الناز خزاعی

مدیر دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو

الناز خزاعی

الناز خزاعی مدیر دیجیتال مارکتینگ و متخصص سئو شرکت تارنماگستر

 

مسئولیت های مدیر بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

برنامه ریزی کمپین های بازاریابی دیجیتال ، از جمله وب ، SEO / SEM ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی

حفظ حضور رسانه های اجتماعی خود در تمام کانال های دیجیتال

اندازه گیری و گزارش از عملکرد کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال

.

.

.

 

 

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

ایشان باید درک کاملی از ابزارها و استراتژی های فعلی بازاریابی داشته باشد و بتواند مبارزات یکپارچه بازاریابی دیجیتال را از مفهومتا اجرا هدایت کندمدیران بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، تیم های پشتیبانی کننده (مانند برنامهنویسانو فروشندگان برای راه اندازی کمپین ها به موقع و با بودجه همکاری خواهند کرد.

 

 

 

مسئولیت های مدیر دیجیتال مارکتینگ

  • تمام دیجیتال مارکتینگ، از جمله SEO / SEM، گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، کمپین رسانههای اجتماعی، انواع تبلیغات native تبلیغات کلیکی و بسیار موراد دیگر را برنامه ریزی و اجرا کند
  • طراحی ، ساخت و حفظ حضور در شبکه های اجتماعی
  • اندازه گیری و گزارش عملکرد کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال و ارزیابی در برابر اهداف (ROI و KPI)
  • روندها و بینش ها را شناسایی کنید و هزینه و عملکرد را بر اساس بینش بهینه کند
  • طوفان فکری و ایده پردازی و تبیین استراتژی های رشد خلاقانه 
  • آزمایش ها و تست های تبدیل را برنامه ریزی ، اجرا و اندازه گیری کند
  • برای ایجاد لندینگ پیج و بهینه سازی تجربه کاربر، با تیم های داخلی همکاری کند
  • استفاده از توانایی تحلیلی قوی برای ارزیابی تجربه مشتری نهایی از طریق چندین کانال و نقاط لمس مشتری
  • نقاط تبدیل ابزار و قیف های کاربر را بهینه کند
  • با سایر برندها در حوزه دیجیتال مارکتینگ همکاری کند
  • فناوری های نوظهور را ارزیابی کنیددر صورت لزوم، چشم انداز برای فرزندخواندگی فراهم کنید

 

 

 

 

 

و اما سئو در بحث دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

سئو یکی از کانال های مقرون به صرفه مارکتینگ برای کسب و کارها است؛ اما در صورتی که بتوانیم تخمینی از بازگشت سرمایهحاصله از آن (ROI) داشته باشیم، می توانیم اعتماد سازی بیشتری پیش از شروع پروژه مان ایجاد کنیم.

زمانی که بدون پیش بینی ترافیک و درآمد حاصله از SEO و مشخص کردن KPIهای بیزنسی شروع به حرکت می کنیم؛ شفافیت کم وامکان هدر رفت منابع زمانی و تومانی بیشتری ایجاد می کنیم.

استراتژی #سئو در هر مارکت و بیزنس، متفاوت است؛ اما کار مشترک برای همه آن است که باید راه ورود پول و کاربر به آن بیزنس رامشخص کنیم؛ که متناسب با هر مارکت، متفاوت است.

بنابراین پیش از تمرکز بر روی کسب رتبه بر روی کلمات کلیدی و به دست آوردن ترافیک، مشخص کنیم کسب رتبه بر روی چه عبارات وکلماتی، منجر به خلق ارزش بیشتر برای آن کسب و کار می شود.

پس داشتن لیستی از عبارات استراتژیک صنعت به عنوان هسته شروع فعالیت مان، لازم است.

باید توجه کنیم برای موفقیت در استراتژی های سئو خود، نیازمند تفکر تهاجمی-دفاعی هستیمبه همین دلیل، به هنگام انتخاب کیوردها،باید از نقاط قوت خود استفاده کنیم و یک آنالیز SWOT انجام دهیم.

 

در صورتی که پیش از ما بر روی سایت فعالیت صورت گرفته است، بهتر است کیوردها را بر اساس پوزیشن هایشان، با هدف اولویتبندی و بهبود رتبه هر دسته، در چند گروه قرار دهیماز فیلترهای ساده گوگل سرچ کنسول، نگذریم.

توجه کنیم در زمان پیش بینی و آنالیز داده ها، دیتای سالانه را نیز مورد بررسی قرار دهیم تا با خارج کرن پیک های آن صنعت، بتوانیماقدام به ارزیابی ترافیک پایه (Baseline Traffic) کنیم و پس از آن اقدام به طرح ریزی پلن های بعدی کنیم.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha