چک لیست 2021 سئوی سایت چیست؟

این مطلب آموزشی را با هم بخوانیم:

چک لیست 2021 سئوی سایت چیست؟

اگر دچار افت رتبه سایت در گوگل شده اید بایستی چک لیستی از سئو را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید در کدام قسمت از سئو تکنیکال کم کاری کرده اید | خدمات سئو تارنماگستر ۰۲۱۸۸۰۷۷۸۲۷

 

چک لیست سئو چیست؟

چک لیستهای سئو به ما خواهند گفت که آیا افت قابل توجه رتبه در جستجو و یا کاهش تعداد بازدیدکنندگان صفحه ممکن است بدین علت باشد که یک یا دو قلم از اقدامات فنی سئو را از قلم انداخته باشید. بهینه سازی فنی موتور جستجو اغلب یکی از نادیده گرفته شده ترین جنبه های بهینه سازی وب سایت است زیرا بیشتر افراد تمام توجه خود را به طراحی وب و بهینه سازی داخلی و خارجی معطوف می کنند. بسیاری از بازاریابان نقش مهمی که شیوه های فنی سئو در افزایش عملکرد وب سایت و ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر بازی می کنند را تشخیص نمی دهند.

 

seo check list- چک لیست سئو در خدمات سئو تارنماگستر

 

همواره  مطمئن باشید که چک لیست فنی سئو خود را آماده کرده اید تا به صدر نتایج جستجو SERP برگردید یا ترافیک جستجوی از دست رفته را بازیابی کنید.

 

 

سئو تکنیکال (Technical SEO) چیست و چرا وب سایت شما به سئوی فنی نیاز دارید؟

میدانیم که محتوای با کیفیت برای یافتن بالاترین رتبه سئو امری کلیدی است. با این حال محتوا به تنهایی برای بهره گیری از پتانسیل آنلاین شما کافی نیست. شما برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن و درک محتوا و کمک در پیمایش بازدیدکنندگان در وب سایت به یک پایه مناسب از سئو نیازمندید. سئوی فنی یعنی  فرایند بهینه سازی زیر ساخت وبسایت که این اطمینان را می دهد که موتور جستجو میتواند وبسایتتان را ایندکس و تفسیر کند. این نوع سئو یک زمینه گسترده است که از سرعت سایت تا لینک های خراب، متاتگ ها و امنیت وب سایتتان را پوشش میدهد. سئوی تکنیکال سبب می شود تا موتورهای جستجو سریعتر و کاملتر وبسایتتان را ایندکس نمایند. عدم رعایت مولفه های فنی سئو ممکن است سبب از دست دادن فرصتهای انتقال پیام برند گردد و وبسایتتان را برای موتورهای جستجو کاملا غیر قابل دسترسی و برای کاربران آنلاین نامرئی کند. شما برای تکمیل لیست سئو و انطباق با فضای آنلاین متغییر باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشید رعایت اصول چک لیست سئو تکنیکال وبسایت یکی از روشهای مطمئن برای تضمین این مسئله است.

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

چک لیست 2021 سئو

برای اطمینان از اینکه وبسایتتان در بهترین حالت و مطابق با دستورالعملهای موتور جستجو عمل می کند تحلیلگران مهمترین مولفه های سئوی فنی را که باید در چک لیست سئوی فنی شما باشد را شناسایی کرده اند:

 

 

1.سئوی داخلی و خارجی وب سایت:

 به مجموعه ای اقدامات گفته می شود که در داخل و یا خارج از وب سایت صورت می گیرد تا سئوی وب سایت به بهترین صورت ممکن بهینه گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه نمایید:

 

 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

 

2. سرعت سایت در سئو:

بهینه سازی سرعت سایت یکی از اولویتها نیست بلکه یک ضرورت است هرچه مدت زمان بارگیری وبسایتتان بیشتر باشد ضرر شما بیشتر است و به طور حتم مشتریهای بالقوه بیشتری را از دست می دهید. طبق گفته گوگل یک ثانیه تاخیر در زمان بارگیری صفحه تلفن همراه، 20 درصد نرخ تبدیل را کاهش می دهد. بدیهی است که سرعت سایت در تعامل آن لاین و عملکرد سایت شما نقش اساسی داردمعیار های مختلفی نظظیر قابلیت مشاهده صفحات تبدیلها و مشارکت  را تحت تاثیر قرار خواهد داد، به همین دلیل است که هرگاه وبسایتتان توسط مخاطب مورد نظر از طریق لینک شما در SERP کلیک شود باید هرچه سریعتر بارگیری شود. زمان ایده آل بارگیری صفحات یک یا دو ثانیه است. تحقیقات نشان داده که کاربران صفحاتی که سرعت بارگیری بیش از 3 ثانیه داشته باشند را رها میکنند.

دلایل مختلفی سبب کندی صفحه می شود که شامل موارد زیر است:

  • جاوا اسکریپت وCSS  بهینه نشده، پایگاه داده سنگین و اضافی مانند گزارش ها و ورودی های پلاگین ها، مشکلات ذخیره سازی تصاویر سنگین غیره بهینه، کدهای حجیم فایلهای ناموجود.

  • برای بهبود سرعت سایت بایستی زمان پاسخگویی سرور را افزایش داد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو کلاه سیاه

 

3. جستجو در Google Search Console:

بخشی از سئو تکنیکال سایت پیگیری خطاها و هشدارهایی است که می تواند دیده شدن صفحات یا Impression  شما را پاییین بیاورد. گوگل، سرچ کنسول را توسعه داد تا به دارندگان وبسایت اجازه دهد تا عملکرد آنلاینشان را به راحتی رد یابی کنند. گزارشات این ابزار، آدرسهای وبسایت شما را بر اساس وضعیت های مختلف دسته بندی می کند. مثل خطاهای 401  یا 404. برای اطمینان از ایندکس و معتبر بودن تمام صفحات وبسایتان مهم است که تمام مشکلات URL را در این گزارش شناسایی و رفع کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه نمایید:

 

سرچ کنسول گوگل

 

4. ریسپانسیو یا انطباق پذیری موبایل:

استفاده از تلفن همراه به سرعت در حال افزایش است آمار نشان می دهد که تقریبا 53.33 درصد از جستجوهای آنلاین از طریق موبایل صورت می پذیرد. برای رسیدگی به تعداد روز افزون کاربران تلفن همراه، گوگل بروزرسانی های مربوط به تلفن همراه را راه اندازی نموده این یعنی گوگل عمدتا از نسخه MobileWeb وبسایت شما برای ایندکس کردن در رتبه بندی استفاده می کند بدون طراحی وب ریسپانسیو و واکنش گرا، رباتهای جستجو برای دستیابی و ارائه مطالب مشکل خواهند داشت. طراحی وب ریسپانسیو برای بهبود استفاده از سایت، افزایش سرعت صفحات وب و بهبود رتبه بندی جستجو، کلید شماست.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

5. SiteMap:

بواسطه سایت مپ می توانید وب سایتتان را بهتر به گوگل معرفی نمایید. اغلب برای سایتهای کوچک نیازی به ایجاد سایت مپ نداریم به شرط آنکه لینکدهی داخلی آن به خوبی رعایت شده باشد. اما در سایتهای بزرگ، موتورهای جستجو برای کاهش زمان ایندکسینگ، باید به سایت مپ آن دسترسی یابند، که عموما با نام sitemap.xml شناخته می شود.

 

 

6. robot.txt:

این فایل در داخل سرور قرار میگیرد و خزنده های موتور جستجو را کنترل و مدیریت می کند. تمامی موتورهای جستجو به صورت پیش فرض تمام فایل ها و پیج ها را ایندکس می کند اما ما به واسطه این فایل به خزنده ها استثنا ها را اعلام میکنیم تا خزنده آن ها را ایندکس ننماید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

5 ابزار برتر سئو

 

7.استفاده از سرویس گوگل آنالتیکس:

این یک سرویس رایگان گوگل است که اطلاعات جامعی از رفتار کاربران وبسایت را در اختیار صاحبان وبسایت ها قرار می دهد که با رصد کردن آنها میتوان سئو وب سایت را قوت بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه نمایید:

ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس

 

8. انتخاب و ثبت دامنه:

وقتی در مورد اسم صحبت می کنیم باید به این فکر کنیم که قرار است تبلیغات براساس آن صورت پذیرد. تکنیک های زیادی وجود دارند که سبب می شوند سئوی فنی سایت با توجه به URL تقویت گردد، پس لازم است تا با تحقیقات کافی در مورد نام دامنه، تصمیم گیری شود. کوتاه بودن و ساده بودن نام دامنه از لحاظ به خاطر سپردن آن توسط کاربران می تواند نکته بسیار مهمی بشمار آید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست

 

9. هاست :

وقتی برای کسب و کار خود رو به طراحی وبسایت می آورید برای ارسال و دریافت اطلاعات بر روی اینترنت نیاز به داشتن فضای به نام هاست است که یک محیط مجازی از یک سرور همیشه در دسترس می باشد. هاست (میزبان وب) انواع مختلفی دارد که به انواع آن و مختصرتوضیحی اشاره می کنیم. همانطور که گفته شد هاست بخشی از یک سرور (کامپیوتر بزرگ با همه امکانات) است، سرورها دارای دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز هست که به هاست ویندوز و هاست لینوکس معروف هستند.

 

 

در این مقاله سعی شد تا لیستی از موارد واجب و ضروری برای بهبود سئو آورده شود. امید است با توجه به نکات فوق الذکر بتوانید در رتبه بالایی از گوگل قرار گیرید.

 

برای ارتقا رتبه گوگل و بررسی چک لیست های سئو با سئوکارهای ما در تماس باشید.

       

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha