گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور چیست و چگونه سایت ما وارد گوگل دیسکاورمی شود؟

گوگل دیسکاور

نحوه کار گوگل دیسکاور و چگونگی سئو محتوا برای ورود به Google Discover | گوگل دیسکاور ادز

 

نحوه کار الگوریتم گوگل دیسکاور

 

گوگل دیسکاور (Google Discover)، نمایش داده هایی با توجه به سلایق کاربر در موتورهای جستجو بدون نیاز به سرچ کردن است به عبارت دیگر گوگل دیسکاور (Feed) فید علاقه مندی کاربران در گوگل کروم گوشی های اندروید است. گوگل همواره در تلاش برای ارائه بهترین نتیجه برای کاربران بوده است به نحوی که هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل قوی تر شده است تا با درکی نسبی و تحلیل کلمات سرچ شده کاربران گوگل، نیاز آن ها را فهمیده و بهترین اطلاعات را عرضه کند. گوگل دیسکاور با استفاده از رفتارها، علایق، تاریخچه ی سرچ ها، تاریخچه ی موقعیت های مکانی و سایر پارامترها، پیشنهاداتی در همان راستا به کاربر ارائه دهد. بنابراین یکی از خدماتی که شرکت دانش بنیان تارنماگستر ارائه می دهد حضور سایت شما در گوگل دیسکاور است.

 

تبلیغات گوگل دیسکاور | گوگل دیسکاور ادز  با سئوکار های تارنماگستر

 

 

الگوریتم گوگل دیسکاور

 

اگرچه عملکرد گوگل دیسکاور همانند سایر بخش های گوگل کاملا واضح نیست اما از آنجا که گوگل دیسکاور یک الگوریتم بهینه سازی محتوا در گوگل است، جمعی از سئوکاران حرفه ای چند پارامتر زیر را معرفی میکنند:

 

  • سابقه فعالیت کاربر در تمام سرویس‌های گوگل مثل سرچ گوگل، یوتیوب و سایرموارد

  • شناسایی تاریخچه ی سرچ کاربر

  • سابقه موقعیت های مکانی

  • تنظیمات لوکیشن ذخیره شده روی نقشه ی موبایل

  • شناخت موضوعاتی که فرد آنها را دنبال می کند

  • مباحثی را که در خود دیسکاور دنبال می کنید

  • اطلاعات موجود در تلفن همراه کاربر مانند ساعت، مخاطبین، اپ ها و حتی میزان شارژ باطری موبایل

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

معرفی بخش های مختلف گوگل دیسکاور

 

گزینه ی Follow : اگر قصد دارید که در خصوص موضوع پیشنهادی گوگل دیسکاور در آینده مطالب بیشتری مشاهده کنید می توانید به راحتی به روی گزینه ی فالو کلیک کرده تا به گوگل دیسکاور اجازه دهید در مورد آن موضوع مطالب بیشتر و جامع تری معرفی کند.

 

گزینه Knowledge Graph : این گزینه در قسمت Topic Layer گوگل دیسکاور قرار دارد که می توانید به گوگل اعلام کنید که تا چه میزان با موضوعی که نسبت به سرچ آن علاقه مند هستید آشنایی دارید، بدین ترتیب گوگل دیسکاور می تواند با بهره گیری از این اطلاعات و سنجش میزان مهارت فعلی شما، مطالب را پیشنهاد دهد.

 

 

 

 

چگونه سایتم در گوگل دیسکاور باشد؟ با خدمات سئوکارهای حرفه ای تارنماگستر

چگونه در گوگل دیسکاور باشید؟

گوگل در خصوص الگوریتم انتخاب سایتها و مقالات برای نمایش در گوگل دیسکاور(Google Discover)، کیفیت تولید محتوا و علایق کاربران را بیان کرده است. 

در خصوص محتواهای پر رقابت، می توان کلمات کلیدی را انتخاب کرد که مورد توجه دیگران قرار نگرفته اما آن ها درست ترین واژه ها برای انتقال مطالب شما به گوگل دیسکاور باشند چرا که دقیقا به علاقه مندی و جست و جوهای کاربران مرتبط هستند. در ادامه به مواردی برای بهینه سازی محتوا برای گوگل Discover میپردازیم.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

بهینه سازی محتوا برای گوگل دیسکاور

 

  • تولید محتوای مفید و مورد علاقه کاربران:

به نظر گوگل تولید کنندگان محتوا باید محتوایی ایجاد کنند که مردم از آن لذت ببرند به همین خاطر توصیه می کند از دستورالعمل های گوگل وبمستر پیروی کنید و مطمئن شوید که صفحات شما به درستی ایندکس شده و به راحتی در دسترس کاربران قرار می گیرند. البته به تگهای خاص یا داده های ساختار یافته نیازی نخواهد بود.

 

سئو محتوا برای گوگل دیسکاور با سئوکار های تارنماگستر

بهترین راه برای نشان دادن ارتباط محتواها به گوگل، ایجاد انواع محتوا در مورد یک موضوع و لینک دهی داخلی بین این صفحات است. به این ترتیب، هنگامی که یک کاربر در نتایج عادی ارگانیک به صفحه A می رود، احتمال دارد که صفحه B را در فید گوگل دیسکاور خود مشاهده کند.

 

  •  اهمیت بهینه سازی تصاویر در گوگل دیسکاور :

اضافه کردن تصاویر بهینه شده با کیفیت بالا به محتوا یا وبسایت بسیار حائز اهمیت است که باید به موارد زیردقت کنید:

  • حتما تصاویر را فشرده سازی کنید (برای این کار تنها برای بهبود سرعت سایت خود به CDN متکی نباشید)

  • نام فایل تصویر باید توصیفی و متناسب با تصایر باشد

  • برای تصویر متن جایگزین مناسب بنویسید

  • تصاویر دارای کپشن توصیفی باشند

 

چگونه سایت ما وارد گوگل دیسکاور شود؟ با خدمات سئوکار های حرفه ای تارنماگستر

 

  • تولید ویدئوهای بیشتر و بیشتر برای ورود در گوگل دیسکاور:

 

گوگل Discover با هدف غرق شدن کاربران در محتوایی که برای آنها جالب است به عناصر تصویری اتکا می کند. پس از آنجایی که مشاهده آنلاین ویدئو و فیلم در نسل جدید در حال افزایش است، الگوریتم های Google Discover و Google search نیز از این نوع محتوا حمایت می‌کنند.

 مثلا : تولید ویدئوهای آموزشی، دمو یا نسخه نمایشی محصولات، مصاحبه با پیشگامان صنعت، فیلم های کوتاه در مورد روندهای اخیر صنعت، وبینار ایجاد آگاهی از برند.

 

  •  به روز رسانی دوره ای مطالب منتشر شده :

گوگل دیسکاور به مخاطبان خود ترکیبی از محتوای بروز و محتوای همیشه سبز را نشان خواهد داد تا با دنبال کردن روندهای فعلی و پُر بازدید از نکات، فیلمها یا عکسهای همیشه سبز نیز استفاده کنند.

محتوای سبز(Evergreen Content) محتوایی است که به سرعت قدیمی نمی‌شود و برای مدت طولانی، معنا و مفهوم و کاربرد خود را حفظ می‌کند و به تقویت قدرت برند شما به عنوان یک تولید کننده محتوا نیز کمک می‌کند.

 

 

  • پیروی از دستورالعمل های Google News :

گوگل اعلام کرده که برای نمایش محتوا در گوگل دیسکاور باید الزامات گوگل نیوز رعایت شود که شامل انتشار محتوای اصلی، به حداقل رساندن تبلیغات در محتوا و نوشتن شفاف است به نحوی که خواننده بتواند به راحتی متوجه شود چه کسی این متن را نوشته، و در چه تاریخی منتشر شده، و از منابع خارجی استفاده شده است.

 

 

  • فعالیت و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی:

 

چنانچه محتوا مورد توجه کاربر قرار گیرد و در نتایج جستجو نرخ کلیک بالایی را داشته و یا پس از قرار گیری در شبکه های اجتماعی لایک و کامنت و شیر زیادی گرفته باشه به احتمال زیاد در گوگل دیسکاور هم خواهد بود.

در اینجا اهمیت تناسب محتوا با انواع دستگاه ها مشخص می شود چرا که مثلا در صورت فرندلی نبودن وب سایت با موبایل، کاربر به سرعت از صفحه خارج خواهد شد. سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه در کنار بهبود رتبه جستجو و در نتیجه افزایش اعتبار شما در نظر گوگل باعث می‌شود سایت شما برای کاربرانی که از طریق گوگل دیسکاور وارد می‌شوند یکپارچه تر و جذاب تر نیز باشد. همچنین محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی با ایجاد درگیری کاربر قابلیت بازنشر و مشارکت آن ها بصورت کامنت و بحث و نظر را دارد (content marketing)

 

 

نکات افزایش ترافیک با گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور(Google Discover) موقعیتی است که می تواند به دریافت بیشتر ترافیک و افزایش بازدید وبسایت کمک کند، برای نمایش محتوای خود در گوگل دیسکاور نکات پیشنهادی شرکت دانش بنیان تارنماگستر را بکار گیرید:

 

  • تولید محتوایی جذاب و با کیفیت با فرمت های متفاوت

  • انتخاب عناوین جذاب برای محتواهای تولیدی

  • تولید محتوای به روز متناسب با مطالب ترند

  • تولید محتوای همیشه سبز

  • استفاده از عکس ها ی بزرگ و با کیفیت در محتوای سایت

  • تولید محتوای به زبان های متفاوت

  • فعال بودن و تبلیغات گسترده محتوای خود در  شبکه های اجتماعی

  • ایجاد کمپین های تبلیغاتی محتوایی

  • انتشار فیلم های جذاب

  • محتوا متناسب با فرمت های دستکتاب و موبایل (Responsive و Friendly)

  • بهینه سازی سایت برای تمام دستگاه ها (کامپیوتر، تبلت، موبایل و سایرموارد)

  • پیگیری مطالب بازنشر شده از گوگل دیسکاور توسط کابران در رسانه های اجتماعی

  • تولید محتوای زمانبر مورد علاقه کاربران و پیشنهاد صفحات بیشتر برای بازدید با استفاده از سرچ کنسول سایت

  • استفاد از Alt Image  برای تصاویر سایت

  • تناسب نام فایل با تصاویر در سایت

  • فشرده سازی تصاویر

  • تولید محتوای گیرا و جذاب ویدیویی بصورت فیلم کوتاه، دمو، مصاحبه و..

  • ایجاد محتواهای تخصصی و دور شدن از محتواهای عمومی قدیمی

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا و نزدیک به سلیقه کاربر

 

 

سنجش عملکرد محتوا در گوگل دیسکاور

در کنسول جست وجوی گوگل در بخش گزارش دیسکاور می توانید با رسیدن به سوالات زیر از میزان عملکرد و موفقیت خود برای رسیدن محتواهایتان به گوگل دیسکاور مطلع شوید:

  • ترافیک سایت به چه میزان است؟

  • چه نوع محتوایی بیشتر توسط گوگل دیسکاور نمایش داده شده است؟

  • در چه توالی زمانی سایت توسط گوگل دیسکاور به کاربران نمایش داده شده است؟

  • تفاوت نمایش صفحه ی محتوای سایت در گوگل دیسکاور به نسبت سرچ در موتورهای جستجویی به صورت سنتی و قدیمی در چیست؟

 

 

جهت ورود به گوگل دیسکاور با سئوکارهای ما تماس بگیرید

 

     

 

 

برچسب ها :

گوگل دیسکاور

موتورهای جستجوگر گوگل

رنکینگ گوگل

الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل در تولید محتوا

بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتور جستجو

گوگل سرچ کنسول

سئوکار حرفه ای

حضور سایت در گوگل دیسکاور

سرچ گوگل

بهینه سازی محتوا برای گوگل د​یسکاور

کیفیت محتوا

Google search

Google Discover

محتوای سبز

سئوکار

گوگل دیسکاوری

افت کیفیت محتوا و سئو

ورود به گوگل دیسکاور

نحوه کار گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور چیست

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای ویدئویی

تبلیغات گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور ادز

افزایش ترافیک با گوگل دیسکاور

محتوا در گوگل دیسکاور

تولید محتوای جذاب

نحوه کار الگوریتم گوگل دیسکاور

سئو محتوا برای گوگل دیسکاور

الگوریتم گوگل دیسکاور

افزایش بازدید وبسایت

نمایش در گوگل دیسکاور

عملکرد محتوا در گوگل دیسکاور

کنسول جست وجوی گوگل

میزان ترافیک سایت

موتورهای جستجو

شرکت دانش بنیان تارنماگستر

تارنماگستر

سئوکاران حرفه ای

تولید محتوا

کلمات کلیدی

الگوریتم های Google Discover

شبکه های اجتماعی

ترافیک سایت

طراحی سایت

خدمات سئو سایت

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha