در این مقاله به معرفی سایت گوگل سرچ کنسول و آموزش google search console آن می پردازیم. با سئو کار های تارنماگستر در تماس باشید

 

گوگل سرچ کنسول 

کنسول جستجوی گوگل (به انگلیسی: Google Search Console) نام جدید ابزار وب مستری گوگل (به انگلیسی: Google Webmaster Tools ) می باشد که با این تغییر نام گوگل می خواهد کاربران بیشتری علاوه بر وبمسترها و سئوکار ها، صاحبان کسب و کار مختلف، برنامه نویسان، طراحان و توسعه دهندگان برنامه های مختلف نیز بتوانند از کنسول جستجو گوگل استفاده نمایند. 

کنسول جستجو گوگل علاوه بر آدرس قبلی گوگل وب مستر تولز http://google.com/webmaster از طریق آدرس http://g.co/SearchConsole نیز قابل دسترس است.

شما در سایت خود محتوا، محصولات و یا خدمات تخصصی، حرفه ای و محلی ارائه می‌کنید و قصد دارید مخاطبان زیادی را جذب سایت خود کنید و سایت را در معرض دید همگان قرار دهید تا بتوانید به فروش و سود بیشتری برسید. شما با ثبت محتوا و محصولاتتان در گوگل می‌توانید آن‌ها را جهانی کنید و به کاربران زیادی که هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند، نمایش دهید.

روی سئوی وب‌سایت خود کار می‌کنید تا در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید. انواع و اقسام تکنیک های سئو و افزایش بازدید را به کار می‌برید و استراتژی سئو می‌چینید، مشغول تولید محتوا می‌شوید و هر آنچه که از لینک‌سازی می‌دانید را استفاده می‌کنید. ولی همچنان به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید!

دقیقا همینجاست که google webmaster tools به کمک شما خواهد آمد! گوگل وبمستر تولز (یا بهتر است آن را با نام جدیدش کنسول جستجوی گوگل  Google Search Console صدا کنیم) ابزاری است که به شما کمک می‌کند بر عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل نظارت کنید و از مشکلات احتمالی سایت تان با گوگل با خبر شوید.

 

  گوگل سرچ کنسول و افزایش ترافیک سایت خود را به سئوکار های تارنماگستر بسپارید

 

امکانات گوگل سرچ کنسول

 

  •  دسترسی به دیدن وضعیت ایندکس و بهبود سئو سایت

  • معرفی نقشه وب سایت(sitemap) به موتور جستجوی گوگل

  • آخرین بازدید گوگل و آمار کلمات کلیدی

  • حفظ سایت خود با کمترین اختلال احتمالی در موتور جستجوی گوگل

  • حذف صفحاتی که نمی خواهیم در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود

  • بررسی محتوای اسپم شده توسط گوگل

  • مشاهده اینکه چه جستجوهایی باعث شده است صفحات وب سایت ما در نتایج گوگل نمایش داده شود و کدامین جستجو ها باعث ترافیک بیشتر وب سایت ما شده است. آیا قیمت ها، توضیحات، اتفاقات در صفحه نتایج گوگل به درستی نمایش داده می شود. آیا وب سایت کارایی لازم جهت مشاهده در موبایل را دارد

  •  تعیین نحوه نمایش دامنه در نتایج جستجو به همراه www  و یا بدون www

 

امکانات ابزار سئو گوگل سرچ کنسول در اختیار سئوکار های تارنماگستر

 

ابزار گوگل سرچ کنسول google search consol  برای چه کسانی مناسب است؟

اولین مرحله برای استفاده از امکانات گوگل کنسول، ثبت سایت خود در گوگل سرچ کنسول می باشد و مشخص کردن مالکیت خود بر سایت، چرا که گوگل اطلاعات سایت را در اختیار هیچ‌کس جز مالک سایت و افرادی که از طریق او دارای دسترسی شده‌اند، قرار نمی‌دهد.

 

  • گوگل سرچ کنسول مناسب برای صاحبان کسب و کار مختلف

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که از کنسول جستجو گوگل اطلاعاتی ندارید می بایست از طریق افرادی که با این ابزار آشناییت دارند، آموزش ببینید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می بایست از خدمات گوگل در ابزار گوگل سرچ کنسول کاملا مطلع باشید.

 

  • ابزار گوگل سرچ کنسول برای سئوکار ها

شما به عنوان یک مهندس سئو می توانید از قابلیت های حرفه ای کنسول جستجو گوگل جهت افزایش ترافیک سایت و تصمیم گیری های تکنیکی استفاده نمایید.

 

 

ابزارهای دیگر گوگل برای سئوکار ها

 

 

برای مطالعه بیشتر: گوگل آنالیتیکس | google analytics

 

 

لینک های داخلی و خارجی در گوگل سرچ کنسول با سئوکار های تارنماگستر

 

  • ابزار سئو گوگل سرچ کنسول برای توسعه دهنده اپلیکیشن

اگر صاحب یک اپ هستید گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند برنامه خود را به سادگی در دنیای اینترنت در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید. و روش‌هایی که کاربران در موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، زیر نظر داشته باشید.

 

برای مطالعه بیشتر: تبلیغات کلیکی گوگل ادز

 

 

  • ابزار سئو گوگل سرچ کنسول برای مدیران سایت

این افراد می توانند جهت سلامت وب سایت خود از کنسول جستجو گوگل استفاده نمایند. این ابزار می تواند اطلاعات خطاهای وب سایت، سرعت و هک شدن وب سایت را در اختیار شما قرار دهد. 

 

ابزار سئو گوگل سرچ کنسول برای مدیران سایت و سئوکار ها

 

  • ابزار گوگل سرچ کنسول برنامه نویسان وب

این افراد می توانند کدهای برنامه خود را طوری بنویسند که بهترین کارایی را برای کنسول جستجو گوگل داشته باشد.

 

  • ابزار گوگل سرچ کنسول برای برنامه نویسان برنامه های موبایل

این افراد نیز همانند برنامه نویسان می توانند کدهای برنامه خود را طوری بنویسند که به راحتی توسط موتور جستجوی گوگل قابل شناسایی باشد.

 

جهت بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک با سئوکار های تارنماگستر تماس بگیرید

 

     

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha