به روز رسانی محتوا چه کمکی به بالا رفتن رنک سایت می کند؟

به روز رسانی محتوا چه کمکی به بالا رفتن رنک سایت می کند؟

به روز رسانی محتوا چه کمکی به بالا رفتن رنک سایت می کند؟

به روز رسانی محتوا چه کمکی به بالا رفتن رنک سایت شما می کند؟ با چه ترفندهایی می توان محتوا را به روز کرد؟

 

به روز رسانی محتوا چه کمکی به بالا رفتن رنک سایت شما می کند؟

آیا می خواهید رتبه وب سایت خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا ببرید؟ استراتژی ای وجود دارد که طی آن رنک وبسایت شما به راحتی سر به فلک خواهد کشید. می توانید به نوشتن و تولید محتوای بیشتر ادامه دهید؛ اما این کار طبیعتا زمان زیادی می برد.

در عوض، می توانید محتوای قدیمی خود را به روز کنید. در این صورت کار کمتری انجام می شود و سریع تر نتیجه می گیرید.

 

محتوا پادشاه است

پیشنهاد می شود این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید

 

یکی از روش های موثر در سئو سایت به روز رسانی محتوای قدیمی است. این عمل در کوتاه ترین زمان اثر مثبتی بر رنک سایت شما می گذارد. وقتی به گوگل بگویید محتوای شما جدید است، با افزایش ترافیکی روبرو خواهید شد که بازده کوچک ترین کار شما را چند برابر می کند. به روزرسانی محتوا مزایای مختلفی را به همراه دارد. در ادامه 14 دلیل ذکر می کنیم که چرا می بایست محتوای قدیمی خود را به روز کرده و این امر چگونه باعث افزایش ترافیک موتور جستجو می شود.

 

فرم مشاوره رایگان محتوا

 

1. نرخ کلیک را بالا ببرید.

ترفند های به روز رسانی محتوا

 

زمانی که جستجویی در گوگل انجام می دهید، مشاهده می کنید که نتایج برتر معمولاً در سال گذشته یا همین حدود منتشر شده اند. در حقیقت برای بسیاری از موضوعات، از جمله سئو سایت، زمان به سرعت تغییر می کند. اطلاعاتی که درست چند ماه پیش دقیق بود ممکن است اکنون کاملاً متفاوت باشد. اما این فقط درباره حوزه تکنولوژی صدق نمی کند. تصور کنید درحال جستجوی "بهترین تکنیک های باغبانی" هستید. آیا ترجیح نمی دهید چیزی را که در سال گذشته منتشر شده است بخوانید تا مقاله ای از سال 2010؟واقعیت این است که ما در اکثر مواقع روی مقالاتی که اخیراً منتشر شده اند کلیک خواهیم کرد، و این به این معنی است که میزان کلیک روی 

 

 

مقاله ای که منتشر می کنید با به روزرسانی آن افزایش می یابد. به بیان دیگر، به روز رسانی محتوا بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر افراد بیشتری از صفحه نتایج موتور جستجو روی محتوای شما کلیک کنند، احتمالاً رتبه شما بالاتر خواهد رفت. بنابراین به محتوای شما جذابیت بیشتری پیدا می کند و این جذابیت به گوگل می گوید که سایت شما منبع بهتری است و باید رتبه بالاتری داشته باشد. اما فقط تاریخ نیست که میزان کلیک شما را افزایش می دهد. شما همچنین می توانید عنوان و توضیحات جذابی برای محتوای خود بنویسید که توجه خواننده را به خود جلب کند. این امر نیز به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بالایی داشته باشید. در نظر داشته باشید که عنوان مطلب حدودا هشت کلمه یا ۷۰ حرف باشد، تا مطمئن شوید که بازدید کنندگان شما می توانند کل عنوان را در نتایج جستجو ببینند.

 

 

2. اشتباهات لغوی و دستور زبان را برطرف کنید.

زمانی که در حال خواندن پستی قدیمی هستیم که ماهها یا حتی سالها پیش نوشته ایم و متوجه اشتباه املایی می شویم، به جای چشم پوشی از آن، کمی وقت بگذارید تا اصلاح محتوا را انجام دهید. به گفته ی گوگل، املا و دستور زبان صحیح از فاکتور های رتبه بندی گوگل نیست؛ اما با این حال باز حائز اهمیت است. چرا گرامر و املا ضعیف بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد، این تاثیر منفی به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش به سزایی در رتبه بندی شما دارد. همچنین، می توانید حین اصلاح متن، کلیدواژه های بهتری اضافه کنید. ترکیب اصلاح املایی و گرامری متن با استفاده از کلیدواژه های بهتر قطعا منجر به بالا رفتن ترافیک سایت می شود.

 

 

3. به گوگل نشان دهید محتوای شما تازه است

گوگل محتوای تازه را دوست دارد. به این معنی که محتوایی که اخیرا منتشر شده دارای رتبه بالاتری است، به ویژه برای موضوعاتی که مرتباً تغییر می کنند. بنابراین اگر فقط محتوای جدیدی منتشر می کنید، فرصت بزرگی را از دست می دهید و محتوای قدیمی شما در رتبه بندی موتور جستجو گم می شوند. در عوض، می توانید همان محتوا را احیا کنید. حقیقت این است که به روزرسانی محتوای قدیمی راهی آسان برای افزایش دوبرابر بازدید از سایت شما است. همچنین، حتما تاریخ انتشار جدیدی ایجاد کنید. زمانی که گوگل دوباره سایت شما را کراول می کند، شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود.

 

 

4. از صحت محتوای خود اطمینان حاصل کنید

الگوریتم های گوگل در رنکینگ همگی بر یک چیز متمرکز است: بهبود تجربه کاربر. اگر طراحی سایت شما برای ایجاد تجربه کاربری عالی بوده باشد، با چندین تغییر و اصلاح مداوم عوامل رتبه بندی آنها، موفق خواهید شد. با به روزرسانی و ارائه اطلاعات جدید می توانید محتوای خود را برای بازدید کنندگان خود قابل استفاده و مفیدتر کنید. درصورتی که وبسایت شما سایت خبری نباشد هم هنوز هم می توانید همین استراتژی استفاده کنید. برای انجام این کار، می بایست اطلاعات جدید و به روز شده ای به مقاله ی منتظر شده اضافه کنید.

 

 

5. سایت خود را به روز نگه دارید

سایت های به روز شده و اصطلاحا up-to-date همیشه رنک بالایی دارند. اگر گوگل تشخیص دهد که سایت شما به روز نیست کم کم رنک شما را پایین می اورد. برای جلوگیری از این اتفاق، می بایست با احیای مجدد محتوای قدیمی میزان بازدید خود را افزایش دهید. چند به روزرسانی در مقالات اصلی می تواند به گوگل ثابت کند که کل سایت شما معتبر است.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم

 

 

6. لینک های شکسته را حذف کنید

یکی از بدترین چیزها درباره محتوای قدیمی یافتن لینک های شکسته در آن است. اغلب اوقات، منابع مفیدی که مقاله خود را به آنها لینک کرده اید دیگر در دسترس نیستند. ممکن است آن وبسایت بسته شده باشد یا URL آن تغییر کرده باشد با اصلاح محتوا می توانید لینک های شکسته را از بین ببرید. در هر صورت، لینک شکسته به رتبه شما در گوگل آسیب می رساند و شما را به جایگاه های پایین تر در صفحه نتایج موتور جستجو سوق می دهد.

 

 

7. به منابع جدیدتر و بهتر لینک بسازید

حین به روز رسانی محتوای خود می توانید لینک های جدید هم اضافه کنید. از آن جا منابعی که به آن ها لینک می زنید جدید هستند ارزش زیادی به سایت شما اضافه می کند. همچنین این امر باعث می شود محتوای شما برای گوگل بسیار ارزشمندتر به نظر برسد. از آنجا که پیوندهای خروجی عامل مهم در رتبه بندی است، می توانید از این طریق منبع با ارزش تری ایجاد کنید. کار دیگری که باید انجام دهید لینک سازی به صفحات خودی است. اگر مقاله اخیر خود را در مورد یک موضوع مرتبط منتشر کرده اید، باید به آن لینک دهید.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

الگوریتم لینک گوگل چیست؟

 

8. از عکس و فیلم استفاده کنید                                  

یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما افزودن انواع مختلف رسانه از جمله عکس و فیلم است. با تنوع بیشتر محتوای آنلاین، امتیاز ویژه ای برای محتوای جدید در نظر گرفته می شود. بهتر است برای هر 350 کلمه یا یک تصویر درج کنید.

مهم نیست که از چه تصاویری استفاده می کنید، فقط می بایست با ایجاد لینک یا در قالب توضیح زیر عکس ذکر کنید که تصویر از کجا آمده است.

 

 

9. تعیین کنید چه زمان سایت شما ایندکس شود

هنگامی که اقدام به بهبود محتوای قدیمی منتشر شده در وبسایت خود می کنید، در واقع کل سایت را از مزایای به روزرسانی برخوردار کرده اید. دلیل این امر آن است که گوگل برای دیدن آخرین به روزرسانی های شما به کل سایت شما نگاه می کند. سپس از این به عنوان معیاری استفاده می کند تا تعیین کند که هر چند وقت یک بار باید سایت شما را ایندکس کند. به بیان دیگر با به روزرسانی محتوای قدیمی، می توانید گوگل را وادار کنید که بدون نیاز به انتشار مطلب جدید، سایت شما را کراول کند. هرچه گوگل سایت شما را بیشتر کراول کند، به احتمال زیاد جدیدترین اطلاعات شما پس از انتشار در نتایج جستجو نشان داده می شود، که این امر به شما در رتبه بندی نتایج موتور جستجو کمک شایانی می کند.

 

 

10. از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید

ممکن است هنگام انتشار پست خود به اندازه کافی تحقیق درباره کلمات کلیدی نکرده باشید، یا شاید این کار را به روش صحیح انجام نداده باشید. در هر صورت، ممکن است هنگام به روز رسانی با کلمات کلیدی مناسب تر و بهتری مواجه شوید. در این صورت کلیدواژه های جدید را جایگزین یا اضافه کنید تا میزان بازدید افزایش یابد.

 

 به روز رسانی محتوا

 

 

11. مطالب خود را به اشتراک بگذارید و دوباره آن را تبلیغ کنید

اکنون که وظیفه ی به روز رسانی محتوای خود را به اتمام رسانده اید، وقت آن است که مانند یک پست جدید آن را تبلیغ کنید. برای شروع، مطمئن شوید که تعداد زیادی دکمه برای اشتراک گذاری در صفحه دارید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که اگر مقاله شما مورد علاقه مخاطبان شما باشد، می توانند به راحتی آن را نشر دهند. سپس محتوای خود را از طریق روش های معمول تبلیغ محتوای جدید توزیع کنید. تبلیغ ممکن است از طریق به اشتراک گذاری آن با لیست مخاطبان ایمیل شما و ارسال آن در شبکه های اجتماعی باشد. همچنین می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید تا محتوای شما را نشر دهند. این روشی عالی برای گرفتن بک لینک از پست های جدیدی است که به تازگی منتشر می شوند. این صفحات به گوگل نشان می دهد که این صفحه نیز تازه است زیرا پیوندهای جدید نشان دهنده ی محتوای تازه است.

 

 

12. با بروزرسانی های گوگل همراه باشید

هر ساله حدود 600 به روزرسانی در گوگل وجود دارد که هرکدام بر بهبود الگوریتم های گوگل و تغییر فاکتورهای رتبه بندی تمرکز دارند. برای موفقیت تضمینی محتوای خود در نتایج گوگل، باید سعی کنید که تمام محتوای قدیمی شما از بهترین روش ها با آخرین تغییرات گوگل سازگار باشد. ببینید این تغییرات چه بوده است و ویژگی هایی را اضافه کنید که به محتوای شما بهترین فرصت برای موفقیت را می دهد. این امر بهترین تغییرات را برای بهبود و به روز رسانی محتوا از طریق تغییرات مختلفی که گوگل هر روز در الگوریتم خود ایجاد می کند، به شما ارائه می دهد.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر ببینید

 

تولید محتوا

 

13. از بک لینک های بیشتری استفاده کنید

برای به دست آوردن بیشترین تأثیر از به روز رسانی محتوای قدیمی، می بایست همان محتوا را در قالبی جدید ارائه دهید. روش های بی شماری برای استفاده مجدد از محتوای قدیمی وجود دارد و توصیه می شود هر کاری را که با آن احساس راحتی بیشتری می کنید انجام دهید. برای مثال، می توانید محتوای خود را با صدای بلند خوانده و آن را به شکل پادکست انتشار دهید و به محتوای قدیمی بک لینک بسازید. به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین فاکتورهای رتبه بندی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، بک لینک ها تاثیر بسزایی در بالا رفتن رنک وبسایت شما دارد.

 

 

14. مطالب قدیمی خود را به روز کنید

به این فکر کنید که چه میزان از مطالب شما قدیمی و چه میزان جدید است. به احتمالاً 90٪ یا بیشتر سن محتوای شما بیش از چند ماه است. و هر دقیقه، تازگی و ارزش خود را از دست می دهد. راه حل این است که ارزش جدیدی را به محتوای قدیمی خود تزریق کنید. پست های قدیمی ارزشمند هستند زیرا حاصل تحقیق هستند اما وقتی از انتشار آن ها زمان زیادی گذشته باشد دیگر ارزش گذشته را ندارند. همچنین، گوگل به دنبال محتوای با کیفیت است، بنابراین حتی اگر سایت شما اخیراً به روز شود، گوگل همچنان محتوای با کیفیت بالا را که سالها پیش منتشر شده است ترجیح می دهد. با به روزرسانی محتوای قدیمی خود می توانید به محتوای قدیمی و ارزشمند خود زندگی دوباره ای بدهید و آن را به محتوایی تبدیل کنید که ترافیک کاربران را به سایت شما روانه می سازد. اجازه ندهید کار قدیمی شما هدر رود. با کمی به روز رسانی می توانید رنک سایت خود را با محتوای قدیمی که به آنها ظاهری جدید بخشیده اید، ارتقا دهید.

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha