چگونه در گوگل دیسکاور باشید؟
گوگل در خصوص الگوریتم انتخاب سایتها و مقالات برای نمایش در گوگل دیسکاور(Google Discover)، کیفیت محتوا و علایق کاربران را بیان کرده است. همچنین برای نمایش محتوا به کاربران سئو سایت و جایگاه مقاله در نتایج جست و جو اهمیت نداشته و صرفا مورد علاقه بودن برای کابر را در نظر میگیرد.
در خصوص محتواهای پر رقابت، می توان کلمات کلیدی را انتخاب کرد که مورد توجه دیگران قرار نگرفته اما آن ها درست ترین واژه ها برای انتقال مطالب شما به گوگل دیسکاور باشند چرا که دقیقا به علاقه مندی و جست و جوهای کاربران مرتبط هستند. در ادامه به مواردی برای بهینه سازی محتوا برای گوگل Discover می پردازیم.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
طراحی واکنش گرا
بهینه سازی محتوا برای گوگل دیسکاور
۱- تولید محتوای مفید و مورد علاقه کاربران : به نظر گوگل تولید کنندگان محتوا باید محتوایی ایجاد کنند که مردم از آن لذت ببرند به همین خاطر توصیه می کند از دستورالعمل های گوگل وبمستر پیروی کنید و مطمئن شوید که صفحات شما به درستی ایندکس شده و به راحتی در دسترس کاربران قرار می گیرند. البته به تگهای خاص یا داده های ساختار یافته نیازی نخواهد بود.
بهترین راه برای نشان دادن ارتباط محتواها به گوگل، ایجاد انواع محتوا در مورد یک موضوع و لینک دهی داخلی بین این صفحات است. به این ترتیب، هنگامی که یک کاربر در نتایج عادی ارگانیک به صفحه A می رود، احتمال دارد که صفحه B را در فید گوگل دیسکاور خود مشاهده کند.
۲- اهمیت بهینه سازی تصاویر : اضافه کردن تصاویر بهینه شده با کیفیت بالا به محتوا یا وبسایت بسیار حائراهمیت است که باید به موارد زیردقت کنید:
-
حتما تصاویر را فشرده سازی کنید (برای این کار تنها برای بهبود سرعت سایت خود به CDN متکی نباشید)
-
نام فایل تصویر باید توصیفی و متناسب با تصایر باشد
-
برای تصویر متن جایگزین مناسب بنویسید
-
تصاویر دارای کپشن توصیفی باشند
3- تولید ویدئوهای بیشتر و بیشتر: گوگل Discover با هدف آن غرق شدن کاربران در محتوایی که برای آنها جالب است به عناصر تصویری اتکا می کند. پس از آنجایی که مشاهده آنلاین ویدئو و فیلم در نسل جدید در حال افزایش است، الگوریتم های Google Discover و Google search نیز از این نوع محتوا حمایت میکنند.
مثلا : تولید ویدئوهای آموزشی، دمو یا نسخه نمایشی محصولات، مصاحبه با پیشگامان صنعت، فیلم های کوتاه در مورد روندهای اخیر صنعت، وبینار، ایجاد آگاهی از برند
4- به روز رسانی دوره ای مطالب منتشر شده : گوگل دیسکاور به مخاطبان خود ترکیبی از محتوای بروز و محتوای همیشه سبز را نشان خواهد داد تا با دنبال کردن روندهای فعلی و پُر بازدید از نکات، فیلمها یا عکسهای همیشه سبز نیز استفاده کنند.
محتوای سبز(Evergreen Content) محتوایی است که به سرعت قدیمی نمیشود و برای مدت طولانی، معنا و مفهوم و کاربرد خود را حفظ میکند و به تقویت قدرت برند شما به عنوان یک تولید کننده محتوا نیز کمک میکند.
5- پیروی از دستورالعمل های Google News : گوگل اعلام کرده که برای نمایش محتوا در گوگل دیسکاور باید الزامات گوگل نیوز رعایت شود که شامل انتشار محتوای اصلی، به حداقل رساندن تبلیغات در محتوا و نوشتن شفاف است به نحوی که خواننده بتواند به راحتی متوجه شود چه کسی این متن را نوشته، و در چه تاریخی منتشر شده، و از منابع خارجی استفاده شده است.
پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:
طراحی سایت
6- فعالیت و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی: چنانچه محتوا مورد توجه کاربر قرار گیرد و در نتایج جستجو نرخ کلیک بالایی را داشته و یا پس از قرار گیری در شبکه های اجتماعی لایک و کامنت و شیر زیادی گرفته باشه به احتمال زیاد در دیسکاور هم خواهد بود.
در اینجا اهمیت تناسب محتوا با انواع دستگاه ها مشخص میشود چرا که مثلا در صورت فرندلی نبودن وب سایت با موبایل، کاربر به سرعت از صفحه خارج خواهد شد. سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه در کنار بهبود رتبه جستجو و در نتیجه افزایش اعتبار شما در نظر گوگل باعث میشود سایت شما برای کاربرانی که از طریق گوگل دیسکاور وارد میشوند یکپارچه تر و جذاب تر نیز باشد. همچنین محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی با ایجاد درگیری کاربر قابلیت بازنشر و مشارکت آن ها بصورت کامنت و بحث و نظر را دارد (content marketing)
نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !
ارسال دیدگاه