دومین دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ آکادمی تارنماگستر (هشت ترم یک ماهه)

دوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ در آکادمی تارنماگستر

از پایه تا حرفه ای
 
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مجموعه ای از فرآیندهای بازاریابی است که با بهره گیری از پلتفرم های آنلاین و فناوری اطلاعات، با هدف جذب مخاطب بیشتر، فروش بیشتر، آگاهی از برند، و در نهایت کسب درآمد و ایجاد ارزش مورد استفاده قرار میگیرد.
ممکن است برایتان این سئوال پیش آید که مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟ در پاسخ می توان گفت، بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه‌ی ارزش، با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف و کسب سود است. بازاریابی، نیازها و خواسته‌های بازار را شناسایی، بازارِ آن‌ها را تعریف، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوه‌اش را برآورد می‌کند. مشخص می‌کند که کدام بخش از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند؛ و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می‌کند.
                   
                            دیجیتال مارکتینگ چیست؟
 
گرفتن مدرک در این رشته چه تاثیری دارد؟  اگر مدرک دکتری هم داشته باشید اما تخصص نداشته باشید مدرک شما فاقد اعتبار است، اگر مدیر کسب و کار خود هستید، با آموخته هایی که در این دوره کسب خواهید کرد، سوار بر موج تکنولوژی خواهید شد و به یک مارکتر آپدیت تبدیل می شوید که سبب میشود درآمد شما در کسب و کاری که در آن هستید افزایش یابد. و اگر بیکار هستید، بعد از این دوره شما یکی از مهمترین و پر طرفدار ترین تخصص های روز دنیا را کسب خواهید کرد که بازار داخلی و بین المللی همیشه تشنه آن است.
 
در این دوره چه سر فصل هایی تدریس می شود؟
احتمالا تا حالا متوجه ارزش و جایگاه متخصص دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها شده اید. حتما می دانید که مهارت های دیجیتال مارکتینگ فقط شامل معرفی و یادگیری ابزار ها نیستند و این یک دانش بین رشته ای محسوب می شود. این بدان معناست که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید به دانش و هنر بهره گیری از مهارت های تخصصی در حوزه های زیر مشرف شود تا بتواند عملکرد قابل قبولی در نقش کلیدی خود در سازمان داشته باشد.
یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید تا حدی و بصورت علمی با رشته های مدیریت بازرگانی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، روانشناسی، طراحی گرافیک و سایر موارد آشنا باشد و بتواند در گردآوری تیمی از این متخصصان موفق باشد، به نحوی که تمام اعضای تیم، وی را به عنوان رهبر تیم بپذیرند و بتواند برای آنها برنامه ریزی نماید.
متاسفانه اکثر دوره هایی که برای این منظور طراحی می شوند، فاقد بار علمی کافی بوده و اغلب با تکیه بر مدرک دانشگاهی در فقط یکی از رشته های فوق و یا تجربه عملی مدرسان آن برنامه ریزی می گردد. اما ما در این دوره سرفصل های استاندارد بین المللی را توسط مدرس با تجربه و با مدرک مرتبط (لیسانس مهندسی نرم افزار، فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک دانشگاه خواجه نصیر و فلوشیپ مدیریت کسب و کارهای بین المللی از دانشگاه RWTH آلمان با بیش از 15 سال سابقه در راهبری کسب و کارهای آنلاین با تجربه راه اندازی صدها سایت برای مشتریان مختلف) برنامه ریزی کرده ایم. این یعنی شما باید از صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ را به بهترین شکل و درست ترین حالت بیاموزید. چرا که شعار ما همواره اینست که شما باید رویای رقیبتان باشید.
 
فرآیند دیجیتال مارکتینگ یک کسب و کار شامل چهار فاز اصلی زیر می شود که شما باید به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ بر آنها مسلط شوید:
  • فاز اول: تفکر
    • استراتژی بازاریابی آنلاین
    • تحقیقات بازار
    • استراتژی محتوا
  • فاز دوم: ایجاد
    • طراحی UI/UX
    • طراحی و توسعه وب
    • اصول نویسندگی برای محتوای دیجیتال
  • فاز سوم: درگیر سازی مخاطب
    • CRM
    • SEO
    • تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادز
    • تبلیغات آنلاین
    • بازاریابی مشارکتی
    • بازاریابی ویدئویی
    • بازاریابی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و غیره
    • بازاریابی ایمیل
    • بازاریابی موبایل
  • فاز چهارم: بهینه سازی و تحلیل داده
    • تحلیل و آنالیز داده ها
    • بهینه سازی نرخ تبدیل
 
فاز اول: تفکر فاز دوم: ایجاد  
فاز سوم: درگیر سازی مخاطب فاز چهارم: بهینه سازی و تحلیل داده
بازاریابی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و غیره  
 
 
در فاز تفکر انواع استراتژی هایی که در بازاریابی آنلاین نیاز دارید و نحوه نوشتن استراتژی  را یاد میگیرید، این فاز برای شروع هر نوع کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است.
در فاز ایجاد به نحوه ایجاد ابزارها می پردازیم، مباحث UI,UX  برای  وبسایت و مباحث تولید محتوا که از اهمیت والایی برخوردار است در فاز create قرار دارد.
فاز مشارکت: پس از فاز ایجاد وارد فاز مشارکت یا engagement میشویم، در این مرحله به نحوه چگونگی افزایش مشارکت کاربران می پردازیم، از شبکه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو، کانال های ایمیل وارسال  پیامک  و هر کانالی که نیازمند به استفاده از فضای دیجیتال برای ارتباط با مشتری است.
و در فاز آخر روی مباحث بهینه سازی و آنالیز داده ها در دیجیتال مارکتینگ فوکوس خواهیم کرد.
 
در ویدئو کوتاه زیر به تمامی پرسش های شما توسط مدرس دوره پاسخ داده شده است.
 
 
 
 
مدرس دوره: مسعود مردان نیا
مدیر عامل شرکت تارنماگستر
مدیر آزمایشگاه هوش تجاری
عضو شورای عالی انفورماتیک
عضو نظام صنفی رایانه ای کشور
فلوشیپ مدیریت کسب و کارهای بین المللی از دانشگاه RWTH آلمان
فوق لیسانس تجارت الکترونیک خواجه نصیر طوسی
بیش از پانزده سال سابقه مشاوره و مدیریت دیجیتال مارکتینگ کمپانی های بزرگ و مدیریت پروژه های نرم افزاری در سطح ملی و بین المللی

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha