فرآیندی که برای ایجاد و انتشار تصاویر در ابعاد، حجم و کیفیت مناسب استفاده می‌شود، بهینه سازی تصاویر می‌گویند.

 

دلیل استفاده از تصاویر:

تصاویر باعث جلب توجه مخاطب به محتوا و جذاب‌شدن محتوا می‌شود، این نکته‌ای است که همه می‌دانیم، اما از نظر سئو هم به همان درجه، استفاده از تصاویر اهمیت دارد، چون گوگل به رضایت مخاطبان محتوای شما اهمیت می‌دهد و نیز، تصاویر باعث درک بهتر مطلب خواهد شد و نتیجه نهایی، افزایش تعامل کاربر و بهبود سئو خواهد شد.

 

 

بهینه‌ سازی تصاویر چیست؟

فرآیندی که برای ایجاد و انتشار تصاویر در فرمت‌های رایج مانند jpeg, gif, png, webp, svg در ابعاد، حجم و کیفیت مناسب استفاده می‌شود، بهینه سازی تصاویر می‌گویند. هدف بهینه سازی تصاویر، افزایش جذابیت محتوا و درک بهتر مفهوم محتوا برای مخاطب و گوگل است که با موارد دیگری نظیر برچسب‌گذاری تصاویر، نام مناسب و سایرموارد انجام می‌شود تا ربات‌های خزنده و الگوریتم های گوگل، با راحتی بیشتری محتوای صفحه را بخوانند و بفهمند. 

image optimization

تصاویر نسبت به متن، حجم بیشتری در صفحه را اشغال می‌کند به همین دلیل، تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش سرعت بارگزاری صفحات وب خواهد داشت. باید بتوانید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت، کاهش دهید تا سرعت لود سایت افزایش پیدا کرده و بازدیدکنندگان صفحه، تجربه بهتری در سایتتان داشته باشند.

 

 

بهینه سازی تصاویر

مراحل بهینه سازی تصاویر:

کاهش حجم تصاویر به میزان کافی:

به گونه ای که حجم عکس به اندازه ی کافی یعنی کمتر از 100 کیلوبایت باشد و کیفیت عکس نیز خوب یاشد و این کار را می توانید با فتوشاپ و سایر ابزارهای فشرده کرن تصاویر انجام دهید.

 

 

انتخاب فرمت مناسب:

تصاویر فرمت های مختلفی دارند به همین دلیل انتخاب فرمت مناسب تصاویر نظیر Jpeg، Png ،Webp و Svg بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 

بهینه سازی نام تصاویر:

گرچه کاربران متوجه نام عکس نمی‌شوند اما گوگل، همه اطلاعات تصاویر را بررسی می‌کند. برای بهینه سازی تصاویر و SEO تصاویر باید از نام مناسبی استفاده کنید. قبل از آپلود عکس در سایت، نامی بامعنا و مرتبط با موضوع عکس یا موضوع مقاله انتخاب کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

افزایش رتبه گوگل

 

استفاده از نام جایگزین(alt):

بازدیدکنندگان با نگاهی گذرا، متوجه منظور و مفهوم عکس می‌شوند اما ربات‌های گوگل به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. یکی از این اطلاعات مهم که در سئوی عکس و حتی کل صفحه اهمیت دارد، نام جایگزین تصاویر یا (alternative text) alt است. متن جایگزین، توضیحی کامل‌تر (نسبت به نام عکس) در مورد موضوع عکس است و بدون آن، گوگل نمی‌تواند تحلیل درستی از موضوع عکس و یا هدف شما از استفاده از آن عکس به دست‌آورد. گاهی اوقات به دلایل مختلف تصاویر داخل سایت آپلود نمی گردد در این مواقع به جای تصویر، نام جایگزین(Alt) آپلود می شود.

 

 

بهینه سازی عنوان تصاویر:

عنوان تصویر با نام فایل متفاوت است. البته عنوان، تاثیر و اهمیت کمتری در سئو سایت دارد اما می‌تواند تکمیل‌کننده متن جایگزین بوده و به تعامل کاربر کمک کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی

 

استفاده از کپشن در تصاویر:

کپشن‌های عکس – توضیحی که دقیقاً زیر تصاویر قرار می‌گیرند و به کاربر نمایش داده می‌شود – ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی سئو نداشته باشند، اما برخلاف نام فایل و متن جایگزین، کپشن‌ها یا توضیحات تکمیلی عکس، در صفحه و برای مخاطب قابل مشاهده هستند و همین امر باعث درک بهتر عکس و تجربه بهتر کاربری خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی خدمات سئو سایت می توانید با شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید.

 

جهت بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک با سئوکار های ما تماس بگیرید

 

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha