5 روش موثر در سئوی سایت خبری

اگر صاحب سایت خبری هستید حتما روش های تاثیر گذار بر سئو سایت خبری را مطالعه کنید

5 روش موثر در سئوی سایت خبری

ضرورت سئو سایت خبری برای افزایش بازدید کننده و در نتیجه افزایش درآمد از سایت، توسط فروش جایگاه تبلیغات و ریپورتاژ آگهی امری ضروری است.

 

5 روش موثر در سئوی سایت خبری

چندین اقدام سئو مانند انتشار محتوای با کیفیت و ارائه تجربه کاربری لذت بخش برای همه انواع سایت مشترک است. اما همه ی سایت ها تنها با استفاده از همان مجموعه دستورالعمل های سئو رشد نمی کنند؛ به ویژه سایت های خبری.

 

اهمیت سئو سایت خبری - خدمات سئو و طراحی سایت تارنماگستر

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر بخوانید

 

در اینجا پنج روش موثر در بهینه سازی سایت خبری را معرفی می کنیم.

 

1. از محتوای همیشه سبز استفاده کنید.

به عنوان یک سایت خبری، اصلی ترین وظیفه ی شما نوشتن درباره اخبار روز و موضوعات داغ همیشه مطرح است.

اما این را در نظر داشته باشید که نود و نه درصد از مواقعی که درباره موضوعات داغ روز می نویسید، مقالات شما به طور حتم عمر کوتاهی خواهند داشت. میزان اولیه بازدید از مقاله شما زیاد خواهد بود ولی با گذشت زمان، بازدید کمتری خواهد داشت.

به همین دلیل، برای اینکه مرتباً میزان بالایی از ترافیک سایت را دریافت کنید، باید همواره از محتوای همیشه سبز و اخباری که هیچوقت کهنه نمی شوند بنویسید.

 

 

2. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در Google News نمایش داده می شود.

درج مطالب یک وبسایت خبری در Google News الزامی است.
با بررسی دستورالعمل های درج محتوا، برای اطمینان از اینکه سایت شما مطابق با استانداردها و الگوریتم های گوگل پیش می رود، شروع کنید.
در مرحله بعدی، دستورالعمل های فنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید گوگل می تواند سایت شما را جستجو کند و بفهمد کدام یک از مقالات مربوط به اخبار صفحات شما هستند.
سپس، سایت خود را برای تأیید گوگل ارسال کنید. در طی سه هفته خواهید دید که سایت شما  پذیرفته شده است یا خیر.

 

 

3. ساختار مناسبی برای وبسایت خود طراحی کنید.

سایت های خبری با چالش های خدمات سئوی بیشتری نسبت به دیگر سایتها رو به رو هستند؛ زیرا معمولاً بزرگ و به طور مداوم در حال رشد هستند.

این بدان معناست که داشتن ساختار و معماری مناسب بسیار اهمیت دارد؛ هم برای نگه داشتن خوانندگان در سایت و هم برای جستجوی آسان برای موتورهای جستجو.

کارایی برچسب ها و دسته بندی های استفاده شده در سایت را بررسی کنید. چرا که میبایست برچسب ها و دسته بندی های کافی برای خوانندگان داشته باشید تا بتوانند به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند.
اگر چندین تگ دارای تعداد کمی مقاله هستند شاید بهتر باشد آنها را ادغام کنید تا هر برچسب یا دسته بندی محتوای زیادی در آن داشته باشد.

یکی دیگر از جنبه های مهم ساختار سایت عمق است. عمق در اینجا به این معنی است که برای رسیدن از صفحه اصلی به هر صفحه دیگری در سایت خود، چند کلیک طول می کشد؟ این تعداد را تا حد ممکن پایین نگه دارید.

موتورهای جستجو با دنبال کردن پیوندها از یک صفحه به صفحه دیگر، سایت شما را کراول می کنند و کم عمق تر بودن سایت شما، به احتمال ایندکس شدن هر صفحه می افزاید. 

کار دیگری که می توانید برای بهبود ساختار سایت خود انجام دهید افزودن برچسب ها یا دسته بندی ها به پایان هر صفحه است، نه استفاده از دکمه های "بعدی" و "قبلی". این امر باعث می شود که پرش به صفحات خاص بدون گشت و گذار در صفحات بی ربط به یکدیگر  آسان تر شود.

 

 

4. قابلیت خوب نشان داده شدن در موبایل ضروری است.

قابلیت خوب نشان داده شدن در موبایل امروزه برای هر وب سایتی مهم است، اما برای سایت های خبری حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خوب نشان داده شدن در تلفن همراه به دو شکل است:
اول، سایت شما باید واکنش گرا باشد؛ یعنی سایت شما در صفحه ی کوچک موبایل هم به اندازه ی مانیتور خوب به نظر برسد.
دوم، استفاده از Accelerated Mobile Pages (AMP). AMP فناوری ای است که باعث می شود صفحات برای کاربران تلفن همراه سریع تر بارگذاری شوند.

 

 

5. سایت خود را مناسب کراول سریع طراحی کنید.

سایت های خبری باید به سرعت توسط گوگل کراول شوند.

خوشبختانه فاکتورهای مختلفی در جستجوگرها وجود دارد که می تواند به سرعت کراول شدن کمک کند، از جمله: سرعت سایت، عملکرد میزبانی و نقشه سایت (sitemap).

همچنین باید برای جلب توجه Googlebot، نقشه سایت خبری خود را به صورت مداوم با مقالات تازه به روز کنید.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی، همیشه از تکرار مطالب خودداری کنید و صفحات غیر ضروری مثل ادمین پنل سایت را با استفاده از متا robots.txt / robots مسدود کنید تا از سرعت کراول اطمینان حاصل کنید.

 

دلیل اعتماد حرفه ای های سایت خبری به شرکت دانش بنیان تارنماگستر با بیش از یک دهه تجربه، وجود متخصصان این حوزه و همچنین حضور سایت های خبری مثل ion.ir و tamin.ir است که جز رنک های تک رقمی می باشند، که با بیش از یک دهه تجربه همواره آماده ی ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای سئو به مشتریان خود می باشند.

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنماگستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha