول به فعالیت هستند، ندانند که سئو چیست. بنابراین ابتدا راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی سایت به مجموعه‌ای از روش‌ها و فرآیندهایی اطلاق می‌شود که برای بهبود رتبه و نمایش وبسایت در نتایج موتورهای جستجو و افزایش ترافیک استفاده می‌شود.

 

 اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

     

 

هدف اصلی سئو افزایش برداشت و دیده شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو می‌باشد. بهبود سئو وبسایت شامل اقداماتی می‌شود که به ساختار کلی وب سایت، محتوا، لینک‌ها و سایر عوامل مرتبط با آن توجه کند تا به موتورهای جستجو نشان داده شود که وبسایت شما بهترین مرجع برای کلمات کلیدی مربوط است.

 

این در نتیجه به رتبه‌بندی مطلوب در نتایج جستجو کمک خواهد کرد و میزان بازدید و ترافیک آلی را افزایش می‌دهد. یک مدیر سئو باید بتوانید سئو سایت شرکتی و سایر حوزه ها را به راحتی انجام دهد.

 

بهینه سازی سایت به چندین جنبه اصلی تقسیم می‌شود. شامل: بهینه سازی فنی، داخلی، خارجی، سئو محلی، سئو محتوا و … است.

 

چرا به یک مدیر سئو نیاز است؟

یک سازمان یا مجموعه برای اینکه بتواند در دنیای دیجیتال شناخته و دیده شود نیاز به حضور در پلتفرم هایی دارد که بتواند خدمت یا محصول خود را به کاربران ارائه دهد که یکی از آن ها، سایت است. هنگامی که کاربران یک خدمت یا محصول را جستجو می کنند، ضریب احتمال  کلیک روی نتایج برتر در مقایسه با سایر نتایج بالاتر است و اینجاست که اهمیت سئو نمایان می شود چون رسیدن به نتایج برتر نیاز به پیاده سازی اصول و قواعدی دارد که کمیت و کیفیت ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

مدیر سئو شخصی است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند و کاربران حوزه ی فعالیت شما را به سمت سایت شما کشانده و آن ها را از یک جستجوگر ساده به کاربر همیشگی سایت شما و در نهایت به مشتری بالقوه تبدیل کند. 

گاه تصور می شود که سئو ساده است و تنها به تولید محتوا و بارگذاری آن محدود می شود و صاحب کسب و کار به راحتی می تواند در کنار کار تخصصی خود، سئو سایت را نیز پشتیبانی کند. غافل از اینکه سئو به تخصص و تجربه نیاز دارد. 

 

مدیر سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد

 

یک مدیر سئو چه کاری انجام می دهد؟

تحقیق کلمات کلیدی

یک مدیر سئو چه برای سازمان خود و چه برای یک سازمان مشتری، جستجوی کلمات کلیدی را انجام می دهد تا مشخص کند سازمان باید کدام کلمات کلیدی را با محتوای سئو هدف قرار دهد.

 

On-Page & Technical SEO

 

مدیران سئو مسئول افزایش ترافیک وب سایت از طریق سئو داخلی و فنی هستند. سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی صفحات وب منفرد حول یک کلمه کلیدی خاص، به منظور به دست آوردن ترافیک جستجوی بیشتر از پرس و جوهایی است که شامل آن کلمه کلیدی است.

 

سئوی فنی فرآیندی است برای ممیزی و بهبود پیاده سازی فنی یک وب سایت، که آن را برای کاربران انسانی و ماشینی، به ویژه خزنده های موتورهای جستجو، در دسترس تر می کند.

 
 

استراتژی محتوا

مدیران سئو مسئول توسعه و اجرای استراتژی محتوا هستند. بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی دیجیتال است که هدف آن ایجاد و توزیع محتوایی است که برای مشتریان بالقوه روشن، مفید و در نهایت ارزشمند باشد. بازاریابی محتوای مؤثر، سازمان را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در یک صنعت یا جایگاه قرار می دهد.

 

مدیران سئو در ایجاد استراتژی محتوا شرکت می کنند و همچنین ممکن است وقت خود را صرف ایجاد خلاصه محتوا برای نویسنده کارکنان یا نوشتن محتوا کنند.

 
 

جلسات مشتریان

مدیران سئو به طور منظم با حساب های مشتری خود ملاقات می کنند تا درباره استراتژی بحث کنند، اولویت ها را تعیین کنند و از همسویی بین فعالیت های بازاریابی خود و اهداف تجاری مشتری اطمینان حاصل کنند.

 
 

تحلیل داده ها

مدیران سئو از داده‌های ترافیک وب از منابعی مانند Google Analytics استفاده می‌کنند تا بفهمند کدام صفحات وب یا عبارت‌های جستجو بیشترین ترافیک، سرنخ و فروش را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند.

 

مدیر سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد

 

10 مهارت ضروری برای مدیران سئو

اگر به عنوان یک مدیر سئو در نظر دارید، ما فهرستی از ده مهارت مهمی را که باید در مسیر خود به آنجا پرورش دهید، گردآوری کرده ایم. این مهارت‌ها اغلب در شرح وظایف پست شده برای نقش‌های مدیر سئو ذکر می‌شوند و هر روز توسط متخصصان سئوی خودمان برای ایجاد نتایج واقعی در بازاریابی جستجو استفاده می‌شوند.

 

1. بازاریابی محتوا – طراحی، برنامه ریزی، ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند برای مشتریان احتمالی.

 

2. بهینه سازی فنی سئو - بهینه سازی پیاده سازی فنی یک وب سایت برای افزایش دید جستجوی ارگانیک آن.

 

3. لینک سازی – پیاده سازی تکنیک ها و روش های تخصصی که سایر وب سایت های مورد اعتماد را تشویق می کند تا به وب سایت مشتری پیوند دهند.

 

4. سئوی درون صفحه - بهینه سازی صفحات وب منفرد برای افزایش دید آنها در نتایج جستجوی ارگانیک.

 

5. مدیریت وب سایت – استفاده از سیستم های مدیریت محتوای وب سایت برای انتشار محتوای بهینه شده با سئو، مدیریت نظرات و انجام سایر وظایف اداری.

 

6. HTML/CSS HTML and CSS زبان هایی هستند که ساختار، سبک و قالب محتوا را در یک صفحه وب تعریف می کنند. مدیران سئو که HTML و CSS را درک می‌کنند، می‌توانند تغییرات ساده کدنویسی را در یک وب‌سایت بدون کمک توسعه‌دهنده اعمال کنند.

 

7. بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) - استفاده از نرم‌افزار تخصصی برای انجام آزمایش‌های محتوا به منظور افزایش نرخ تبدیل و افزایش درآمد.

 

8. کپی‌ رایتینگ – ایجاد محتوای آموزنده و جذاب وب‌سایت، پست‌های مهمان و سایر رسانه‌های خلاقانه.

 

9. مدیریت پروژه – برنامه ریزی پروژه های سئو، ایجاد جدول زمانی واقع بینانه، برقراری ارتباط با ذینفعان، تخصیص منابع، عیب یابی مسائل، و ارائه (و اندازه گیری) نتایج.

 

10. مدیریت ارتباط با مشتری - جلسات منظم با مشتریان برای همسو کردن فعالیت های بازاریابی با اهداف تجاری. تعیین انتظارات واقع بینانه و ارائه نتایج مثبت.

 

مدیر سئو چه ویژگی هایی باید داشته باشد

 

چگونه در 3 مرحله ساده مدیر سئو شوید

اگر مشتاق این هستید که مدیر سئو شوید و هر روز برای افزایش ترافیک ارگانیک و ایجاد دید آنلاین برای مشتریان خود کار کنید، در اینجا چند خبر عالی وجود دارد: شما فقط چند قدم تا تحقق رویای خود فاصله دارید.

 

 

ایجاد مهارت و دریافت گواهی در سئو

قبل از اینکه بتوانید یک مدیر سئو شوید، باید مدتی را صرف توسعه مجموعه مهارت های خود در مورد بهینه سازی موتور جستجو کنید. یک راه عالی برای شروع، گذراندن یک دوره SEO است که گواهینامه بهینه سازی موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

 

در موسسه Directive، دوره سئو ما به شما یک فرآیند اثبات شده را معرفی می کند که می توانید از آن برای شروع به تولید نتایج بلافاصله در نقش بازاریابی جستجو استفاده کنید. شما تجربه عملی در ساخت کمپین های واقعی و گواهی پایان کسب خواهید کرد که می توانید هنگام درخواست شغل بعدی خود در بازاریابی به رزومه خود اضافه کنید.

 

 

سئوی سایت سطح پایین را هدف قرار دهید

یک سئو سایت سطح پایین فرصتی ارزشمند برای کسب تجربه در صنعت و یک پله ضروری برای سمت‌های شغلی مدیر بازاریابی یا مدیر سئو است.

نقش‌های بازاریابی مانند «متخصص دیجیتال مارکتینگ» یا «متخصص سئو» به شما امکان می‌دهد تا تجربه بهینه‌سازی صفحات وب برای پلتفرم‌های جستجوی اصلی، مدیریت پروژه‌های بازاریابی جستجو و کار با مشتریان را به دست آورید - همه مهارت‌هایی که در نهایت به عنوان یک مدیر سئو به آن نیاز خواهید داشت.

 

فارغ التحصیل مدیر سئو

پس از 6 تا 24 ماه به عنوان یک متخصص سئوی سطح مقدماتی، باید آماده باشید تا برای مشاغل به عنوان مدیر سئو اقدام کنید.

در این مرحله، پیشینه شما باید منعکس کننده دانش فنی گسترده در سئو و درک کاملی از نحوه مدیریت موثر پروژه ها و همکاری به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی باشد.

به عنوان یک مدیر سئو، در حالی که به توسعه مهارت های خود ادامه می دهید و تأثیر واقعی بر تجارت و مشتریان خود می گذارید، حقوق بسیار خوبی دریافت خواهید کرد.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha