هاستینگ

این مطلب آموزشی را بخوانیم:

هاستینگ

وقتی برای کسب و کار خود رو به طراحی وب سایت می آورید برای ارسال و دریافت اطلاعات بر روی اینترنت نیاز به داشتن فضای به نام هاست است که یک محیط مجازی از یک سرورهمیشه در دسترس می باشد.

هاست  hosting چیست؟

در ابتدا لازم به ذکر است که تلفظ صحیح این کلمه "هوست" می باشد ولی از آنجایی که تلفظ "هاست" در زبان فارسی جا افتاده، ما نیز از همین تلفظ استفاده میکنیم. برای آشنایی با هاست ابتدا تعریف مختصری از سرور داشته باشیم. سرور به یک کامپیوتر همیشه روشن که به اینترنت متصل است گفته می شود که همه منابع رم، پردازنده، حافظه جانبی و.. را دارد. Host معنای لغویش، میزبان می باشد هاست می تواند بخشی از یک سرور باشد ویا اینکه کل فضای سرور را به یه هاست اختصاص  داد. هاست در سازمان های بزرگ و سرویس های اجتماعی چون فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام شامل چندین سرور هستند.

وقتی برای کسب و کار خود رو به طراحی وب سایت می آورید برای ارسال و دریافت اطلاعات بر روی اینترنت نیاز به داشتن فضای به نام هاست است که یک محیط مجازی از یک سرورهمیشه در دسترس می باشد. هاست (میزبان وب) انواع مختلفی دارد که به انواع آن ومختصرتوضیحی اشاره می کنیم. همانطور که گفته شد هاست بخشی از یک سرور (کامپیوتر بزرگ با همه امکانات)هست، سرورها دارای دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز هست که به هاست ویندوز و هاست لینوکس معروف هستند.

 

فرم مشاوره رایگان سئوی محتوا

 

انواع میزبانی وب hosting

میزبانی وب به چند دسته تقسیم می شوند:

 

هاست اشتراکی Shared Web Hosting

هاست اشتراکی معمولا فضا و خدمات یک سرور بین چندین وب سایت تقسیم می شود که به این نوع هاست اشتراکی shared hosting گفته می شود. در هاست اشتراکی یک سرور می تواند بین صد ها وب سایت تقسیم شود. هاست اشتراکی نیاز وب سایت های که بازدید کننده بالای ندارند را رفع می کند اما باید بدانید هاست اشتراکی محدودیت های سخت افزاری نیز دارد و اگر بازدید کننده سایت بالا رود در صورتی هاست اشتراکی پاسخ گو نیاز وبسایت شما هست که سایر سایتهای که از آن هاست کمتر استفاده کنند به عبارتی بازدید کننده کمی داشته باشن ویا مطالب کمی روی سایت قرار دهند که وب سایت شما به مشکل برنخورد در غیر اینصورت reseller web hosting ها به شما پیشنهاد ارتقا هاست وب را می دهند.

 

 

فروشنده هاستReseller Web Hosting 

فروشنده هاست وب ازامکانات میزبانی وب هست که به نمایندگان فروش این امکان را می دهد بدون نیاز به سرمایه گذاری سنگین می تواند به مشتریان خود سرویس میزبانی ارائه دهند و با اجاره قسمتی از سرور بیزنس خود را داشته باشند، نوع و اندازه سرور بسته به نیاز مشتریان متفاوت است.

 

 

هاست اختصاصی Dedicted Hosting

در هاست اختصاصی، میزبانی کل سرور در اختیار یک وب سایت قرار دارد. هاست اختصاصی منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار دارد. اگر وب سایت شما بازدید کننده خیلی زیاد داشته باشد باید از هاست اختصاصی استفاده کنید. هاست اختصاصی امکان کنترل کامل محتوا و سرور در اختیار شماست و چون همه منابع دردسترس قرار میگیرد پس باید هزینه کل سرور را پرداخت کرد که هزینه هاست اختصاصی از هاست اشتراکی خیلی بیشتر است. همچنین برای مدیریت سرور نیاز به نیرو متخصص دارید.

 

 

هاست مجازی VPS Hosting

در هاست مجازی، سرور را به کمک نرم افزار vmware به چند سرورمجازی تقسیم می کنند که از دید کاربر هر سرور مجازی یک سرور اختصاصی محسوب می شود. هر قسمت از این هاست مجازی امکانات فیزیکی مجزایی دارد. هر بخش می تواند جداگانه مدیریت شود. هاست مجازی نسبت به هاست اشتراکی منابع بیشتری در اختیار دارد و هم چنین نسبت به هاست اختصاصی ارزان تر است.

 

 

Co-location Hosting

در این مدل از هاست یک شرکت یا تجارت یک هاست اختصاصی را در مرکز داده data center  قرار می دهد. در این نوع هاست مدیریت و امنیت مربوط به سرور به عهده شرکت هست. فقط از امنیت محیط فیزیکی، برق، اینترنت و خنک کننده های مرکز داده استفاده می کنند.
امنیت این هاست بالاتر از سایر هاست ها است، مسئولیت امنیت ونگهداری سخت افزاری و نرم افزاری به عهده صاحب وب سایت یا شرکت هست بنابراین هزینه اش گران تر از سایر هاست ها می باشد.

 

 

هاست ابری Cloud Hosting

در هاست ابری چند سرور بصورت شبکه ای با هم کار می کنند. وب سایتی که از هاست ابری cloud hosting استفاده می کند می تواند از همه امکانات چند سرور، چه سخت افزاری و چه نرم افزاری استفاده کند. اگر وب سایت شما نیاز به فضای بیشتری داشته باشد یا برای سرور اش مشکلی پیش بیاید چون با چند سرور دیگر در یک شبکه است از امکانات سایر سرور ها استفاده می کند به همین دلیل هاست ابری هیچ گونه محدودیتی برای وب سایت قائل نمی باشد.
از ویژگی های هاست ابری می توان به قابل اطمینان بودن، در دسترس بودن، امنیت بالا، مقیاس پذیری اشاره کرد.

 

هاست ابری در هاستینگ شرکت طراحی سایت و سئو تارنماگستر

 

مقایسه هاست داخلی و هاست خارجی

برای صاحبان وب سایت همیشه این سوال مطرح بوده که هاست داخل ایران خریداری کنند یا هاست خارج از ایران برای همین ویژگی هاست داخل ایران را ذکر می کنیم. در هاست داخل ایران چون سخت افزارهای هاست در داخل ایران قرار دارد به علت وجود فاصله  فیزیکی کمتر مابین کاربر و سرور سرعت دسترسی کاربر به محتوای سایت زیاد می شود. افزایش سرعت لود در وب سایت در افزایش بازدیدکنندگان موثر است که یکی از عوامل مهم در سئو سایت است.

اگرمخاطبان سایت شما بیشتر بازدیدکنندگان داخل ایران هست به علت دسترسی سریعتر به هاست داخل ایران با توجه به افزایش سرعت  هاست داخل ایران پیشنهاد می شود. همچنین اگر وب سایت شما اطلاعات حساس و مهمی دارد مثل وب سایت های سازمان های دولتی بهترین انتخاب استفاده ازهاست داخلی است که امنیت فیزیکی بیشتری دارد. امروزه با توجه به شرایط تحریم ها و وضعیف اقتصادی کشور چون امکان قطع اینترنت داخل ایران با خارج ایران هست برای اینکه وب سایت شما از دسترس مخاطبان خارج نشود پیشنهاد ما استفاده از هاست داخلی است.

البته اگر بیزینس شما به گونه ای است که مخاطبان هدف بازدیدکننده های خارج ازکشور است بهتر است با توجه به موقعیت جغرافیای آنها همچنین افزایش سرعت وب سایت از هاست خارجی استفاده کرد. نکته ای که باید توجه داشت اگر هاست خارج از ایران از دسترس خارج شود به ارور 404 بر میخوریم که باعث پایین آمدن رنک سایت و در سئو سایت اثر منفی دارد.

 

 

خدمات هاستینگ تارنماگستر

از آنجایی که ما در تارنماگستر خدمات مختلفی چون طراحی سایت ،سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ را ارائه می دهیم کارشناس های ما با بررسی دقیق تر کسب و کاردر همه زمینه ها پیشنهاد بهتری برای وب سایت شما ارائه دهند.

اگر به تازگی می خواهید وب سایتی را برای کسب و کار خود طراحی کنید و به دنبال هاست و سرور هستید پیشنهاد می کنیم از مشاوران تارنماگستر در زمینه طراحی سایت که سابقه 10 ساله در این حرفه دارند کمک بگیرید و دغدقه خرید هاست و سرور و غیره را نداشته باشید.

 

اگر وب سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید متخصصان ما در شرکت دانش بنیان تارنما گستر با توجه به میزان بازدید کننده های شما و شرایط وب سایت برای ارتقا سطح هاست پیشنهادهای عالی ارائه می دهند. با ما در تماس باشید.

     

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
ارسال نظر
captcha