الناز خزاعی

مدیر دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو

الناز خزاعی

الناز خزاعی مدیر دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو شرکت تارنماگستر

مسئولیت های مدیر بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی کمپین های بازاریابی دیجیتال ، از جمله وب ، SEO / SEM ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی
  • حفظ حضور رسانه های اجتماعی خود در تمام کانال های دیجیتال
  • اندازه گیری و گزارش از عملکرد کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

مدیر بازاریابی آنلاین باید درک کاملی از ابزارها و استراتژی های فعلی بازاریابی داشته باشد و بتواند مبارزات یکپارچه بازاریابی دیجیتال را از مفهوم تا اجرا هدایت کند. مدیران بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، تیم های پشتیبانی کننده (مانند برنامه نویسان) و فروشندگان برای راه اندازی کمپین ها به موقع و با بودجه همکاری خواهند کرد.

مسئولیت های مدیر دیجیتال مارکتینگ

  • تمام دیجیتال مارکتینگ، از جمله SEO / SEM، گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، کمپین رسانه های اجتماعی، انواع تبلیغات native تبلیغات کلیکی و بسیار موراد دیگر را برنامه ریزی و اجرا کند
  • طراحی ، ساخت و حفظ حضور در شبکه های اجتماعی
  • اندازه گیری و گزارش عملکرد کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال و ارزیابی در برابر اهداف (ROI و KPI)
  • روندها و بینش ها را شناسایی کنید و هزینه و عملکرد را بر اساس بینش بهینه کند
  • طوفان فکری و ایده پردازی و تبیین استراتژی های رشد خلاقانه
  • آزمایش ها و تست های تبدیل را برنامه ریزی ، اجرا و اندازه گیری کند
  • برای ایجاد لندینگ پیج و بهینه سازی تجربه کاربر، با تیم های داخلی همکاری کند
  • استفاده از توانایی تحلیلی قوی برای ارزیابی تجربه مشتری نهایی از طریق چندین کانال و نقاط لمس مشتری
  • نقاط تبدیل ابزار و قیف های کاربر را بهینه کند
  • با سایر برندها در حوزه دیجیتال مارکتینگ همکاری کند
  • فناوری های نوظهور را ارزیابی کنید.

و  اما جایگاه ویژه سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو یکی از کانال های مقرون به صرفه مارکتینگ برای کسب و کارها است؛ اما در صورتی که بتوانیم تخمینی از بازگشت سرمایه حاصله از آن (ROI) داشته باشیم، می توانیم اعتماد سازی بیشتری پیش از شروع پروژه مان ایجاد کنیم.

زمانی که بدون پیش بینی ترافیک و درآمد حاصله از SEO و مشخص کردن KPIهای بیزنسی شروع به حرکت می کنیم؛ شفافیت کم و امکان هدر رفت منابع زمانی و تومانی بیشتری ایجاد می کنیم.

استراتژی سئو در هر مارکت و بیزنس، متفاوت است؛ اما کار مشترک برای همه آن است که باید راه ورود پول و کاربر به آن بیزنس رامشخص کنیم؛ که متناسب با هر مارکت، متفاوت است.

بنابراین پیش از تمرکز بر روی کسب رتبه بر روی کلمات کلیدی و به دست آوردن ترافیک، مشخص کنیم کسب رتبه بر روی چه عبارات وکلماتی، منجر به خلق ارزش بیشتر برای آن کسب و کار می شود.

پس داشتن لیستی از عبارات استراتژیک صنعت به عنوان هسته شروع فعالیت مان، لازم است.

باید توجه کنیم برای موفقیت در استراتژی های سئو خود، نیازمند تفکر تهاجمی-دفاعی هستیم. به همین دلیل، به هنگام انتخاب کیوردها، باید از نقاط قوت خود استفاده کنیم و یک آنالیز SWOT انجام دهیم تا بفهمیم نقاط ضعف و وقوت ما نسبت به رقبا چیست و با تحلیل این جدول به بهترین کیورد ها برسیم.

در صورتی که پیش از ما بر روی سایت فعالیت صورت گرفته است، بهتر است کیوردها را بر اساس پوزیشن هایشان، با هدف اولویت بندی و بهبود رتبه هر دسته، در چند گروه قرار دهیم. از فیلترهای ساده گوگل سرچ کنسول، نگذریم.

توجه کنیم در زمان پیش بینی و آنالیز داده ها، دیتای سالانه را نیز مورد بررسی قرار دهیم تا با خارج کرن پیک های آن صنعت، بتوانیم اقدام به ارزیابی ترافیک پایه (Baseline Traffic) کنیم و پس از آن اقدام به طرح ریزی پلن های بعدی کنیم.


شرکت دانش بنیان تارنماگستر همواره مشتاق به گسترش تیم خود با عناوین شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کارشناس سئو می باشد لذا در صورت داشتن یک رزومه حرفه ای حتما از طریق ایمیل n.tarnamagostar@gmail.com با ما در ارتباط باشید.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha