طراحی وب واکنش‌گرا یا ریسپانسیو یک روش طراحی وب است که هدف آن نمایش مطلوب وب سایت در ابعاد و اندازه های مختلف صفحه می باشد.

 

طراحی سایت واکنش گرا  Responsive Website Design 

طراحی سایت واکنش گرا یا همان Responsive Website Design (RWD) به این معناست که وبسایت خود را بر مبنای اندازه ی صفحه نمایش دستگاه کاربر (گوشی تلفن هوشمند، لپ تاپ و سایرموارد) نمایش می دهد.

بدیهی است که در صورت عدم طراحی هوشمندانه ی سایت، تعداد زیادی کاربر از دست خواهیم داد.

اهمیت RWD در حوزه ی بازاریابی دو چندان می باشد، زیرا وب سایت یک کسب و کار تمام آن چیزی است که آن بازار را معرفی می کند. تجربه ی استفاده ی کاربر از سایت از حساسیت بالایی برخوردار است درنتیجه می بایست طیف گسترده ای از دستگاه هایی که کاربران به واسطه ی آنها قادر به دسترسی به اینترنت هستند را در نظر گرفت. زیرا انعطاف پذیری کلید موفقیت در کسب و کار، به خصوص کسب و کار آنلاین، است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

خدمات سئو سایت

 

مزایای کلیدی طراحی سایت واکنش گرا:

 

  • افزایش رتبه ی گوگل (SEO) و ترافیک سایت

آمارها حاکی از آن است که ارائه ی سرویس از طریق گوشی انکارناپذیر است و اگر سایت شما واکنش گرا باشد، رشد سریع و خوبی از نظر سئو خواهد داشت.

 

 

  • نقش سایت واکنش گرا در بازاریابی اینترنتی

یکی از شاخص های کلیدی مهم در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی، شاخص نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل نشان می دهد که چند درصد بازدیدکنندگان سایت تبدیل به مشتری شده اند. بدیهی است تجربه ی نامطلوب سایت در موبایل به علت کیفیت پایین واکنش گرایی سایت منجر به پایین بودن نرخ تبدیل می شود.

 

 

  • پویایی سایت

در هنگام بازدید از سایت، هرچه سریع تر بتوان به خدمات دسترسی پیدا کرد، احتمال استفاده از آن خدمات هم بیشتر خواهد بود. و این امر امکان پذیر نخواهد بود اگر سایت با سایز و قالب دستگاه بازدیدکننده دیده نشود.

 

  • انعطاف پذیری و افزایش سرعت بارگذاری سایت

با کوچک شدن صفحه نمایش، معمولا تمام بخش های سایت کوچک می شود و برخی قسمت های آن حذف می شود که باعث می شود سایت سریعتر نمایش داده شده و بخش هایی از سایت به تناسب دستگاه کاربر نمایش داده شود.

 

  • سبقت از رقیبان

سایت واکنش گرا به مشتریان نشان می دهد که شما در کارتان حرفه ای هستید و از رقیبان خود جلوترید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید:

 

چگونه رتبه گوگل سایت را افزایش دهیم؟

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha