با رعایت نکات سئو داخلی و سئو خارجی در سایت، سبب بهبود رتبه سایت در گوگل شوید | خدمات سئو تارنماگستر ۰۲۱۸۸۰۷۷۸۲۷

 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

از آنجا که گوگل همچنان الگوریتم های جستجوی خود را دستکاری و به روز می کند، نمیتوانیم به سئوی سایت دیدی ساده و تک بعدی داشته باشیم. به همین دلیل، برای طراحی استراتژی های موثر سئو میبایست بر هر دو سئوی داخلی و خارجی وبسایت اشراف داشته باشیم.

 

 

سئوی داخلی یا همان on-page SEO چیست؟

تاکتیک های اساسی بهینه سازی موتور جستجو را در ذهن خود بیاورید :

 

  • استفاده از کلیدواژه در عنوان و محتوای صفحه

 

تایتل و کلیدواژه در خدمات سئو تارنماگستر

 

 

  • بهینه سازی توضیحات متا به منظور نمایان شدن در صفحه نتایج جستجو

 

بهینه سازی توضیحات متا در خدمات سئو سایت تارنماگستر

 

 

  • استفاده از کد HTML و تگ های alt

این 3 مورد اساس سئوی داخلی را می سازند. سئوی داخلی مجموعه اقداماتی است که مستقیما در وبسایت شما انجام می شود تا رتبه آن در نتایج جستجو بالا بیاید. این عمل از طریق ساده سازی عمل تفسیر صفحات برای ربات های موتور جستجو و همچنین ارائه پیش نمایشی از آنچه کاربران در نهایت خواهند دید، انجام میپذیرد.

 

 

فاکتورهای سئو داخلی:

 

محتوا

خوب است این جمله را همیشه به یاد داشته باشیم "محتوا پادشاه است"
ممکن است کلمات کلیدی، توضیحات و پیوندهای داخلی را بهینه سازی کنید، اما اگر محتوای موجود در وبسایت مناسب و جذاب نباشد، هیچ کس سایت شما را بازدید نخواهد کرد.

 

محتوا پادشاه است | سئوی داخلی و سئو خارجی

پیشنهاد میکنیم این مطلب را در اینستاگرام تارنماگستر بخوانید

 

 

کلیدواژه

درست است که امروزه اهمیت کلیدواژه کمتر از سالهای گذشته شده است، اما بهینه سازی آن همواره یکی از پایه های سئو به حساب می آید. امروزه کلیدواژه های طولانی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند؛ پس به کلیدواژه هایی که کاربرانتان ممکن است جستجو کنند فکر کنید و تولید و بهینه سازی محتوای سایت خود را حول همان کلیدواژه ها انجام دهید.

 

 

تگ عنوان

تگ عنوان اشاره به عنوان صفحه یا تیتر اصلی که در نتایج جستجو نشان داده می شود، دارد و یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی بعد از محتوا می باشد. به یاد داشته باشید که کلمات را هوشمندانه انتخاب کنید و طول آنها را حداکثر 65 کاراکتر در نظر بگیرید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو سایت

 

توضیحات متا

توضیحی کوتاه که در زیر URL در صفحه نتایج جستجو و یا زیر عنوان در یک پست در شبکه های اجتماعی ظاهر می شود. در اصل توضیحی درباره محتوای آن صفحه است، اما از آن مهمتر، به نمایان شدن سایت شما در نتایج جستجو کمک میکند. طول توضیحات متا را 155 کاراکتر در نظر بگیرید تا به طور کامل در نتایج جستجو نشان داده شود.

 

 

تگ alt

اشاره به کلمه یا عباراتی دارد که به یک فایل عکس اطلاق می شود تا مطمئن شویم که آن عکس ایندکس می شود، چرا که موتورهای جستجو تصاویر را نمی بینند و فقط قادرند متون را بخوانند. این تگ کمک می کند که عکس مورد نظر در رنکینگ نتایج جستجوی عکسها قرار گیرد.

 

استفاده از تگ alt در خدمات سئو تارنماگستر

 

 

پروتکل SSL

SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer است و به معنی "لایه امن پروتکل" میباشد.
امروزه امنیت وبسایت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و فعال سازی SSL در بالا بردن میزان امنیت، مورد اعتماد بودن و دیده شدن وبسایت شما بسیار موثر است. SSL نظارت می کند که هیچ شخص سومی بین سرور وب شما و سرور وب کاربر قرار نگیرد و ارتباط بین این دو امن باشد. از آنجا که ترجیح گوگل همیشه سایتهایی است که از تکنولوژی SSL استفاده می کنند، این ابزار در دیده شدن وبسایت شما نقش به سزایی دارد.

 

 

ساختار URL

علاوه بر فاکتورهای گفته شده در بالا، یک ساختار URL نظام مند برای بازاریاب های امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این ساختار به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند صفحه به صفحه وبسایت شما را کراول کنند و پیمایش را برای بازدیدکنندگان سهولت بخشند. در URL باید از کلیدواژه مربوطه استفاده شود تا شانس بالایی در کلیک شدن داشته باشد. همچنین،URL  باید نسبتا کوتاه باشد و فقط حاوی کلیدواژه اصلی باشد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو تکنیکال

 

صفحه ستون

صفحه ستون یا همان Pillar Page از اهمیت بالایی برای بازاریابها برخوردار است. از این صفحه در مواقعی استفاده می شود که میخواهید چندین صفحه وبسایت را  که همگی دارای محتوای مناسب و مورد جستجوی کاربران می باشند به یک صفحه ی واحد لینک کنید. با مشخص شدن ماهیت پیلار پیج میتوانید محتوا و استراتژی URL خود را حول همان ستون بچینید و رنک وبسایت خود را بالا ببرید.

 

 

پیوندهای داخلی

زمانی که همه ی صفحات وبسایت شما به یکدیگر لینک شده باشند به موتورهای جستجو کمک خواهید کرد که سایت شما را راحت تر کراول کنند. همچنین، با استفاده از لینک های داخلی میتوانید کاربران را مدت طولانی تری در وبسایت خود نگه دارید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

سئو کلاه سیاه

 

نشانگر صفحات

نشانگر صفحات یا همان Breadcrumb به بازدیدکنندگان نشان می دهد که در کجا قرار دارند و همچنین به گوگل کمک می کند تا ساختار وبسایت شما را راحت تر بشناسد. نشانگرها در بالای صفحه دیده می شوند و در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده میشوند.

 

خورده نان یا بردکرامب breadcramb خدمات سدو سایت تارنماگستر

 

سه نوع نشانگر Breadcrumb:

 

  • Breadcrumb مبتنی بر سلسله مراتب:

سلسله مراتب جایی که هستید تا صفحه اصلی را نشان می دهد.

 

  • Breadcrumb مبتنی بر تاریخچه:

بر اساس تاریخچه ی صفحات مورد بازدید می باشد.

 

  • Breadcrumb مبتنی بر ویژگی:

رایج ترین نشانگر در سایت های تجارت الکترونیک می باشد و ویژگی های یک محصول را نشان می دهد.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

فاکتورهای موثر در سئو

 

عملکرد صفحه

درحالی که فاکتورهای گفته شده تا اینجا همگی حول ساختار و کیفیت محتوای صفحه بودند، عملکرد سایت شما نیز جزو فاکتورهای رتبه بندی سئو داخلی می باشد. صفحاتی که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند و یا به درستی در گوشیهای موبایل نمایش داده نمی شوند رتبه ی پایینی در نتایج جستجو دارند؛ چرا که کاربر را کلافه می کنند و نرخ فرار را بالا نمی برند.

این مورد برای موتور های جستجو فاکتوری کلیدی در رنکینگ پیچ شماست. بنابراین، بسیار حایز اهمیت است که بازاریاب ها بر حجم عکسهای درون سایت نظارت کنند، واکنش گرایی سایت در موبایل را بهبود بخشند و از حداقل کد CSS/Javascript استفاده کنند.

واکنش گرایی سایت از آن جا حائز اهمیت است که امروزه همه از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و درصد قابل توجهی از جستجوهای گوگل از موبایل انجام می شود.
دو دلیل عمده وجود دارد که چرا کاربرانی که با موبایل وارد سایت شما می شوند میبایست تجربه ی کاربری خوبی داشته باشند:

- سایت هایی که واکنش گرا نباشند کاربر را مجبور می کنند که برای دیدن محتوای سایت صفحه را زوم کنند که این به خودی خود یکی از عوامل اصلی فرار بازدیدکنندگان از پیج شماست.
- امروزه گوگل از ورژن موبایلی وبسایتها برای سئو آنها استفاده می کند.

 

 

نشانه گذاری طرح

گوگل از نشانه گذاری طرح یا همان Schema Markup استفاده میکند تا اطلاعاتی برای "بخش ویژه" (SERP snippets) در صفحه نتایج انتخاب کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

5 ابزار برتر سئو

 

الگوریتم هسته حیاتی وب

هسته حیاتی وب یا همان Core Web Vitals الگوریتم جدیدی است که در بهار سال 2020 به گوگل اضافه شد. CWV کمک می کند تا گوگل عملکرد یک صفحه و همچنین UX آن را ارزیابی کند.
این الگوریتم 3 مورد را بررسی میکند: بارگذاری، تعامل و ثبات بصری

 

 

الگوریتم سیگنال تجربه صفحه

الگوریتم Page Experience Signal در سال 2021 به گوگل اضافه خواهد شد. طبق گفته گوگل قرار است جنبه های مختلفی از تجربه کاربران را ارزیابی کند و در نتیجه UX یا همان تجربه کاربری را بهبود بخشد.

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چک لیست سئو سایت

 

سئوی خارجی چیست؟

در حالی که سئو داخلی به فاکتورهایی اشاره دارد که درون وبسایت وجود دارند، سئو خارجی به فاکتورهای موثر در رنکینگ پیج که خارج از وبسایت شما هستند مربوط می شود؛ مانند بک لینک (backlink) از سایتی دیگر.

 

سدو خارجی off page seo خدمات سئو تارنماگستر

 

فاکتورهای سئو خارجی:

 

بک لینک

تعداد و کیفیت بک لینکهایی که برای وبسایت خود دارید بی شک مهمترین فاکتور سئو خارجی سایت شما می باشد. هرچه سایت های بیشتری به محتوای شما لینک شود، گوگل اعتبار بیشتری برای دامنه شما در نظر می گیرد که به بالا رفتن رنک شما می انجامد.

همچنین، انکر تکست بک لینک (backlink anchor text) هم اهمیت بالایی دارد. اگر می خواهید رتبه ی بالایی برای کلیدواژه مشخصی داشته باشید می بایست آن کلیدواژه را در انکر تکست خود به کار ببرید.

 

 

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه که عددی بین 1و 100 می باشد، نشان دهنده ی قدرت وبسایت شماست. طبیعتا هرچه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد رنک شما نیز در نتایج جستجو بالاتر است.
فاکتورهای متعددی در ارزیابی اعتبار دامنه شما موثر است. عواملی از قبیل: مدت زمانی که دامنه را در اختیار دارید، تاریخچه دامنه، تعداد بک لینک ها و تعداد صفحات 404. اگر وبسایت شما هیچ مشکل فنی نداشته باشد و از اصول سئو پیروی کند می تواند اعتبار دامنه و رنک بالایی نصیب خود کند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آنالیز رقبای سایت با ابزار سئو

 

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

درست است که رنکینگ پیج مستقیما به تعاملی که یک پست در شبکه های اجتماعی ایجاد می کند ندارد، اما پستی که کلیک های زیادی به همراه داشته باشد افزایش ترافیک سایت را به همراه داشته و می تواند موجب به اشتراک گذاری مکرر لینک وبسایت شما شود.

 

 

سئو محلی

اگر امکانش وجود دارد، لینک وبسایت خود را در پلتفرم هایی مانند Google My business قرار دهید تا اگر در محل شما خدمات یا محصولات شما مورد نیاز بود، کاربران بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. نام، آدرس و شماره تلفن را فراموش نکنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

آشنایی کامل با این ابزار برای هر سئوکاری الزامیست

 

تبلیغات کلیکی

این نوع تبلیغات که به PPC (pay-per-click) معروف هستند تاثیر به سزایی در تبلیغ محتوای وبسایت شما دارند. تبلیغات کلیکی بک لینک های زیادی را به وجود میاورد و ترافیک وبسایت شما را بالا می برد.

 

سئو داخلی و خارجی شانه به شانه ی یکدیگر به شما در بهبود رنک وبسایتتان در موتورهای جستجو کمک می کنند. با در نظر گرفتن نکات سئو داخلی می توانید محتوایی مناسب و ارزشمند تولید کنید و سپس آماده اید تا با استفاده از عوامل سئو خارجی بک لینک های متعدد بسازید، اعتبار دامنه خود را بهبود ببخشید و در نهایت رنک وبسایت خود را بالا ببرید.

 

 

 

اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که سئوی وبسایتتان را بصورت هدفمند بهبود ببخشید، سئوکار های ما در کنار شما هستند

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha