تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (black hat seo)

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (black hat seo)

سئو کلاه سیاه چیست؟ سئو کلاه سیاه حرکت کردن خلاف جهت دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر است .

 

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو از سه قسمت خزنده‌ها یا Crawlers، ایندکس Index و الگوریتم Algorithm تشکیل شده‌اند. موتورهای جستجو مثل گوگل برای پیداکردن محتواهای مختلف از ربات‌های خزنده Crawler یا عنکبوت‌ها استفاده می‌کنند. محتوا ممکن است یک صفحه از سایت، یک عکس، ویدیو، یک فایل پی دی اف یا غیره باشد. کراولرها از طریق لینک‌ها سایت‌های مختلف را بررسی می‌کنند و محتوا را صرف نظر از نوع آن پیدا می‌کنند. کراولرها با بررسی صفحات وب و لینک‌های موجود در یک صفحه URLهای مختلف را پیدا و آن‌ها را ایندکس می‌کنند. ایندکس پایگاه داده‌ای از URLهای پیدا شده توسط کراولرهاست و از  URLهای دخیره شده در آن برای جستجوهای بعدی کاربران استفاده می‌شود. در نهایت هنگامی که کاربر یک کلیدواژه را جستجو می‌کند، بهترین نتایج مرتبط با آن کلیدواژه از طریق الگوریتم برایش نمایش داده می‌شود. وب‌سایت‌ها درگوگل بر اساس ملاک‌های متعددی رتبه‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آنها شامل فاکتورهای زیر است:

 

black hat seo

 

ارتباط یا Relevancy

مسلما کاربری که به دنبال وسایل مورد نیاز کمپینگ است علاقه‌ای به دیدن صفحات مرتبط با دستور پخت قرمه سبزی ندارد. ارتباط Relevancy دقیقا اینجا اهمیت پیدا می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یکی از عوامل‌ تاثیرگذار بر رتبه یک سایت است. کراولرهای گوگل با بررسی محتوای یک صفحه و کلمات کلیدی به کار رفته در آن مرتبط بودن یک صفحه را می‌سنجند.

 

 

 اعتبار یا Authority

اعتبار Authority یک صفحه‌ را بک لینک‌ها می‌سازند. بک لینک ها پیوندهایی ورودی از سایت‌های دیگر به صفحات یک سایت هستند. بالا بودن تعداد بک‌های یک صفحه برای گوگل نشانه‌‌ی قابل اعتماد بودن و با ارزش بودن محتوای آن صفحه است در نتیجه اگر یک صفحه از نظر گوگل معتبر و با ارزش باشد، رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست می‌آورد.

 

مفید بودن

مفید بودن یک محتوا علاوه بر معتبر و مرتبط بودن آن، یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی گوگل است. تولید محتوای مفید و جذاب توجه کاربر را به سایت جلب می‌کند. اگر کاربران محتوای یک سایت را مفید بدانند زمان بیشتری در سایت سپری می‌کنند و حتی ممکن است از سایر صفحه‌های سایت نیز بازدید کنند در نتیجه بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش سایت پایین می‌آید. در واقع موتورهای جستجو مفید بودن یک محتوا را از طریق سیگنال‌های تجربه کاربری متوجه می‌شوند.

 

 

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه حرکت کردن خلاف جهت دستورالعمل‌های موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر است. این سئو شامل روش‌ها و تاکتیک‌هایی است که توسط وب مسترهای گوگل ممنوع اعلام شده است و برای کسب رتبه بهتر به دستکاری الگوریتم‌های گوگل متکی است. استفاده از این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت موجب بالا رفتن رتبه سایت در گوگل شود اما می‌تواند منجر به جریمه و یا حذف شدن سایت از گوگل شود. زیرا الگوریتم‌های گوگل مدام در حال تغییر هستند و رتبه سایت‌هایی که به تجربه کاربری در آن‌ها توجه نشده را کاهش می‌دهد. استفاده از سئوی کلاه سیاه تنها رتبه سایت را در گوگل ارتقا می‌بخشد و هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. در نتیجه در بلند مدت اثرات زیان باری برای اهداف بازایابی دارد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

طراحی سایت

 

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

 

1. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از یک کلمه کلیدی در یک صفحه یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه برای مورد توجه گوگل قرار گرفتن است. طبق قوانین گوگل نیاز کاربر باید از طریق تولید محتوای با کیفیت و استفاده طبیعی از کلمات کلیدی پاسخ داده شود. استفاده زیاد و بدون دلیل از یک کلمه کلیدی بر تجربه کاربر اثر منفی می‌گذارد.

 

 

2. پنهان سازی متن

پنهان کردن متن به معنی نمایش یک محتوا به کاربر و یک محتوای متفاوت از آن به موتورهای جستجو است. از تکنیک سئو کلاه سیاه برای مرتبط کردن یک کلمه کلیدی به یک محتوای نامرتبط و کسب رتبه برای آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. متناسب کردن کردن محتوا ممکن است به قصد بهبود آن برای بازدیدهای تلفن همراه و یا تغییر زبان بر اساس زبان و کشور کاربر سایت باشد، اما فرآیند تغییر محتوا تنها باید برای کاربران باشد نه موتورهای جستجو. اینطور می‌توان گفت که تغییر محتوا باید با هدف ارائه پاسخی بهتر به نیاز کاربر و موتورهای جستجو باشد.

 

3. ریدایرکت‌های پنهانی

ریدایرکت هدایت کردن یک کاربر به یک URL متفاوت از URLی که در ابتدا بر روی آن کلیک کرده است. این اتفاق زمانی می‌افتد که وبسایت‌ها از جاوا اسکریپت برای هدایت کاربر و نمایش محتوا به وی استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع ریدایرکت‌ها با هدف دستکاری نتایج جستجو اتفاق می‌افتد که می‌توان با استفاده از HTML5 تجربه کاربری کاربر و موتورهای جستجو را بهبود بخشید.

 

سئو کلاه خاکستری - خدمات سئو تارنماگستر

 

4. محتوای بی‌کیفیت

محتوای بی‌کیفیت یا کپی شده تکنیک دیگری از سئو کلاه سیاه است. امروزه الگوریتم‌های گوگل با شناسایی محتواهای بی‌کیفیت و یا کپی شده، رتبه سایت را کاهش می‌دهند. خلق محتوای باکیفیت برای سایت و کاربر ارزش خلق می‌کند و کاربر را از یک بازدیدکننده عادی به مشتری وفادار تبدیل می‌کند.

 

 

5. خرید بک لینک

لینک‌های ورودی یا بک لینک‌ها از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه وبسایت‌ها هستند؛ اما این لینک‌ها باید به صورت ارگانیک به دست بیایند نه اینکه خریداری شوند. هر عمل خرید یا فروش لینک به منظور دستکاری رتبه سایت در نتایج گوگل از طرف وب مسترهای گوگل غیرقانونی شناخته می‌شود و جریمه خریدار و فروشنده‌ی لینک را به دنبال دارد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

تفاوت سئو داخلی و خارجی

 

6. کامنت اسپم

کامنت‌های اسپم کامنت‌هایی هستند که توسط انسان یا ربات‌ها ساخته می‌شوند و هدف از ساخت آنها ایجاد ترافیک بیشتر برای یک سایت یا بک لینک گرفتن برای سایت یا صفحه‌ای خاص است. باید توجه کرد که لینک‌های به دست آمده از کامنت‌های اسپم همگی لینک‌های نوفالو nofollow هستند؛ اما به هرحال برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم توسط کاربران یا ربات‌ها می‌توان از سرویس‌ رایگان گوگل یعنی ری کپچا reCAPTCHA استفاده کرد.

 

 

7. مزرعه لینک

مزرعه لینک مجموعه‌ای از سایت‌هایی است که به یکدیگر لینک می‌دهند. مزارع لینک با ایجاد تعداد زیادی بک لینک یا لینک ورودی موتورهای جستجو را فریب می‌دهند و سایت را به عنوان سایتی با کیفیت و محبوب برای کاربران معرفی می‌کنند. نکته منفی در استفاده از این تکنیک بی‌کیفیت بودن لینک‌های ورودی ایجاد شده است که معمولا توسط گوگل شناسایی می‌شوند و اثر مثبتی در رتبه سایت ندارند.

 

سئو کلاه سیاه- خدمات سئو تارنماگستر

 

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جایگاهی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه دارد. نه به اندازه سئو کلاه سفید قانونمند است و نه به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک. تکنیک‎‌هایی که در سئو کلاه خاکستری استفاده می‌شوند اغلب شامل: طعمه کلیکی (click baits)، پنهان‌کاری، خرید دامنه‌های قدیمی، خرید لینک، و خرید فالوور در شبکه‌های اجتماعی است.

 

تکنیک سئو- خدمات سئو تارنماگستر

 

 

سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

سئو کلاه سفید و نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ تاکتیک‌های استراتژی سئو کلاه سفید، بهبود رتبه سایت در گوگل: محتوای باکیفیت- استفاده از کلمات کلیدی- لینک سازی- بهینه سازی سایت برای تلفن‌های همراه-ساختار URL، مزایای سئو کلاه سفید

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت کلاه سفید بهبود ببخشید، همکاران ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر میتوانند در این امر شما را یاری رسانند، برای دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید

 


خدمات سئو سایت

سئو سایت چه نقشی در افزایش فروش دارد؟

خدمات سئو سایت

سئو چیست و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود؟ نقش سئو در افزایش فروش چیست؟ یک متخصص سئو چه وظیفه ای در سازمان شما دارد؟

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha