تئوری رنگها در برندینگ و طراحی لوگو

درباره تئوری رنگها چه میدانید؟

تئوری رنگها در برندینگ و طراحی لوگو

رنگ یک ابزار قدرتمند در دستان طراحان است و بر عوامل متعددی که در ادراک بصری ضروری هستند، تاثیر می گذارد. رنگ با تأثیر قابل توجهی که بر ذهن دارد، می تواند احساس مخاطب را نسبت به یک شیء یا تصویر یا متن در عرض چند ثانیه تغییر داده و باعث واکنش نشان دادن فرد و حتی انجام کارهای خاص توسط وی گردد. لذا درک ماهیت رنگ و آشنایی با تئوری رنگ ها، قبل از افدام به هر گونه طراحی، از ضروریات به شمار می آید.

فرهنگ لغت Merriam-Webster رنگ را به عنوان یک نمود نور (مانند قرمز، قهوه ای، صورتی یا خاکستری) یا ادراک بصری تعریف می کند که می تواند به افراد در درک تفاوت اشیائی که به نظر مشابه می رسند کمک کند. به عبارت ساده، رنگ کیفیتی در یک شیء است که به علت انعکاس یا انتشار نور از یک جسم، ایجاد می شود. رنگ را می توان از نظر بصری از طریق اندازه گیری خواص آن مانند فام (Hue)، اشباع (Saturation)، رنگ پذیری (Chromaticity) و ارزش (Value) سنجید.

برای کسب آگاهی مناسب از معنای رنگ، بهتر است، این ویدئو را با دقت ببینید.

 

قبل از هر اقدام دیگری در خصوص تئوری رنگ ها، درک ماهیت رنگ ضروری است.

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha