ابزار اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین ابزارهایی است که هر متخصص سئو برای دستیابی به اهدافش و بهینه‌سازی بیشتر سایت خود باید به آن تسلط کافی داشته باشد

ابزارهای مناسب می توانند سئو حسابرسی وب سایت را بسیار آسان کنند. یکی از این ابزارها Screaming Frog SEO Spider است. می تواند برای بررسی یک وب سایت و شناسایی نقایصی که می تواند به عملکرد یک وب سایت در نتایج جستجو آسیب برساند استفاده شود. در این آموزش شما را با مهمترین ویژگی ها آشنا خواهیم کرد.

 

screaming frog ابزار سئو طراحی سایت

 

 

ابزار سئو جیغ قورباغه چیست؟

Screaming Frog SEO Spider یک برنامه دسکتاپ کوچک است که می توانید به صورت محلی روی رایانه شخصی، Mac یا Linux نصب کنید. پیوندها، تصاویر، CSS و سایرموارد یک وب سایت را از دیدگاه سئو جستجو می کند. در اصل به شما می گوید که عنکبوت جستجو در هنگام جستجوی یک وب سایت چه چیزی را می بیند.

این اطلاعات به شما امکان می دهد یک سایت را از منظر SEO در سایت به سرعت تجزیه و تحلیل، ممیزی و بررسی کنید. این می تواند باعث صرفه جویی در یک کار شود، زیرا تجزیه و تحلیل دستی هر صفحه از یک وب سایت بزرگ می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

 

 

ویژگی های Screaming Frog

 

برنامه Screaming Frog دارای طیف وسیعی از ویژگی ها است که آن را به ابزاری قدرتمند برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو تبدیل می کند. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی ذکر شده است:

  • خزیدن وب‌سایت: این برنامه می‌تواند وب‌سایت‌ها را برای شناسایی مشکلاتی مانند پیوندهای شکسته، محتوای تکراری، ابرداده‌های از دست رفته و موارد دیگر بخزد.

  • تجزیه و تحلیل صفحه: این برنامه می تواند صفحات جداگانه را در یک وب سایت تجزیه و تحلیل کند تا مشکلاتی مانند گم شدن برچسب های H1، محتوای تکراری و موارد دیگر را شناسایی کند.

  • نقشه‌برداری سایت: این برنامه می‌تواند نقشه‌های سایت را برای وب‌سایت‌ها ایجاد کند که می‌تواند هم برای سئو و هم برای استفاده از وب‌سایت مفید باشد.

  • تجزیه و تحلیل پیوند: این برنامه می تواند پیوندهای داخلی و خارجی را در یک وب سایت تجزیه و تحلیل کند تا مشکلاتی مانند پیوندهای شکسته و صفحات با تعداد لینک بالا را شناسایی کند.

  • استخراج سفارشی: این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا داده های خاصی را از وب سایت ها استخراج کنند، که می تواند برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل رقبا مفید باشد.

  • یکپارچه سازی: برنامه را می توان با سایر ابزارهای سئو مانند Google Analytics و Google Search Console ادغام کرد.

 

 

مزایای screming frog

  1. استفاده از برنامه Screaming Frog می تواند طیف وسیعی از مزایای را برای صاحبان وب سایت و بازاریابان به ارمغان آورد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی ذکر شده است:

  2. سئوی بهبود یافته: این برنامه می تواند مسائل فنی و فرصت های بهینه سازی را شناسایی کند که می تواند عملکرد سئوی وب سایت را بهبود بخشد.

  3. تجربه کاربری بهتر: این برنامه می تواند مشکلاتی مانند لینک های شکسته و ابرداده های از دست رفته را شناسایی کند، که می تواند قابلیت استفاده و تجربه کاربری وب سایت را بهبود بخشد.

  4. صرفه جویی در زمان: برنامه می تواند به سرعت مسائلی را که در غیر این صورت یافتن دستی زمان زیادی را می برد، شناسایی کند.

  5. داده های جامع: این برنامه می تواند حجم عظیمی از داده ها را در مورد یک وب سایت جمع آوری کند که می تواند برای تجزیه و تحلیل رقبا و سایر وظایف مفید باشد.

  6. قابل تنظیم: برنامه را می توان با ویژگی هایی مانند استخراج سفارشی و ادغام با ابزارهای دیگر مطابق با نیازهای کاربران شخصی سازی کرد.

 

 

1. بارگیری و نصب کنید

من قصد دارم برخی از ویژگیهای پرکاربرد عنکبوت Screaming Frog SEO را از طریق یک مطالعه موردی کوچک توضیح دهم. اگر می توانید این کار را انجام دهید بسیار خوب است، بنابراین ابتدا بارگیری این ابزار را شروع کنید: screaming frog 

این برنامه برای ویندوز، مک و اوبونتو در دسترس است و کاملاً رایگان است، اگرچه تحت مجوز رایگان به خزیدن(کراول) 500 URI محدود می شود. با خرید مجوز، URI های بیشتری قابل ردیابی هستند (اگر در کار با یک سایت بزرگ باشید مفید است) و همچنین چند ویژگی دیگر به شما می دهد.

2 میلیون + تم و افزونه وردپرس، الگوهای وب و ایمیل، کیت های رابط کاربر و موارد دیگر

هزاران موضوع و افزونه وردپرس، الگوهای وب، عناصر رابط کاربر و موارد دیگر را با عضویت در Envato Elements بارگیری کنید. دسترسی نامحدود به یک کتابخانه در حال رشد به میلیون ها دارایی خلاق و طراحی وب سایت.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

2. crawl کردن در یک وب سایت

آماده خزیدن اولین وب سایت خود هستید؟ بیا بریم! من از وب سایت Gero Wonen Meubelen به عنوان مثال استفاده خواهم کرد، اما شما می توانید با استفاده از دامنه خود این کار را دنبال کنید.

اول از همه ما باید یک URL برای عنکبوت وارد کنیم. دامنه root را در جعبه جایگذاری کنید و دکمه Start را فشار دهید.

اگر می خواهید زیر دامنه های اضافی را خزید (به عنوان مثال یک وبلاگ در URL "blog.website.com")، باید کادر Crawl All Subdomains را در بخش پیکربندی> عنکبوت علامت بزنید.

بسته به اندازه وب سایت شما، روند خزیدن ممکن است چند دقیقه طول بکشد. نوار پیشرفت را در گوشه بالا سمت راست بررسی کنید تا ببینید چه زمانی کار تمام شده است. پس از آن می توانیم نتیجه را تحلیل کنیم.

 

 

3. کدهای پاسخ را بررسی کنید

من معمولاً با نگاهی به کدهای وضعیت HTTP در زیر «پاسخهای کدها» شروع می کنم. مهمترین کدهای وضعیت HTTP عبارتند از:

 

  • 200: OK

  • 301: Permanent redirect

  • 302: Temporary redirect

  • 404: Not found

  • 500: Server error

  • 503: Unavailable

 

با بررسی همه تغییر مسیرها (301 و 302) شروع کنید و بررسی کنید که از نسخه صحیح استفاده کرده اید. به یاد داشته باشید که 301 ریدایرکت دائمی هستند، بنابراین مجوز را به صفحه جدید منتقل می کنند. در مورد تغییر مسیر 302 اینگونه نیست.

متعاقبا می توانیم به خطاهای 404 نگاهی بیندازیم. این خطا هنگامی که می خواهید از صفحه ای که وجود ندارد بازدید کنید - یا به دلیل حذف یا تغییر نام (بدون هدایت به URL جدید). با اجرای تغییر مسیر 301 به صفحه مربوطه، این خطاها را برطرف کنید.

 

توجه: فراموش نکنید که گزارش خطاهای خزشی را در Google Webmaster Tools بررسی کنید.

در این صفحه می توانید پیوندهای داخلی خراب را نیز جستجو کنید. روی URL با کد وضعیت 4xx یا 5xx کلیک کنید و نگاهی به تب In Links در پنجره پایین بیندازید. در اینجا لیستی از تمام صفحاتی که به URL خراب پیوند دارند را خواهید دید.

 

 

4. URL ها

در سری SEO ما قبلاً به اهمیت ساختار URL مناسب اشاره کردم. با عنکبوت Screaming Frog SEO می توانیم تمام URL های یک وب سایت را از طریق زبانه URL تجزیه و تحلیل کنیم.

با بررسی طول هر URL با مرتب سازی ستون شروع کنید. ببینید آیا می توانید موارد طولانی غیر طبیعی را تشخیص دهید. به یاد داشته باشید که یک URL خوب کوتاه (ترجیحاً فقط چهار تا پنج کلمه) و توصیفی است (به عنوان مثال website.com/seo-tutorial به جای website.com/p5145).

فراموش نکنید که به فیلترهای کاراکترهای غیر ASCII، زیرخط ها، حروف بزرگ، تکراری و نشانی های اینترنتی پویا نگاهی بیندازید. همه این عناصر می توانند مشکلات نمایه سازی ایجاد کنند، بنابراین بهتر است آنها را در اسرع وقت حل کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

5. عنوان صفحه ها

در مرحله بعدی، می توانیم عناوین صفحه را بررسی کنیم. هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد و در ابتدا از مهمترین کلمه کلیدی صفحه استفاده شود. همانطور که از این تجزیه و تحلیل مشاهده می کنید، وب سایت ما از عنوان مشابه در هر صفحه استفاده می کند. این چیزی است که باید هر چه سریعتر رفع شود.

به یاد دارید که یک عنوان نباید بیش از 60 کاراکتر باشد؟ اگرچه این هنوز یک معیار مفید است، ما باید در واقع ستون عرض 1 پیکسل عنوان را بررسی کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، طول عناوین شما را به جای کاراکترها با تعداد پیکسل اندازه گیری می کند. Google عناوینی را که طولانی تر از 512 پیکسل هستند کوتاه می کند. حروف و اعداد خاص فضای بیشتری نسبت به سایرین اشغال می کنند (به عنوان مثال I vs W) ، بنابراین عنوانی که کوتاهتر از 60 نویسه باشد ممکن است همچنان طولانی باشد.

 

 

Screaming Frog SEO Spider ابزار سئو طراحی سایت

 

 

 

6. توضیحات متا

از توضیحات متا در صفحه نتایج موتور جستجو تحت عنوان صفحه استفاده می شود. بهتر است آنها را کمتر از 160 حرف نگه دارید. توضیحات طولانی تر کوتاه می شوند.

در تجزیه و تحلیل ما می بینیم که قسمت توضیحات متا 1 خالی است، به این معنی که هیچ توصیف متایی در این وب سایت وجود ندارد. این بدان معنی است که ما باید توضیحات متا منحصر به فرد را به هر صفحه اضافه کنیم.

Screaming Frog یک ویژگی جدید مفید دارد که به شما امکان می دهد یک قطعه جستجو را شبیه سازی کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنید. به سادگی بر روی یک URL کلیک کنید و برگه SERP snippet را در پایین صفحه خود انتخاب کنید. عنوان و توضیحات متا را تغییر دهید و ببینید که در رایانه رومیزی، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی چگونه به نظر می رسد.

 

 

7. تصاویر

سرعت صفحه نه تنها برای کاربران تلفن همراه بلکه برای موتورهای جستجو نیز مهم است. گوگل اعلام کرده است که هنگام رتبه بندی صفحات وب، سرعت صفحه را در نظر می گیرد. یکی از جنبه هایی که می تواند سرعت صفحه را کند کند، تصاویر است. تصاویر با وضوح بالا می توانند پهنای باند زیادی را اشغال کنند، به همین دلیل بهتر است آنها را زیر 100 کیلوبایت نگه ندارید.

از طریق فیلترهای بیش از 100 کیلوبایت می توانید به راحتی تصاویر خیلی بزرگ را صادر کنید. فراموش نکنید که به متن alt نیز نگاهی بیندازید. اطمینان حاصل کنید که هر تصویر دارای متن آلت منحصر به فرد و توصیفی است.

نکته: می توانید سرعت هر صفحه را در برگه کدهای پاسخ در زمان پاسخ مشاهده کنید. صفحات برجسته را بررسی کنید و از ابزاری مانند Yslow یا PageSpeed ​​Insights برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان بارگیری استفاده کنید.

 

 

8. دستورالعمل ها

در برگه دستورالعمل ها می توانید اطلاعات مربوط به برچسب روبات های متا، پیوندهای متعارف و حاشیه نویسی rel = next / prev را مشاهده کنید. برای مشاهده سریع همه صفحات با یک نوع دستورالعمل، از یکی از فیلترها استفاده کنید. همانطور که می بینید؛ این گزارش برای Gero Wonen Meubelen خالی است، به این معنی که در صورت لزوم باید برچسب های مناسب را پیاده سازی کنیم.

 

 

9. نقشه سایت XML

برای تولید نقشه سایت XML می توانید از عنکبوت Screaming Frog SEO استفاده کنید. این نوع نقشه سایت توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد تا در صورت یافتن کلیه مطالب مربوطه، دوباره بررسی کنند. این یک نقشه راه است که به آنها کمک می کند وب سایت شما را جستجو کنند.

این ویژگی را در نوار پیمایش بالایی در زیر نقشه سایت> ایجاد نقشه سایت XML پیدا خواهید کرد. پس از ایجاد پرونده، می توانید به صورت دستی اولویت را اصلاح کرده و فرکانس صفحات خاصی را تغییر دهید.

 

10. قابلیت اتصال به ابزار های search console و google analystic

ابزار screaming frog و کارایی آن

 

 

در بخش تنظیمات این ابزار می توانید به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس متصل بشید، این کار باعث می شود که بتوانید تحلیل درست تر و دقیق تری از سایت خود داشته باشید.

 

نتیجه

با استفاده از Screaming Frog SEO Spider می توانید چندین عنصر در محل را تجزیه و تحلیل کنید، مانند عناوین صفحه، توضیحات متا، ساختار URL، کدهای پاسخ، تصاویر و غیره. این یک ابزار عالی برای کمک به شما در بهینه سازی وب سایت و افزایش عملکرد آن در نتیجه جستجو است. صفحات علاوه بر این این کاملا رایگان است، بنابراین باید یک ابزار اجباری در جعبه ابزار هر طراح وب باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت تارنماگستر تماس بگیرید.

 

 

جهت بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک با سئوکار های ما تماس بگیرید

 

     

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha