چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

12 روش برای بهبود رتبه و سئو سایت

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

اگر میخواهید به جای اینکه شما به دنبال مشتری بروید، مشتری دنبال شما باشد، روی بهبود رتبه و سئو سایت وقت بگذارید! با تارنماگستر رویای رقیبت باش!

 

قبل از  پرداختن به روش های بهبود سئو سایت پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را که در مورد سئو و دلایل اهمیت آن است مطالعه کنید:

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟



 

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

از دو طریق می توان سئو سایت را بالا برد:

  • سئو کلاه سفید: روشهایی هستند که با پیروی و تبعیت از قوانین گوگل سبب به نتیجه رسیدن سئو بر روی سایت و کسب نتایج پایدار در میان رتبه های برتر گوگل می شوند. ممکن است استفاده از سئو کلاه سفید از روش‌های دیگر طولانیتر و وقت‌گیر‌تر باشد اما نتایج حاصل شده از آن ماندگارتر است و ریسک پنالتی شدن از طرف گوگل را ندارد. در واقع در سئوی کلاه سفید شما روی محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید و با محتوای ارزشمند، تجربه بهتر از سایت را به مخاطب خود منتقل می‌کنید.

 

  • سئو کلاه سیاه: روش هایی غیر قانونی هستند که با فریب دادن گوگل و دستکاری الگوریتم های آن، برای  کسب رتبه بالاتر به کار گرفته می شوند. استفاده از این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت موجب بالا رفتن رتبه سایت در گوگل شود اما می‌تواند منجر به جریمه و یا حذف شدن سایت از گوگل شود. زیرا الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و رتبه سایت‌هایی که  در آنها به تجربه کاربری توجه نشده باشد را کاهش می‌دهند. استفاده از سئوی کلاه سیاه تنها رتبه سایت را در گوگل ارتقا می‌بخشد و هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. در نتیجه در بلند مدت اثرات زیان باری برای اهداف بازایابی دارد.

 

تکنیک های دیگری نیز با عنوان سئو کلاه خاکستری وجود دارند که در واقع تکنیک های اشتباه و کلاه سیاهی هستند که هنور توسط گوگل شناسایی نشده اند ولی در هر به روزرسانی الگوریتم ها، احتمال شناسایی آن ها و در نتیجه جریمه شدن سایت شما توسط گوگل وجود خواهد داشت.

 

در این مقاله قصد داریم به مهمترین تکنیکهای کلاه سفید برای افزایش سئو سایت بپردازیم.

 

1. کلمات کلیدی را بهینه کنید

اولین گام در سئو سایت بهینه سازی کلمات کلیدی است. برای بهینه سازی کلید واژه ها لازم است ابتدا تحقیقات کلید واژه ای انجام دهید و با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به کاربران  خود این امکان را خود بدهید تا بتوانند راحت تر سایت شما را پیدا کنند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، ابزار های مختلفی مانند گوگل ترندز Google Trends وجود دارند. با استفاده از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین و مرتبط ترین آنها را برای وب سایت خود استفاده کنید. برای انتخاب کلید واژه نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

  • ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند تهیه کنید.

  • با استفاده از یک ابزار مناسب، کلیدواژه هایی را که حجم ترافیک بیشتر و رقابت کمتری دارند را انتخاب کنید.

  • سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که کمتر توسط دیگران به عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌شوند.

  •  از معادل انگلیسی کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.

  • از کلمات هم خانواده کلیدواژه اصلی استفاده کنید.

  •   بهتر است در اول جملات و پاراگراف ها از کلید واژه استفاده کنید.

  • بر روی کلید واژه ها یک لینک داخلی به دیگر صفحات قرار دهید.

 

 

2. بهینه سازی محتوا

مهمترین قسمت در یک سایت محتوای آن وب سایت است. تولید محتوای مناسب می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد. برای تولید محتوای متنی بهینه نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

  • از عناوین جذاب استفاده کنید.

  • متن کمتر ولی با کیفیت تر بنویسید.

  • مقاله خود را ساده و خوانا بنویسید.

  • از کلیدواژه ها در محتوا و درعنوان فرعی سایت استفاده کنید.

  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید و از کپی کردن محتوای دیگران بپرهیزید.

  • محتواهای تکراری سایتتان را حذف کنید.

 

3. بهینه سازی محتوای تصویری

موتورهای جستجو نمی توانند به صورت کامل محتوای تصویری را درک کنند. اگر چه امروزه گوگل در این زمینه بسیار پیشرفت کرده است، اما هنوز درک کامل محتوای تصویری بدون پشتیبانی متن امکان پذیر نیست. به همین دلیل استفاده از متن جایگزین تصویر و یا همان alt برای توصیف تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع به کمک این متن موتورهای جستجو بهتر محتوای تصویری را درک می کنند. علاوه بر این، با استفاده از تگ alt کاربرانی که مشکل بینایی دارند می توانند با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند. با رعایت نکات زیر می توانید محتوای تصویری خود را سئو کنید:

 

  • برای تمام تصاویر در سایتتان از تگ alt استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی در متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید.

 

اینگونه به ارتقا سئو سایت کمک کرده اید.

 

 

4. متا دیسکریپشن Description Meta را بهینه کنید

متا دیسکرپیشن و یا توضیحات متا همان چیزی است که در صفحات جستجو، زیر URL سبز رنگ عنوان شما، نشان داده می شود. با بهینه کردن متا دیسکریپشن، متن قطع  نمی شود  و به صورت کامل به نمایش در می آید. اما اگر توضیحات متا به درستی سئو نشوند آخر متن شما نشان داده نمی شود و به این صورت (…) در می آید. متا دیسکریپشن شما باید به صورت دقیق محتوایی که شما در این صفحه ارائه می کنید را توصیف کند. لازم به ذکر است که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در موتورهای  جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است. برای سئو متا دیسکریپشن ها نکات زیر را رعایت کنید:

 

  • برای متا دیسکریپشن حداکثر از ۱۶۰ کاراکتر متنی استفاده کنید؛ در غیر این صورت، گوگل بقیه آن را حذف می کند.

  • سعی کنید در دیسکریپشن خودتان یک call to action یا CTA  و یا متن جذاب قرار دهید که باعث شود کاربران بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.

  • از کلمات کلیدی در توضیحات خود استفاده کنید تا رتبه گوگل سایتتان افزایش یابد.

 

 

5. عنوان صفحه Page Title را بهینه کنید

عنوان صفحه، معرف محتوای شما است؛ بنابراین در انتخاب آن باید دقت کنید. صفحات بدون عنوان سبب کاهش رتبه گوگل می شوند. در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که به شما در بهینه سازی عنوان کمک می کند:

 

  • برای هر عنوان یک تگ منحصربه ‌فرد بنویسید.

  • هر صفحه باید تگ عنوان داشته باشد که توصیف خوبی از آن صفحه ارائه کند و از دیگر تگ‌های موجود در سایت مجزا باشد.

  • ازعنوان صفحه کوتاه استفاده کنید. گوگل معمولا عناوینی که طولانی تر از 70 کاراکترهستند را کوتاه می کند.

  •  در عنوان از کلید واژه هایی استفاده کنید که می خواهید برای آنها رتبه بالاتری به دست بیاورید.

 

 

6. ساختار URL خود را بهینه کنید

URL معرف محتوای شما است و اطلاعات مختصری در مورد محتوای هر صفحه به کاربران می دهد؛ بنابراین باید به درستی انتخاب شود. در ادامه نکاتی برای بهینه سازی URL ارائه می شوند:

 

  •  حتی الامکان از URL کوتاه استفاده کنید.
  • از کلید واژه ها در URL استفاده کنید.
  • از اعداد در URL استفاده نکنید.
  • از حروف اضافه و ربط کمتر استفاده کنید.

 

 

7. لینکها را بهینه کنید

لینک های داخلی و بک لینک ها از دیگر فاکتورهای مهم در بالا بردن سئو سایت هستند. با استفاده از لینک های خارجی که از سایت های دیگر دریافت می کنید می تواند به سایت خود اعتبار دهید و گوگل را متقاعد کنید که شما را در رتبه های برتر قرار دهد. همچنین با استفاده از لینک های داخلی می توانید کلمات کلیدی را به موتورهای جستجو نشان دهید و از آنها بخواهید تا کلمه کلیدی لینک داده شده را بیشتر مورد توجه قرار دهند.ب رای بهینه سازی لینکهای خود موارد زیر را لحاظ کنید:

  • برای بهبود سئو لینک های خراب را شناسایی، ترمیم و یا حذف کنید.

  • در زمان اعمال تغییرات برای ریدایرکت کردن URLهای قدیمی به URLهای جدید از ریدایرکت های 301 استفاده کنید که به سئو سایت شما صدمه نخورد.

  • برای بهبود سئو سایت، صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و به صورت مناسب، آن ها را به صفحه های فرعی دیگر لینک کنید.

  • صفحات مرتبط در سایت خود را به یکدیگر لینک کنید این کار باعث بهبود سئو سایت می شود.

  • مسیر لینکها را کوتاه کنید. بهتر است هر صفحه فرعی حداکثر سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

 

 

8. انکر تکست Anchor Text  را بهینه کنید

انکر تکست ها لینک را به صورت دقیق توصیف می کنند و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. برای بهینه کردن انکر تکستها:

 

  • از کلید واژه های متناظر با صفحه های فرود یا همان لندینگ پیج در انکر تکست لینک های داخلی استفاده کنید.
  • از کلمات غیر توصیفی مانند «اینجا»، «بیشتر» و غیره استفاده نکنید.

 

 

9. سرعت سایت را بهینه کنید 

سرعت سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. اگر شما مهمترین فاکتورهای سئو را برای سایتتان رعایت کرده باشید، اما سایتتان سرعت مناسبی نداشته باشد، قطعا در سئو به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. سرعت پایین علاوه بر اینکه تاثیر منفی بر روی سئو سایت دارد، می تواند باعث عدم رضایت کاربران  و در نتیجه ترک سریع صفحه شود. برای افزایش سرعت سایت نکات زیر را رعایت کنید:

  • حجم عکسها و ویدئو را کم کنید تا به سئو سایت صدمه نزنید.

  • پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید.

  • با ابزارهای تست سرعت مانند GTmetrix و page speed insight سرعت سایت خود را مرتبا بررسی کنید چرا که کندی سرعت باعث پایین آمدن رتبه سئو می شود.

  • کَش مرورگر و کَش صفحات را فعال کنید. این به این معنی است که دفعه بعد که کاربر از سایت بازدید می کند مرورگر بدون ارسال مجدد درخواست به سرور، HTTP را بارگزاری می کند.

  • ری دایرکتها را کاهش دهید.

 

 

10. سایت خود را ریسپانسیو Responsive کنید

سایت ریسپانسیو و یا پاسخگو سایتی که برای تمامی دستگاه های متصل به اینترنت طراحی شده باشد. امروزه اکثر جستجوها در گوگل توسط تلفن‌های همراه انجام می‌شود. اگر سایت شما نمایش جذابی در تلفن‌های همراه نداشته باشد و طیف وسیعی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین داشتن یک سایت ریسپانسیو بسیار مهم است و می تواند به سایت شما برای بالا بردن رتبه سئو کمک کند.

 

 

11. برای سایت خود نقشه سایت ایجاد کنید

 نقشه سایت یا sitemap به دو صورت ایجاد می شود؛ یک نقشه سایت از نوع html است که معمولا برای راهنمایی کاربران برای یافتن و رفتن به یک صفحه خاص کاربرد دارد؛ نقشه دیگر که با استفاده از xml ساخته می شود، برای راهنمایی موتورهای جستجو است. نقشه سایت از نوع xml بسیار مهم است و می تواند در سئو سایت نیز بسیار تاثیر گذار باشد. با استفاده از این نقشه، محتوای ایجاد شده و در کل تغییرات ایجاد شده روی سایت سریعتر به موتورهای جستجو نمایش  داده می شوند و در نتیجه موتورهای جستجو این تغییرات را سریع تر اعمال می کنند و همین باعث بالا بردن رتبه سئو سایت می گردد.

 

 

12. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

انتشار محتواها از طریق شبکه‌های اجتماعی و لینک کردن سایت این فرصت را به شما می دهد تا لینک‌های ورودی بیشتر و در نتیجه رتبه‌بندی سایت و سئو ی بهتری داشته باشید.

 

 

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر می توانند در این امر شما را یاری رسانند

برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

/News/10505/سئو-سایت

چند نکته کلیدی در seo سایت که باعث موفقیت شما می شود

یک سئو موفق چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب با 5 تا از مهم ترین فاکتور هایی که رعایت آنها باعث می شود سئو موفقی داشته باشیم اشنا می شویم

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha