چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟

سئو کلمات کلیدی در رونق کسب و کار و افزایش فروش چه نقشی دارد؟

چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی سئو کنیم؟

کلیدواژه ها نقش اساسی در سئو سایت ایفا می کنند، و مواردی که در ادامه مطلب ذکر می شود فقط برای شروع کار سایت کوچک شما مناسب است.

 

در دنیای دیجیتال امروز کمتر کسی در دفترچه تلفن و یا سایر روشهای سنتی به دنبال آدرس و یا شماره تلفن کسب و کاری می گردد. فرقی نمی کند شما صاحب یک کسب کار بزرگ هستید و یا صاحب یک کسب و کار کوچک. در هر دو صورت شما دارای رقبایی هستید که اگر دیر بجنبید گوی سبقت را از شما می ربایند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را ارائه دهیم که وب سایتهای کوچک بتوانند در کلمات کلیدی سئو شوند.

وب سایتهای کوچک در بازار رقابتی خود رقبای زیادی ندارند و این خود مزیتی برای اینگونه وب سایتها به شمار می آید و سبقت گرفتن در نتایج موتورهای جستجو را برای آنها تسهیل می کند. از آنجایی که تعداد کاربران و مخاطبین هدف بیزینس های کوچک کم هستند، صاحبان این مشاغل باید سایت خود را به گونه ای سئو کنند که در موتورهای جستجو رتبه یک را کسب کنند. در این صورت احتمال اینکه کاربر وارد سایت شما شود بسیار زیاد است. اگر چه با انجام سئو، سایت شما به یکباره با ترافیک بالا مواجه نمی شود، اما با سئو کردن، پایه ریزی ای را انجام می دهید که تا سالها دوام خواهد داشت.

keyword ها یا کلمات کلیدی از اجزای اصلی در سئو هستند. منظور از کلیدواژه ها و یا کلمات کلیدی، کلماتی هستند که باید در سایت شما موجود باشند و کاربران با استفاده از آنها و از طریق موتورهای جستجو بتوانند شما را پیدا کنند. برای بهینه کردن موتورهای جستجو در کلمات کلیدی مراحل زیر را انجام دهید:

 

 

1. در مورد کلیدواژه ها تحقیق کنید.

بسیار مهم است که بدانید مشتریان شما از چه واژه هایی برای جستجو استفاده می کنند و یا اینکه رقیبان شما در فضای دیجیتال از چه کلید واژه هایی استفاده کرده اند. اگر چه برای مشاغل کوچک، این کلیدواژه ها بسیار ساده هستند مانند لوله کش و یا برقکار اما کاربران اغلب با جزیئات بیشتری آنها را جستجو می کنند. بنابراین شما باید در مورد خدمات و یا کالاهای خود کلمات کلیدی بالقوه را مدنظر داشته باشید. ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا کمک کنند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی واکنش گرا

 

2. واژه های کلیدی خود را دسته بندی کنید.

دسته بندی کردن کلمات کلیدی به شما کمک می کند که بدانید به چه صفحاتی نیاز دارید و برای هر صفحه کدام واژه ها را باید سئو کنید. برای مثال در مورد شغل لوله کشی، مخاطبین ممکن است کلمات لوله کش، لوله کشی، لوله کشی ساختمان، لوله کشی فوری و سایرموارد را جستجو کنند. شما به عنوان صاحب چنین شغلی می توانید کلمات را به صورت زیر دسته بندی کنید و در تولید محتوای خود از این دسته بندی استفاده کنید.

 

  • لوله کش، لوله کشی، شرکت لوله کشی

  • لوله کشی حمام، لوله کش حمام

  • لوله کش اضطراری، لوله کشی اضطراری، لوله کشی سیار، لوله کشی فوری

 

نکته:

سعی کنید در هر موضوعی که تولید محتوا می کنید، 3 تا 7 کلمه کلیدی به کار ببرید. همچنین به خاطر داشته باشید که از کلمات کلیدی رایج تر در محتوای خود استفاده کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو سایت

 

3. از کلمات کلیدی طولانی(Long tail)  استفاده کنید.

منظور از کلمات طولانی کلمه های سه و یا چهار بخشی هستند که به طور کاملا دقیق به محصولات و خدمات شما اشاره دارند.

 

 

نکته:

برای هدف قرار دادن مشتریان محلی، به همراه کلمات کلیدی طولانی، مکان کسب و کار خود را نیز ذکر کنید.

 

 

4. چشم انداز جستجو را مرور کنید.

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی تهیه کردید، آنها را جستجو کنید و ببینید که در صفحات جستجو سایت شما به چه صورتی ظاهر می شود. آیا رقبایتان را در صفحات جستجو می بینید؟ در صفحات جستجو سایت شما در چه رتبه ای قرار دارد؟ آیا پایین تر از رقبایتان دیده می شود و یا بالاتر؟ آیا مشاغل و یا تبلیغات مشابه کسب و کار خود را مشاهده می کنید؟

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

5. کلمات کلیدی را بازبینی کنید.

با توجه به نتایجی که از مرور چشم انداز جستجو به دست می آوردید، کلیدواژه ها را بازبینی کنید. کلماتی را که خدمات شما را دقیقتر ارائه می دهند در اولویت قرار دهید و در تولید محتوایتان بیشتر به انها بپردازید.

 

لازم به ذکر است این موارد برای شروع کار سایت کوچک شما مناسب است و مادامی که رقیب های شما در فضای آنلاین در حال رقابت هستند، بدون شک نیاز به تیم متخصص سئو و سئو کارهای حرفه ای جهت بهبود رتبه سایت در گوگل دارید.

 
 

برای مشاوره با سئوکار های ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر تماس بگیرید

 

 

خدمات سئوسایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha